Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Suzuki Swift II

Suzuki Swift II
Lata produkcji: 1989 - 1996
Segment: Auta małe
Drugi model Swifta ulepszony wspólnie z inżynierami z General Motors pojawił się na rynku w 1989 roku. Auto było większe od swojego poprzednika, było też znacznie nowocześniejsze (m. in. lepsze silniki i niezależne zawieszenie). Na przełomie 1991 i 1992 roku model przeszedł pierwszy, a w 1996 roku - drugi face-lifting. Wtedy również w ofercie Suzuki pojawiła się wersja kabriolet. Swift II zakończył swoją karierę w 2000 roku.
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz

Suzuki Swift II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Swift II

Ogólna ocena
4,17
Średnia dla segmentu 3,97
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(91%) NIE(9%)
ZALETY + Poważne usterki + Stosunek jakość/cena + Koszty utrzymania
WADY - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

Fappo9
Suzuki Swift II Hatchback
1.3 i 68KM 50kW (1989-1995) 4,23
Bardzo dobry materiał na tzw. \"pierwsze auto\", np. dla kogoś, kto właśnie zdał na prawko. Jest tanie w eksploatacji, ponieważ praktycznie bezawaryjne. Silnik 1.3 o mocy 68KM, jak również waga 795kg, zapewniają dobre osiągi (0-100km/h: w ~11 sekund), przy niskim zużyciu paliwa. Mało jaki rywal ze starego kontynentu może się takim czymś pochwalić. Na pierwszy rzut oka, Swift nie jest może piękny (niektórych wręcz odstrasza), ale zdobycie...
dodano 9 lat temu przez Fappo9
oskdarek@wp.pl
Suzuki Swift II Hatchback
1.3 GTi 101KM 74kW (1989-1995) 4,08
Samochód bezproblemowy z niezłym kopem ;) Troche obraz psuje zróżnicowane zużycie paliwa, ale niestety robię tylko krótkie trasy góra po kilkanaście km więc nie dziw :( Stoi pod chmurką a rdza jak na ten wiek wyłazi tylko trochę przy nadkolach ....... Ogólnie dobre auto za przeciętne pieniądze ... a co najważniejsze .... praktycznie bezawaryjne :)
dodano 14 lat temu przez oskdarek@wp.pl
nigdy więcej Suzuki/ to badziew!
Suzuki Swift II Sedan
1.3 68KM 50kW (1989-1995) 2,77
bardzo przeciętnie, raczej gorzej niż lepiej. W sumie to źle. Auto przereklamowane - użytkownicy, którzy chwalą ten samochód nie znają się zupełnie na technice albo nie jeździli innymi autami. Takich samochodów nie powinno się kupować, bo zaraz po kupnie naprawy przewyższą koszt zakupu. Zbyt delikatny samochód, zbyt lekki - jedyny plus to 4 drzwi i małe zużycie paliwa.
dodano 6 lat temu przez nigdy więcej Suzuki/ to badziew!

Autodiagnoza Suzuki Swift II

Liczba wpisów: 14
buczenie
dodał: ~Monek, 7 lat temu
Witam!, nie wiem dokładnie jak zakwalifikować to "coś" co mnie zastanawia. Od miesiąca mam dwunastolatka, wszystko niby sprawne, ale w trakcie jazdy czasem coś dziwnie buczy (może gwiżdże?) Dzwięk słychć dość głośno w środku, wydobywa się raczej z przodu - środek lub prawa strona, czasami mam wrażenie, że nasila się kiedy skręcam kierownicą w prawo. Co to może być?
Stukanie podczas rozpędzania
dodał: ~Przemalm, 6 lat temu
Podczas rozpędzania, zwłaszcza do 3 biegu, spod maski wydobywa się dziwny stukot (coś jak przegób) ale mechanik stwierdził, że to na 100% nie to (raczej skrzynia biegów) ale może ktoś miał podobną usterkę.
falowanie obrotów na gorącym silniku duże spalanie
dodał: soviku, 6 lat temu
witam przy odpaleniu na zimnym silnik jest zalewany przez benzyne, po około 5 minutach auto sie przepala przestaje przerywać i można normalnie jechać lecz zostaje duże spalanie 14 na 100kM ,podczas postoju w korku gdy auto pożądnie sie rozgrzewa zaczynają falować obroty 800-1500 600-1500 i tak amplituda spada aż zgaśnie , żeby go odpalić trzeba poczekać pare minut aż ostygnie ,i tak w kółko .przy czym silnik sie nie przegrzewa bo temperatura jest w normie.
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
dodał: TheNaturaT, 4 lata temu
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera...
Układu zapłonowy
dodał: ~Wiesław, 2 lata temu
Zapalanie silnika czasami za drugim razem z mocną przygazówką. Podczas jazdy krótko przygasła ( dławi się ) Wyłączając silnik czasami zakołysze całym samochodem

Autorentgen Suzuki Swift II

Liczba wpisów: 23

Podatne na uszkodzenia i obluzowanie zaciski akumulatora.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Nakrętki ściskające klemy są marnej jakości, a moim zdaniem - raczej powinny znajdować się tam, gdzie teraz jest łeb tej śruby. Byłoby łatwiej odkręcać je, bez niszczenia nakrętki. W ogóle - jest to dość delikatna konstrukcja, ale i akumulator też o niewielkiej pojemności.

Stuki w zawieszeniu.

dodał: Evool, 6 lat temu
Jeżdżę tym autem pół roku. Zaczynałem przy przebiegu 26 tys. km i strasznie coś stukało z przodu... Byłem w końcu w serwisie i stwierdzono, że to przekładnia kierownicza. I faktycznie - aż czuć drgania/luzy na kierownicy. Także przekładnie są wadliwe - zawieszenie sztywne wciąż (47 tys. km).

Korozja nadszybia.

dodał: ~old rally, 9 lat temu
Nadszybie, wzdłuż granicy uszczelki przedniej szyby - to jedyne miejsce, w moim 10-letnim Suzuki Swift Sedan, gdzie 5 lat temu pokazała się korozja. Dziwne natomiast jest to, że rozwija się ona minimalnie, bardzo powolutku. Pod uszczelką szyby - jest czyściutko.

Korozja podwozia.

dodał: ACbot, 9 lat temu
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, jeśli chodzi o roczniki produkowane na Węgrzech (tj. od 1996) jest co najmniej żałosne.

łatwo rysujące się plastiki

dodał: Evool, 6 lat temu
wystarczy miesiąc normalnego użytkowania żeby wyraźnie porysować zarówno środkowe słupki od pasów bezpieczeństwa, jaki plastiki na drzwiach na wysokości głośników od wsiadania i wysiadania.

Dane techniczne Suzuki Swift II

Moc silników 56–101 KM
Pojemność silników 1,0–1,6 l
Prędkość maksymalna 145–188 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,5–15,9 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Suzuki Swift II
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 709
Koszt ogólny 63,39 PLN
LPG22.62 PLN
PB37.76 PLN
Wydatki serwisowe 18,97 PLN Pozostałe wydatki 22,87 PLN

Publikacje o Suzuki Swift

Newsy o Suzuki Swift