Szukaj

Informacje o Suzuki S-Cross 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 AllGrip
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Całokształt - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Uldar
Suzuki S-Cross
Crossover 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Dobre, proste auto, dla mnie i mojej rodziny OK. Ma swoje wady, ale które auto ich nie ma. To moje drugie S-cross, pierwsze było z silnikiem 1,6 później Honda HRV, a teraz S-cross - miękka hybryda. Średni spalanie w zimie to 6 litrów. Mam lekką nogę. Jeśli na trasie rzadko przekracza się 100, to 5 l jest do osiągnięcia bez problemu. W mieście (mam do pracy tylko 6 km) max. 7.5 w zimie. Przepłacać np. za nową HRV ponad 30 tyś zł, z małym, nierodzinnym bagażnikiem nie było sensu. Wybór z rozsądku. Jestem póki co na prawdę zadowolony.
3,3
~Suzuki 4x4
Suzuki S-Cross
Crossover 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Japoniec z mechaniką japońską, ładny designe przestronny, dynamiczny i w sumie najtańszy w swojej klasie. Porażką okazuje się wentylacja! W deszczowe dni w środku bardzooo szybko parują szyby i miliony lat świetlnych potrzeba aby nawiew poradził sobie z parą. Serwis ASO Suzuki podaje, że auto jest po prostu zbyt szczelne i trzeba go często i intensywnie wietrzyć! Silnik dynamiczny niezbyt łakomy na duże ilości paliwa więc tutaj zdecydowanie na plus! Paranoja to bezpieczniki i instrukcja do tego samochodu! Wczoraj (20.02.23r.) podjąłem próbę wymiany bezpiecznika od gniazda zapalniczki. Dojście fatalne! Pod kolumną kierownicy, po lewej stronie na słupku, schowane za gniazdem OBD i na dodatek mikroskopijnej wielkości! Co do bezpieczników to nie normalny rozmiar tylko mini low! Tragedia to mało powiedziane! Jakim to trzeba być inżynierem po wykupionych studiach, żeby tak ważną rzecz jak bezpieczniki umieścić w tak super dostępnym miejscu. Nie życzę nikomu wymieniać choćby jednego bezpiecznika na drodze - grozi połamaniem kręgosłupa i palców! Całokształt oceny psuje niestety też niekompetencja mechaników w ASO. Wykonują swoją pracę bardzo niechlujnie i niedokładnie! Także jakość usług serwisowych zdecydowanie do poprawy!
3,4
~TheRealIzzi
Suzuki S-Cross
Crossover 1.4 BOOSTERJET 129KM 95kW
Uwaga! Rzetelna opinia użytkownika. S-Crossa kupiłem w styczniu 2022 r. po narodzinach dziecka. S-Cross był absolutnym królem excela. W cuglach wygrał z Renegadem, Proceedem, Karoqiem i CX-30. Na papierze było super: dobre wyposażenie (wersja premium), niskie spalanie, sporo miejsca w środku. A wszystko za o wiele niższą cenę niż u konkurencji. Na jeździe testowej też było ok (jeździłem wersją Elegance, Premium nie była dostępna jako demo). I tu kończy się bajka. Niestety auto koszmarnie traci w codziennym użytkowaniu. Jest fatalnie niedopracowane, o czym niżej. Po pierwsze, komfort. Wersja Premium ma tragiczne fotele. Po pierwszej jeździe 300 km przez cały weekend bolał mnie kręgosłup. Musiałem iść z tym do lekarza. Podobnie zresztą było po przejechaniu 2 tras po 200 km. W innych autach nie miałem takich problemów (a trochę ich miałem). Po drugie, akustyka. Auto w ogóle nie jest wyciszone. Nie da się tym jeździć dłużej powyżej 120 km/h. Dłuższa jazda z prędkością autostradową powoduje ból głowy. Dosłownie. Po trzecie, multimedia. Auto posiada masę irytujących przeszkadzaczy, całkowicie nieintuicyjnych. Na przykład notorycznie na ekranie komputera pojawia się informacja o dozwolonej prędkości, zasłaniając inne informacje. Można to wyłączyć, ale trzeba przełożyć rękę przez kierownicę, aby nacisnąć "patyk". A to zaś jest wyjątkowo niebezpieczne i nieergonomiczne. W wersji Premium jest też tragiczne radio. Jeśli w trasie lubisz słuchać audiobooków, to w S-Cross o tym zapomnij. Hałas połączony z fatalnym radiem skutecznie Ci to uniemożliwią. S-Cross ma też więcej wad, o czym w dalszej części opinii. Auto ma też swoje plusy. Obiektywnie bardzo mało pali. Posiada bardzo dobrą dynamikę, jak na takie gabaryty. Jest bardzo obszerne w środku, a przy tym kompaktowe na zewnątrz. I jeśli chcesz kupić sobie tanie wozidło do jazdy "wkoło" komina, to będzie ok. Niestety, widać że S-Cross jest samochodem niedopracowanym. Zabija przyjemność z jazdy i przyjemność z posiadania. Auto kupiłem kierując się logiką i bardzo tego żałuję. Przejechałem nim niecałe 3.000 km i sprzedałem. Straciłem na tym kilka tysięcy złotych, ale teraz czerpię przyjemność z jazdy.
Suzuki S-Cross