Szukaj

Informacje o Subaru Outback IV

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz

Subaru Outback IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Pavulon
Subaru Outback IV
Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW
Auto skrajnie uniwersalne; wysoki prześwit i skuteczny napęd pozwala dojechać tam gdzie zwykłe auto nie dotrze, doskonałe zawieszenie da przyjemność z jazdy a płynna skrzynia CVT zapewni relaksujące warunki podróży przy relatywnie niewielkim zużyciu benzyny (o ile nie jesteśmy :"królami" lewego pasa i centrum zakorkowanych miast). Rozpieszcza dużą przestrzenią wnętrza, obszernym bagażnikiem, doskonałą widocznością i wysoką ergonomią. Są też wady; dynamika jest akceptowalna (daje radę ale czasem kosztem spalania i hałasu) a jakość lakieru i zabezpieczeń antykorozyjnych nie jest najwyższa,
4,5
~woodstock
Subaru Outback IV
Crossover Facelifting 2.0 D 150KM 110kW
Co tu dużo mówić. Outback to samochód dla ludzi, którzy cenią bezpieczeństwo, znakomitą trakcję, przestrzeń i komfort. Przed zakupem wybierałem między nową 6-ką Mazdy i Subaru. Emocje (przyzwyczajenie + piękna stylistyka) przemawiały za Mazdą. Wszystko inne za Subaru. Wybrałem Outbacka i nie żałuję. Outback to wyższa klasa. Nie ma może tylu różnych bajerów, ale za to fantastycznie jeździ, jest przestronny i komfortowy. No i nie jest szczególnie lubiany przez miłośników cudzej własności. To dla mnie równie ważne.
4,5
~Mariusz
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Dwie ważne zalety Subaru : 1. To SUBARU - made in Japan 2. Silnik + napęd na 4 łapy I wady. Być może gdybym nie miał doświadczenia z innymi autami w życiu nie pomyslałbym , że Subaru może mieć wady 1. Brak ksenonów AFL - w nocy przy dynamicznej jeździe widzisz na światłach mijania tylko 100m do przodu. Nie trudno sobie obliczyć w ile przejedziesz i masz czasu na reakcje przy prędkości 100km/h a nie zawsze możesz używać świateł drogowych (długich) 2. Lusterka nie są fotochromatyczne - boli jazda w nocy 3. Tylk szyba kierowcy jest opuszczana i zamykana przy 1 naciśnięciu - i to dość szybko - szyba chodzi jak gilotyna 4. Brak podświetlenia otworów wentylatora 5. Brak delikatnego podświetlenia na nogi - w nocy jak coś spadnie na podłoge to ... 6. Beznadziejna obsługa telefonu - koszmar ! Oczywiście + jest więcej i to przeważyło za zakupem ale to są rzeczy , które bolą mnie osobiście. kolejna rzecz jaką otrzymujesz kupując Subaru to prestiż i co dla mnie było szczgólnie miłym zaskoczeniem to pozdrowienia wlaścicieli tych aut - stwarza to nie samowitą atmosferę i czujesz, że nie jesteś burakiem z BMW tylko kimś wyjątkowym...
Średnie spalanie dla Subaru Outback IV
7,5 – 11,0
l/100 km
6,8 – 7,2
l/100 km
12,6 – 13,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Subaru Outback IV
Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW
Wyniki spalania liczone z rzeczywistej prędkości z GPS na odcinku 20km (licznik przekłamuje o 6-8 km/h na plus w stosunku do GPS, komputer co ciekawe nie przekłamuje spalania jeśli jest liczone z tankowań): 90km/h 5.8l/100km, 100km/h 6.4l/100km, 110km/h 7.8l/100km, 120km/h 8.6l/100km, 140km/h 11.00l/100km. Miasto w zależności od długości przejechanego odcinka i wielkości korków 8-12 l/100km. W zależności od kierunku wiatru i załadowanego ciężaru zużycie paliwa jest większe nawet o 1l (np. dodatkowo 3 pasażerów, bagaż wakacyjny i jazda z Warszawy do DE). Minimalne powtarzalne zużycie paliwa przy eko-jeździe na odcinkach powyżej 100km to 6.2l. Średnie zużycie paliwa po 10t kilometrów przebiegu przy jeździe defensywnej, nie wspomagającej budżetu państwa tj. autostrady, drogi lokalne wg zużycia liczonego z baku to 7.6l. Maksymalne zużycie dotychczas na sensowym odcinku pomiarowym w trudniejszych warunkach/wyższej prędkości średniej. 8.6l. Przeciętny zasięg na zbiorniku 850km. Ekonomizer nieco pomaga w uzyskaniu takich wyników. Możliwy montaż LPG ale na razie auto pali za mało.
11,7
Subaru Outback IV
Crossover 3.6 R 260KM 191kW
Najlepsze subaru, już takich nie będzie. Duża benzyna H6 3.6 połączona z gazem daje duże oszczędności. Bardzo wytrzymała skrzynia olejowa i silnik, przebieg 750000 km na LPG to naprawdę żaden problem, instalacja serwisowana co 15000km i praktycznie nie trzeba regulować zaworów ale warto raz na 150000 to zweryfikować. Silnik fenomenalnie wspołpracuje z gazem pod warunkiem serwisu u zdolnego gazownika. Serwisowo auto nie jest drogie jak by się mogło wydawać, nie stwarza żadnych problemów praktycznie tylko eksploatacja klocki tarcze olej i jazda. Raz na 350-450tkm jakieś szczotki czy łożysko. Auto z tych co dostają w rodzinie dożywotkę. Polecam naprawdę super czołg szczególnie te USA i do tego są dużo mniej podatne na korozję w stosunku do japońskich.
7,5
Subaru Outback IV
Crossover 2.5 i 167KM 123kW
To moje drugie juz Subaru z 2.5 wolnossacym. Po zmianach konstrukcji silnika i dodaniu CVT w polaczeniu z tempomatem i trybem manualnym na manetkach mozna sie zachwycic gamą opcji jazdy od przyjemnej zrywnej dynamiki z mrukiem boxera do ekonomicznego zeglowania na emeryta. A do tego komfort zawieszenia ze stałym 4x4 i wysokim przeswitem w terenowej zabawie - wspaniala swoboda. Nie potrafie byc obiektywny :-) Pomiary odcinkowe parokilometrowej jazdy po plaskiej nizinie i asfalcie z tempomatem typowymi predkosciami: 50km/h:=5.9L/100km 90:=6.8 100:=7.2 110:=7.5 140:=8.6
Subaru Outback IV