Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Sedan

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla IX (E12) Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4410 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1490 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 945 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 900 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1925 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1430 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1230 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 437 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~MyNameIsLuka
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Co tutaj dużo mówić, auto swoją solidnością, niezawodnością i jakością wykonania do dziś może być wzorem dla nowych kompaktów. Szczęśliwie jestem właścicielem tego pojazdu od 3 lat i nigdy mnie nie zawiódł, można wręcz powiedzieć, że serwis tego samochodu jest nudny. Oczywiście o emocjach czy radości z jazdy nie może być mowy, gdyż jest to typowy samochód do codziennego przemieszczania się lub wyjazdu na wakacje spokojnym tempem, lecz jeśli ktoś kupuję E12 i przeszkadza mu powolny styl jazdy tym samochodem tzn. że po prostu zły samochód wybrał. :) Zalety(wg mnie): + niezawodność - naprawdę eksploatacja tego samochodu może się skończyć na wymianie oleju w silniku i filtrów + jakość materiałów we wnętrzu - miękkie, przyjemne w dotyku i solidnie spasowane + bagażnik - bardzo duży bagażnik w tej klasie aut, mały minus - zawiasy wchodzą do środka + zawieszenie - głównie nastawione na komfort, lecz na oponach 205/50 R16 również pozwala na nieco(z naciskiem na "nieco") szybszą jazdę w zakrętach, rewelacyjnie wybiera nierówności + silnik - jak na tą pojemność i wolnossącą naturę, zapewnia wystarczające osiągi(w wysokim zakresie obrotów) przy umiarkowanym zużyciu paliwa, praktycznie bezobsługowy Wady(niewielkie): - skrzynia biegów - mało precyzyjna i "gumowata", bardzo nie lubi szybkiej zmiany przełożeń :) - często przepalające się żarówki, zarówno te do świateł mijania jak i oświetlenia wnętrza - ceny oryginalnych części Polecam!
4,1
~LuCaS7
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
Wygląd nudny. Bałem się zakupu bo jak na 24 letniego kierowce, auto zbyt nudne. Jednak wygrało rywalizację z Mazdą 3. Teraz jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu, codziennie wychodząc z bloku cieszę się że ona tam na mnie czeka gotowa do drogi, może tylko silnik mógłby być 1.8, ale 1.6 w zupełności wystarcza, pod obciążeniem brakuje trochę mocy. W trasie jeździ się fajnie, bagażnik w zupełności wystarcza na 2-tygodniową podróż po Czechach dla 3-4 osób. Spalanie atrakcyjne w od zakupu średnie nie przekroczyło 7 litrów. Minusy to jakość wykonania niektórych elementów, ale nadrabia bezawaryjnością. Polecam! Ocena 4.
4,5
~matek
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Autko od nowosci w rodzinie, ja uzytkuje je od 2010 roku i przebiegu 160 tys km. Teraz Corolla ma 210 tys. Jest to typowe auto do przemieszczania sie z punktu A do B, bez dodatkowych emocji. Mi brakuje troszke tej zadziornosci jakie maja audi bmw lexus czy kompakty np. francuskie czy wloskie, ale puki co bardziej cenie sobie swiety spokoj oraz niskie koszty ekspolatacji, niz ekstrawagancje i polot. Przez caly okres eksploatacji w aucie zepsulo sie jedno lozysko w kole przednim. Przerdzewialy bak paliwa, wada fabryczna i jesli ktos serwisuje auto w ASO od nowosci, po zlozeniu wniosku TMP pokrywa koszty wymiany baku. Ja nie serwisuje i sam naprawilem bak. Plastikowy kolektor tez lubi w tym modelu pekac, w moim egzemplarzu pekl ok 80 tys km. Ze wzgledu na to ze wada ta prucz charakterystycznego dzwieku nie ma wplywu na uszkodzenie silnika oraz jest to droga rzecz i dostepna jako nowa praktycznie w ASO nie zostal wymieniony. Z plusow to tak: sprzeglo wytrzymalo do 200 tys km, zawieszenie jest wciaz orginalne (lacznie z elementami gumowymi i lacznikami stabilizatorow) i na dzien dzisiejszy nie wykazuje zuzycia. Waidomo tarcze klocki zuzywaja sie roznie, zalezy jak ktos jezdzi. Kupilbym je drugi raz z tym ze napenwo z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Sedan
7,1 – 8,9
l/100 km
5,5 – 6,0
l/100 km
6,8 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Autko ekstra!!! 140tys przebiegu, zawieszenie oryginalne nie ruszane, akumulator oryginalny od 10 lat w mrozy odpala za pierwszym razem. Nie trzeba dolewać oleju silnikowego pomiedzy wymianami. CO do spalania to w mieście w lato trasy 20 km w jedna strone z wlaczona klimatyzacja przy silniku 1.4 97km spalanie wynosi 7,1-7,5 wg komputera i realnie wg tankowania zgadza sie z komputerem. Poza miastem przy jezdzie 80-100 można spokojnie osiagnać 5,7 w 4 osoby. Natomiast samemu do 90km/h można osiagnać 5,3-5,5 z wlączoną klima. Rozrzad przy przebiegu 140tys jest zuzyty w granicach ok 50-60%. Sprzegło nie ruszane spokojnie posluzy do 200tys.
7,1
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Uważam, że koszty utrzymania auta są raczej niskie. Brak usterek skutecznie ogranicza koszty eksploatacji. Jeżdżąc powoli po mieście auto nie pali też dużo - można osiągnąć nawet poniżej 6 litrów w mieście tylko trzeba się bardzo postarać.
7,2
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Toyota Corolla IX (E12)
Zużycie nie jest najmniejsze, w mieście wychodzi 8.5 - 9, w zimie do 10. Trasa znacznie lepiej, przy spokojnej jeździe 90km/h komputer pokazuje 5.6. Przeglądy w ASO na gwarancji 500 - 1000 zł, aktualnie poza ASO 200 - 500zł (+ własny olej).
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz