Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Toyota Corolla VI

Toyota Corolla VI
Lata produkcji: 1987 - 1992
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Corolli produkowana w latach 1987-1992. Model oznaczono popularnie symbolem E9. Kształty jego nadwozia zostały wygładzone, dzięki czemu auto nabrało bardziej dynamicznego wyglądu. Od standardowej wersji Corolli, stylistycznie odróżniała się wersja Wagon 4WD (zwana też Corollą Tercel lub Carib; produkowana w latach 1988-1994) wyposażona m. in. w napęd na cztery koła. W innych krajach Corollę VI sprzedawano również jako Toyotę Tazz (RPA; po liftingu produkowano ją do 2006 roku), Holden Nova (Australia) i Geo Prizm (USA).
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Corolla VI

Ogólna ocena
4,32
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(97%) NIE(3%)
ZALETY + Poważne usterki + Drobne usterki + Widoczność
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

Thomasso
Toyota Corolla VI Hatchback
1.3 75KM 55kW (1987-1990) 4,69
Kupiony spontanicznie z miłości do marki (w rodzinie od 10 lat bezawaryjnie jeździ E12 w kombi) i klasyki. Całokształt oceniam wysoko, środek trąci myszką, ale dla konesera to raczej frajda niż przeszkoda. Dobra widoczność. Komfort jazdy, jak na takie małe auto, oceniam wysoko. Wszystko intuicyjne, nie trzeba się zastanawiać co do czego - masz włącznik, PSTRYK i włączone, PSTRYK i wyłączone. Fotele wygodne, spokojnie w dłuższą podróż można...
dodano 2 miesiące temu przez Thomasso
pawel.wiacek@bauholding.pl
Toyota Corolla VI Hatchback
1.3 i 82KM 60kW (1989-1992) 4,31
Niezawodne, solidne i ekonomiczne auto. Sylwetka w wersji hatchback jeszcze długo będzie się podobać. Przeznaczone dla ludzi (szczególnie kobiet), którzy nie lubią naprawiać swoich samochodów i chcą mieć auto zawsze gotowe do drogi. Dosyć drogie na rynku wtórnym ale rekompensuje to wydłużoną sprawnością mechaniczną i umiarkowanym zużyciem paliwa. Faktem jest, że kupić Corollę 7 generacji nie jest łatwo. Są to samochody bardzo poszukiwane a...
dodano 14 lat temu przez pawel.wiacek@bauholding.pl
Toyota Corolla VI Hatchback
1.6i 105KM 77kW (1989-1992) 3,92
Najlepsze autko jakie mieliśmy, oszczędne, niezawodne, z dobrym przyśpieszeniem. Zrobiliśmy nią ok 500 000 tyś km. Jedyne co było wymieniane to olej,amortyzatory,świece, akumulator, klocki hamulcowe i nic więcej! Autko trochę zbyt lekkie i przy większej prędkości bujało. Autko wytrzymywało spokojnie nawet moje katowanie od czasu do czasu i mimo że na liczniku pół miliona nadal zamykało licznik. Nie dawać grzebać w nim żadnym mechanikom, i...
dodano 8 lat temu przez

Autodiagnoza Toyota Corolla VI

Liczba wpisów: 38
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
dodał: 11ms11, 4 lata temu
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto...
Stukanie w górnej części silnika
dodał: ~Paweł, 5 lat temu
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być?
Głośna praca silnika po przekroczeniu 120km/h.
dodał: ergol, 3 lata temu
po przkroczeniu 120km/godz.występuje głośne ;buczenie' sprawdziłem łożyska kół,opony,są dobre,do 120km/godz.jesat spokojnie silnik pracuje normalnie równo.
kontrolka "check engine" + vsc + trc off
dodał: ~mik, 7 lat temu
Jedynym objawem są świecące się równocześnie kontrolki: check, vsc, trc off. W czasie jazdy nie czuję absolutnie żadnej różnicy - poza tym, że prawdopodobnie nie działa kontrola trakcji.
Problem z ogrzewaniem.
dodał: ~ojojda, 9 lat temu
Podczas wolnej jazdy np.w mieście wieje zimne powietrze, w trasie ponad 100km/h po lewej stronie wieje ciepłe a u pasażera letnie. Jak zwolnię znowu leci zimne. Jest to klimatronik i ustawiony na max. Stan płynu jest ok. Przewody do nagrzewnicy są gorące a ja marznę w samochodzie. Proszę o pomoc.

Autorentgen Toyota Corolla VI

Liczba wpisów: 63

Huczące opony.

dodał: ~kerim, 8 lat temu
Ząbkowanie opon, które huczą podczas jazdy.Za namową serwisu toyoty kupiłem nowe opony. Po 1000km znowu było słychać łopotanie opon. W okresie zimowym na zimowych oponach problem zanika. Jest to wada amortyzatorów we wszystkich toyotach.

Urywająca się linka klapy bagażnika.

dodał: ~motoDD, 7 lat temu
Linka lubi urwać się tuż przy dzwigni otwierania. To drobnostka, jednak wymiana jej jest czasochłonna. Zamienników brak, jedynie można dorobić lub ASO.

Rdzewiejący zbiornik paliwa.

dodał: scrag, 4 lata temu
Korozja potrafi zeżreć nieźle zbiornik paliwa, przez co ten przecieka i czuć mocno woń benzyny w aucie i na zewnątrz. Koszt nowego w ASO to ok. 2K PLN :( Ponoć wada ta dotyczy tylko niektórych wersji (m. in. kombi i sedan), w hatchbacku podobno to się nie zdarza ze względu na zbiornik z tworzywa sztucznego.

Przeciętnej jakości koło dwumasowe w dieslu 2,0 D-4D.

dodał: Tabur, 6 lat temu
Zależy, w którym egzemplarzu, bo w Corollach do 2003 roku występowały! http://www.sprzegla.webshop.pl/shop/Group.rails?t=0&s=,,,TOYOTA,COROLLA-%28_E12U_--_E12J_%29-2001-11-,2.0-D-4D-90km,&n=&i=500111,504851,516376,P,-1,-1,-1&o=ByPrice_asc&p=1

Nietrwałe siłowniki klapy bagażnika w kombi.

dodał: ~WPI, 4 lata temu
Fabrycznie zamontowane Stabilusy są nietrwałe i drogie. Od początku niechętnie podnosiły klapę, a pod koniec życia trzeba było się ręka asekurować, żeby opadającą klapą w głowę nie oberwać. Na szczęście są tańsze i moim zdaniem lepsze sprężyny gazowe Lesjöfors. Komplet do corolli kosztuje 120 zł z przesyłką. Wymiana to 10 min roboty oczywiście samemu. Banał :-)

Dane techniczne Toyota Corolla VI

Moc silników 64–125 KM
Pojemność silników 1,3–1,8 l
Prędkość maksymalna 160–195 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,5–17,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Toyota Corolla VI
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 178
Koszt ogólny 38,89 PLN
LPG28 PLN
ON28.23 PLN
PB109 PLN
Wydatki serwisowe 33,01 PLN Pozostałe wydatki 12,90 PLN

Publikacje o Toyota Corolla

Newsy o Toyota Corolla