Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Typ silnika D13A
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW od 2004
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW
Od 2008 w rodzinie .Minimalne średnie to są dojazdy do pracy plus "działka" 2razy w miesiącu.Max to jest 190 km/h po kawałku autostrady do Gdańska , która zaczyna się gdzieś za Grudziądzem .Przy tej prędkości jest już bardzo czuły na podmuchy wiatru i nierównosci drogi.Minimalne spalanie to tzw. PSJ (peezdowaty styl jazdy)W terenie zabudwanym do 60km/h max,i przyspieszanie z delikatnym muskaniem pedału gazu.Ogólnie rzecz biorąc jest to mój najrozsądniejszy zakup.Dynamiczny kiedy potrzeba i oszczędny osiołek do pracy przy rozsądnej eksploatacji.Mankamentem jest niewygodne przełączanie w pokładowym komputerku wskazań średniego i chwilowego zużycia paliwa.Największą zaletą to prawie płaska krzywa momentu obrotowego( od 1750 obr/min).Jeśli potencjalny nabywca potrafi to wykorzystać to daje to naprawdę ekonomiczne autko. Hertz
5,3
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW
Witam a więc tak spalanie w mieście na poziomie 5l nie realne chyba że mamy super leciutką nogę i nigdy nam się nie spieszy ogólnie przy wyprzedzaniu wszystkich golfów w mieście i sensownej jeździe wyjdzie nam koło 6l co przy tym komforcie i przyczepności jest bardzo sensowne ogólnie diesel zbiera się bardzo ładnie nawet przy dużych prędkościach sprawdzone 150 trzymane na autostradzie to 7l co jest naprawdę super wynikiem. Gorąco polecam
5,3
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW
Witam a więc tak spalanie w mieście na poziomie 5l nie realne chyba że mamy super leciutką nogę i nigdy nam się nie spieszy ogólnie przy wyprzedzaniu wszystkich golfów w mieście i sensownej jeździe wyjdzie nam koło 6l co przy tym komforcie i przyczepności jest bardzo sensowne ogólnie diesel zbiera się bardzo ładnie nawet przy dużych prędkościach sprawdzone 150 trzymane na autostradzie to 7l co jest naprawdę super wynikiem. Gorąco polecam

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 11
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 5d