Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1328 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika M13A
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Damian
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Posiadam to auto od dwóch lat przejechałem nim w tym okresie blisko 80 tyś. km. Ogólnie auto spełnia swoją rolę. Kupując to auto szukałem małego pojazdu na co dzień. Zawiodłem się na tym aucie jednak w kwestii jakości. Dużym problemem jest w nim skrzynia biegów, która jest bardzo delikatnie i potrafi się posypać po 20-30 tyś. km. Jest tu dużo irytujących usterek drobnych elementów. Jeśli chodzi o silnik 1.3 92km jest trwałą jednostką lubi duże ilości benzyny oraz jest mało dynamiczny. Pomimo tych wszystkich wad byłem tym samochodem w Bawarii, Czarnogórze, we Włoszech oraz w Dani. Wiadomo nie jest to samochód na takie trasy, brak odpowiedniego wyciszenia i mały silnik czasami potrafią zmęczyć, ale jestem zaskoczony tym silnikiem, który to wszystko zniósł i nadal znosi bez awarii.
4,5
~Anna
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Minusem jest to, że: - samochód spala benzynę jak smok 8-9/100 km. Na na takiego malca to jest sporo - przy większych górkach nie ma siły - zimą na zakrętach często zarzuca tyłem. - bagażnik nie jest pojemny ale to można przeżyć Ogólnie jednak samochód jest bardzo dobry. Codziennie robi min 60 km, musi pokonywać dość duże wzniesienia. W mieście jest idealny, sprawnie można się nim poruszać między innymi samochodami. Widoczność jest bardzo dobra. Na LPG stracił moc i co pewien czas gubi obroty - niestety podejrzewamy, ze gazownik nie umiejętnie założył nam gaz oraz nie potrafi tego naprawić. Dużym plusem jest to, że jest to samochód cichutki (a na swoje lata i przebieg jest to dość duża zaleta).
4,9
~Czesiekk
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Swift GS specjal, wersja japońska kupione w Polskim salonie Suzuki. Bardzo fajne autko, u nas jako drugie w rodzinie. Zgrabne,ładne, mało pali i co najważniejsze bezawaryjne. Bardzo niski koszt utrzymania (tanie ubezpieczenie i serwis w ASO). W środku auta i nad głową jest dużo miejsca i poręczne schowki.Jest automatyczna klimatyzacja ,podgrzewane fotele i inne bajery czego chcieć więcej od takiego malucha. Jedynie bagażnik mały i niewygodny no ale coś za coś. Z czystym sumieniem polecam ponieważ nigdy nas nie zawiódł i nie mieliśmy z nim żadnych problemów. Idealne jako pierwsze auto do jazdy po mieście lub jako drugie w rodzinie.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Jeżdżę głównie po mieście, dość dynamicznie - szybkie ruszanie a potem utrzymywanie stałej prędkości miejskiej o ile to możliwe. Średnia spalania w mieście nigdy nie spadła poniżej 9l/100 (liczone przy każdym tankowaniu)..nawet sobie nie wyobrażam jak trzeba by jeździć żeby wyszło mniej, wyniki innych użytkowników doprawdy mnie zadziwiają. Samochód najlepiej się nadaje do jazdy pozamiejskiej na polskie dróżki do 90km/h - przy tej prędkości autko osiąga najniższe spalanie chwilowe ok. 6l/100. Powyżej 100km/h spalanie rośnie znacznie: 120km/h to 8-9l/100 a 140km/h to 10-11l/100. Jak na tę pojemność zdecydowanie za dużo! Inne wady autka to: mizerne przyspieszenie na niskich obrotach (jak to u japońców), piszczące paski oraz zapychający się katalizator.
6,5
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Jak na tak mały samochód spalanie ogromne przy dynamicznej jeździe po mieście nawet 8,5 litra przy jeździe mojej żony średnia to 7.0 l a jeździ bardzo ostrożnie .Natomiast samo autko polecam sprytne i zwinne.
7,6
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW
Miasto - 9,5L (światła,korki) Cykl mieszany- 7.5L (dojazd do miasta z przedmieścia ok. 20km) Trasa - 5,9L (trasa 400km w jedną stronę, przy jeździe 80-120km/h) Trasa (V= 140km/h) - 8,5 L Włączona klimatyzacja + 0,5L/100km

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 11
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 5d