Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 78,7 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~DeWertus
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Suzuki nie było samochodem "pierwszego wyboru" - początkowo szukałem dobrego kombi, ale naturalny następca czyli Astra K rozczarowała (wg mnie Francuzi spieprzyli ten samochód maksymalnie), cena z kosmosu a jakość, cóż... Kolejna była Toyota Auris ale tutaj przegapiłem moment i... Auris zniknął z oferty a Corolla w wersji nie Absolutny Brak Czegokolwiek przekraczała budżet jaki skłonny byłem przeznaczyć na zakup auta. To samo dotyczyło Skody czy VW. Przez chwilę w puli było jeszcze Tipo ale po bliższym zapoznaniu się dałem sobie spokój. Suzuki pojawiło się na zasadzie ciekawostki - i po wizycie w salonie oraz jeździe próbnej coś zaiskrzyło. Samochód przyjemny w prowadzeniu, spełniający moje oczekiwania co do komfortu, wyposażenia i kosztów. Stylistyka w środku stonowana (nie lubię tych modnych obecnie wystających tabletów które sprawiają wrażenie montowanych byle jak byle gdzie). Z zewnątrz też nie jest (na szczęście) krzykliwy a facelifting wg mnie wyszedł mu na dobre dodając odrobinę zadziorności. Jedyne czego mi brakuje to tych kilkunastu cm w bagażniku które przełożyły by się na dodatkowe 50-70l pojemności (ale dzięki temu zona przekonała się że można zapakować mniej i nie pozbawiając się żadnej niezbędnej rzeczy :) ). Rodzina podróżuje komfortowo, ja się nie męczę, wyprzedzanie jest bezpieczne (silnik mimo małej pojemności "ciągnie" w pełnym zakresie obrotów) a koszty eksploatacji znacząco niższe.
4,8
~selektor1
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Witam, to moja druga opinia o aucie po przejechaniu 9000 km, ocenę pozostawiam ogólna 4,8. Auto skrojone na moje potrzeby , ekonomiczne , przestronne dla 5 dorosłych osób z dużym bagażnikiem. Autem jeżdżę codziennie do pracy, spalanie na poziomie 5,6 L, wersja premium . Świetne światła LED, radio z możliwością podpięcia androida. Wysokie zawieszenie jest plusem , po polnej drodze idzie jak przecinak, zawieszenie idealne na dziurawe polskie drogi. Ma kilka drobnych minusów ale tylko kosmetyczne błędy. Minusy: Regulacja oparcia foteli jest bardzo skokowa, wystarczyło pokrętło dać. Diody od świateł krótkich i długich tak dają po oczach w nocy że aż gały bolą. W zimie radzę nie skrobać nawet gumą przednich świateł bo się rysują od byle czego, trzeba polewać zimną wodą.
4,9
~selektor1
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Witam, szukałem auta rodzinnego, przestronnego bez zbędnych bajerów których się i tak nie używa. Jest rodzinne, elaganckie ( kolor czerwony) ekonomiczne, jak trzeba posiada dynamikę do ostrej jazdy. Oglądałem ASX ( ładne ale nie wieje świeżością) Kia Stonic ( małe) Seat Arona ( piękny ale ciasny dla 4 osób) Skoda Karoq ( za droga) Oglądałem z żoną różne auta typu suv crosover i wybór padł na Vitarę czekaliśmy kilka miesięcy jak będzie w sprzedaży z nowym silnikiem 1.0 , okazało się że wszystkie vitary i Scrosy wyprodukowane od września 2018 z silnikiem 1.0 mają zamontowany GPF ( filtr cząstek stałych) więc szybko szukałem Scrossa który stał na salonie bez GPF. Chociaż chcieliśmy Vitarę to Scross spodobał się żonie bardzo, więcej miejsca w środku, szczególnie z tyłu, większy bagażnik , lepsze wyposażenie za niewiele większą kwotę. Wersja premium : Full LEdy, dwustrefowa klimatyzacja. Wybierając nowe auto w wiekszości przypadków trzeba wybierać miedzy silnikiem a spalaniem . Albo mała moc i niskie spalanie ( dziadkowóz) lub duża moc i duże spalanie ( polski styl od razu montować gaz do nowego auta) W suzuki po prostu odchudzili auto , i zastosowali sprawdzony silnik . Do tej pory używaliśmy lanosa, audi a4 1.9 tdi, meriva a 1.6
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW 2016-2019
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Ponad 20 tys km w dwa lata - pierwszy rok w mieście średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 6,3 do 7,0 l na 100 km, teraz (fakt ze mam więcej świateł i korków niż rok temu) to zwykle 7,6 - 8,3, ale zdarzają się dni gdy wskaźnik podaje 9l...Dystans dzienny to około 25-30 km, choć bywają i dni gdy nie przekraczam 15 km. W trasie minimalne spalanie na dystansie powyżej 50 km to 4,5l przy prędkości ~90 km/h. Zwykle spalanie przy prędkości ~100-115km/h to 4,9-5,2 l na 100 km (4 osoby + pełny bagażnik)/
5,7
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Witam. Obecny przebieg ok. 53 500. Ostanie 2700k, to przejazd Polska-Włochy-Polska. Na pokładzie 4 osoby i pełen bagażnik, 90% przy włączonej klimatyzacji, prędkość przeważnie 110-120 km/h. Wynik 5,4 l/100 km więcej niż zadowalający
5,2
Suzuki SX4 II
S-cross Facelifting 1.0 BOOSTERJET 110KM 81kW
Witam wszystkich wiem że ciężko będzie w to uwierzyć ale mi scross spalił 4.2 L benzyny liczący po tankowaniu. Trasa 500 km spod Łodzi na Śląsk i spowrotem maks prędkość 93 km na tempomacie. Na liczniku pokazywał spalanie 3.9. Jedna osoba , wiozłem delikatną rzecz i nie spieszyło mi się.
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting