Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 ALLGRIP
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Ozajasz Goldberg
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Samochód z 2016 roku kupiłem 2 miesiące temu. Do tej pory przejechałem 3000km. Miałem już kilka tańszych samochodów i mam jakieś porównanie. Szczerzę mówiąc jestem trochę rozczarowany. Najbardziej denerwujące są tekturowe drzwi, można je dosłownie zgnieść ręką, a używając trochę więcej siły złamać. W Dacii Logan spasowanie elementów było lepsze. Może elementy plastikowe nie należą do najtańszych, ale brakuje trochę "bogactwa" i pancnerności w wykończeniu. Ogólna mechanika jest na średnim poziomie. 1. Zawieszenie dobre, ładnie tłumi nierówności, ładnie wchodzi w zakręty, ale i tak w moim odczuciu o 1 klasę niżej niż w Mazda 3 pierwszej generacji (2003-2009) 2. Po silniku nie spodziewałem się cudów, ale daje radę. Na 3 biegu będąc samemu w aucie można całkiem dobrze wyprzedzać. 3. Nie wiem skąd te wyniki spalania niektórym wychodzą 6L w mieście? Wolne żarty. tankowałem dosłownie 10 min temu. Specjalnie włączyłem ten system start-stop. Kolejny razy wynik w mieście wyszedł 7,2/100km. Bez włączonego systemu start-stop pali średnio 8l/100 w mieście, a ciężkiej nogi nie mam. Chciałem samochód pakowny, niezawodny i w miarę szybki. Taki na pewno jest, chociaż z niezawodności muszę poczekać z rok, dwa. Gdyby nie fatalna jakość wykończenia dałbym 4 gwiazdki. Czy kupił bym jeszcze raz? Raczej tak. Była alternatywa w postaci Mistubishi ASX, ale wydawał mi się za bardzo mułowaty.
4,5
~Kuba
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Solidny jak przystało na Japończyka. Auto dla tych którzy nie chcą rzucać się w oczy ale potrzebują auta niezawodnego, taniego w eksploatacji, funkcjonalnego. Auto bez efektu wow ale przede wszystkich bez minusów, które dyskwalifikują. Spalanie średnie 6,8 litra (60% miasto, dość dynamiczna jazda, dużo krótkich odcinków). Minimum to 5,5 litra (jazda do 100 km/h). Maksimum to 8 litrów (3 dorosłe osoby, 2 dzieci i 4 rowery na dachu - wyjazd w góry). 8 pali też przy jeździe autostradowej i ok. 140-150 km/h bez obciążenia. Auto nie jest demonem szos (tu najbardziej przeszkadza hałas) - ale nie jest też zawalidrogą. To lekkie auto dlatego 120 KM i wolnossący silnik pozytywnie zaskakuje.
4,8
~Kass
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Auto używane od nowości w mieście plus wypady za miasto raz na miesiąc. W codziennym użytkowaniu auto to jest strzałem w 10. Siedzi się wyżej niż w kompakcie czy sedanie co poprawia widoczność, silnik w mieście ma wystarczającą moc by jechać/przyspieszać dynamicznie, "terenowość" auto pozwala pokonać większe krawężniki i dziury, systemy jak "hill control" ułatwiają codzienne przemieszczanie się. Niedostatki tego auta wychodzą na światło dzienne gdy trzeba pokonać większy dystans oraz gdy trzeba zapakować więcej bagażu. Brak 6 biegu w skrzyni skazuje nas na uciążliwy hałas w kabinie powyżej 110-120km/h, 160Nm mocy silnika (szczególnie gdy się porządnie zapakuje auto) zmusza nas do planowania manewrów na autostradzie, bagażnik jest szeroki i wysoki ale płytki, większa twarda walizka potrafi zatrzymać klapę podczas zamykania. W delikatnym terenie ( droga leśna, nie utwardzone drogi ) auto radzi sobie przyzwoicie, ale trzeba pamiętać że prześwit to 175mm i to powinno studzić "off-roadowe" zapędy. Kupiłem to auto jako auto do miasta i dlatego jestem z niego bardzo zadowolony, ale jeśli oceniać jego uniwersalność, to jedna gwiazdka mniej niż max za skromne osiągi poza miastem.
Średnie spalanie dla Suzuki SX4 II S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW 2013-2016
6,4
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Niezawodne, przyjazne auto dla mechanika dobry dostęp do poszczególnych elementów auta, cena części zamienne i eksploatacyjnych na poziomie opla astry nie boli portfela przesiadka z kompaktu, brakuje 6-tego biegu i asferycznych lusterek lub czujnika martwego pola, bagażnik daje radę zwłaszcza że jest podwójny. Przy prędkości autostradowej spalanie na poziomie 7,5-8, przy prędkości oszczędnej 70-100km/h spalanie na poziomie 6-6,2 litra, gabaryt zewnętrzny jak typowy kompakty w środku zaskakująco przestronny, powyżej 120 km/h robi się dość głośno. 5 gwiazdek w testach zderzeniowych w porównaniu 0 gwiazdek w Dasterze, auto do jeżdżenia praktyczne i bezproblemowe do bólu.
6,6
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Spalanie autostradowe, trasa 700km, 3osoby + sporo bagażu, prędkości ok 120km/h, klimatyzacja. 6l na 100km, wynik uważam rewelacja. Koła 17cali opony 205 ciekawe czy na kołach 16/195 spalił by mniej..
7,6
Suzuki SX4 II
S-cross 1.6 VVT 120KM 88kW
Nie wiem skąd te wszystkie wyniki się biorą, nie jeżdżę jakoś agrsywnie, ale przy jeździe 100% miasto nie da się zejść poniżej 9l, w cyklu mieszanym 50/50 normalnym wynikiem wg komputera są okolice 7,5. W trasie najniżej udało mi się zejść do 5,8 nie przekraczając 100kmph z odrobiną wyprzedzania, ale jak dodać do tego 30km obwodnicy 140kmph to srednia na 200km zrobionych wyszła już 6.3... Auto nowe, dobiłem dopiero do 3k km
Suzuki SX4 II S-cross