Szukaj
Subaru
Subaru
4,3 (1 472 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Subaru w pigułce

Test euroncap Subaru Outback 2.5i-L EyeSight 4x4, LHD

Subaru Outback 2.5i-L EyeSight 4x4, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1649 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
84%
Zabezpieczenie przechodnia
95%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.6 pkt | 88 %

Przedział pasażerski pojazdu Subaru Outback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Outback, wykazała, że byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera była marginalna, natomiast w przypadku pozostałych krytycznych obszarów ciała, ochrona byłą dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, w związku z czym pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej wymagającej próbie, bocznego zderzenia w słupek, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała również była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Outback nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy wykazały, że wychylenie (stopień, w jakim pasażer zostaje przerzucony na drugą stronę pojazdu podczas zderzenia bocznego) było odpowiednio kontrolowane. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Subaru Outback w standardzie został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
13,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

W teście zderzenia czołowego, Outback, zapewniał dobrą ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała manekinów 6- i 10-letnich. Jednak w teście bocznego zderzenia z barierą ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako słaba. Pozostałe obszary ciała były dobrze chronione. Outback został wyposażony w system automatycznego wyłączania poduszki powietrznej pasażera. Podczas testów wykazano, że system ten działa poprawnie, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których Outback został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

45.4 pkt | 84 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg i miednicy pieszego. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. System, podczas testów, działał prawidłowo, pozwalając uniknąć lub złagodzić skutki kolizji. System unikania kolizji z pieszym, podczas cofania, nie działał za dobrze, poprzez co został oceniony jako kiepski.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
14,7 pkt
Głowa
18,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
30,7 pkt
AEB Pieszy
7,0pkt
AEB Rowerzysta
7,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

15.3 pkt | 95 %

Outback został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. Pojazd został również wyposażony w system, który monitoruje stan czujności kierowcy, bezpośrednio poprzez ocenę ruchu gałek ocznych oraz pośrednio na podstawie ruchów kierownicy, co może wskazywać na zmęczenie podczas jazdy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości, oparty na kamerze, określa lokalne ograniczenia prędkości oraz przekazuje informacje kierowcy. Dodatkowo system umożliwia odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł właściwie w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • EyeSight
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry