Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12)

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla IX (E12) – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Ergonomia + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~MyNameIsLuka
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Co tutaj dużo mówić, auto swoją solidnością, niezawodnością i jakością wykonania do dziś może być wzorem dla nowych kompaktów. Szczęśliwie jestem właścicielem tego pojazdu od 3 lat i nigdy mnie nie zawiódł, można wręcz powiedzieć, że serwis tego samochodu jest nudny. Oczywiście o emocjach czy radości z jazdy nie może być mowy, gdyż jest to typowy samochód do codziennego przemieszczania się lub wyjazdu na wakacje spokojnym tempem, lecz jeśli ktoś kupuję E12 i przeszkadza mu powolny styl jazdy tym samochodem tzn. że po prostu zły samochód wybrał. :) Zalety(wg mnie): + niezawodność - naprawdę eksploatacja tego samochodu może się skończyć na wymianie oleju w silniku i filtrów + jakość materiałów we wnętrzu - miękkie, przyjemne w dotyku i solidnie spasowane + bagażnik - bardzo duży bagażnik w tej klasie aut, mały minus - zawiasy wchodzą do środka + zawieszenie - głównie nastawione na komfort, lecz na oponach 205/50 R16 również pozwala na nieco(z naciskiem na "nieco") szybszą jazdę w zakrętach, rewelacyjnie wybiera nierówności + silnik - jak na tą pojemność i wolnossącą naturę, zapewnia wystarczające osiągi(w wysokim zakresie obrotów) przy umiarkowanym zużyciu paliwa, praktycznie bezobsługowy Wady(niewielkie): - skrzynia biegów - mało precyzyjna i "gumowata", bardzo nie lubi szybkiej zmiany przełożeń :) - często przepalające się żarówki, zarówno te do świateł mijania jak i oświetlenia wnętrza - ceny oryginalnych części Polecam!
3,8
~toyotacorollae12
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
nigdy nie zawiodła na trasie także OK jest to idealne auto do poruszania się z punktu A do B jeśli chcemy jeździć oszczędnie, nie martwić się rdzą i usterkami niestety ceny na rynku wtórnym są wysokie i długo trzeba szukać niebitego i nie kręconego egzemlarza polecam przyjąć średni przebieg dla Pb na poziomie 20k km rocznie a dla ON 50 k km - przy kupnie warto zwrócić uwagę na silnik, kolektor ssący (przy uszkodzonym kolektorze auto klekocze jak diesel i falują obroty), skrzynię biegów - czy się nie poci i czy nie ma luzów na przegubach
4,6
~mateoosh
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Toyota potwierdziła tym autem, że tworzą naprawdę niezniszczalne pojazdy. Świetny stosunek jakości do ceny. Może się zdarzyć, że części będą trochę droższe niż do innych aut. Samochód jednak na tyle rzadko wymaga wkładu finansowego, że nie powinno to być dla nikogo problemem. Dobrze się prowadzi, a samo spalanie powinno tylko i wyłącznie optymistycznie zaskoczyć. Auto godne polecenia, jako rozsądny wybór. Nie jest to demon prędkości, ale to nie o to w tym aucie chodzi. Ma za to wiele innych plusów.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12)
7,1 – 8,9
l/100 km
5,4 – 6,0
l/100 km
6,8 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
Jeżdżę dopiero 3 miesiące, zrobione 4000km. Minimum jakie osiągnąłem to Warszawa - Krynica - Preszów - Koszyce - Warszawa, na ekspresówkach 100-105 km/h (GPS), około 200km piłowania auta na górskich serpentynach, 20% trasy przy włączonej klimatyzacji, 3 osoby plus bagaże, lato, bezdeszczowo, około 25-30 stopni C - 6,01l/100km. Najgorszy wynik to 40% ekspresówek (100-105km/h), 60% niezakorkowana Warszawa, lato, 50% przy włączonej klimatyzacji - wynik 7,54l/100km. Myślę, że zimą na krótkich odcinkach 10l/100km to żaden wyczyn tym autem.
6,2
Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW
Toyota Corolla IX (E12)
Przy trasach po drogach krajowych czyli z ciągłym wyprzedzaniem, zwalnianiem w miejscowościach przy dynamicznej jeździe moja Corolla pali 6,2l do 6,5l/100km w okresie letnim. Zimą litr więcej. W mieście max jaki wyszedł to 9,5l ale najczęściej to okolice 8l. Auto ma dość mocy przez co jest elastyczne, można wozić rodzinę bagaż, jeździć po górach i spalanie nie rośnie drastycznie jak w benzynach. Co do minimalnego spalania to w ramach doświadczenia przejechałem odcinek 100km z prędkością 80-90km/h i wyszło 4l ale to jest raczej niemożliwe na co dzień. Wszystkie zużycia podaję zmierzone z zalewania ropy pod korek na tej samej stacji benzynowej, nawet z jednego dystrybutora więc są wiarygodne. Gdybym podawał z licznika to tam wszystko zaniża i 1l
6,8
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
Średnia z krótkich tras (20-30 km), jazdy po małym mieście i stania w korkach: 7,5 l/100km. Na trasie bez pasażerów, bez bagażu, przy ładnej bezwietrznej pogodzie i bardzo oszczędnej jeździe: 5,4 l/100km przy prędkości 90 km/h, 6,5 l/100km przy 120 km/h i 7,5 przy 140 km/h. Chciałem kupić auto bezawaryjne i sądzę, że się udało. W czasie 10 lat i przejechaniu 330000 km była wymiana tarczy sprzęgał, przednich przegubów i łożysk, dwóch cewek zapłonowych, jednej przedniej półosi i kilku żarówek, a do tego regeneracja rozrusznika.
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
4,5
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Ogólnie z biegiem czasu nie polecam montażu lpg do tego samochodu. Przejechałem nim na lpg 50tys i chyba jedyny plus to tankowanie za tak niską cenę. Największą bolączką tego silnika są zawory. Przed montażem instalacji oddałem samochód na ustawienie luzów zaworowych. Po montażu lpg i przejechaniu około 27 tys kolejny raz ustawianie luzów zaworowych. Po przejechaniu...
5,0
Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650...
5,0
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
instalacja: BRC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już...