Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XI Sedan

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Najnowsza, jedenasta generacja Toyoty Corolli zadebiutowała na rynku w roku 2013. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2012, prototyp noszący nazwę Corolla Furia. Produkcyjna wersja modelu okazała się nie tylko mocno zmieniona pod względem stylistycznym, ale również większa od swego poprzednika (o 8 cm dłuższe nadwozie; o 10 cm większy rozstaw osi). Wnętrze auta wzięto z Toyoty Auris. Na rodzimym rynku Toyota Corolla w wariancie sedan sprzedawana jest pod nazwą Corolla Axio, natomiast w wersji kombi jako Corolla Fielder.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla XI Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4620 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1520 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 940 mm
Zwis tylny 980 mm
Prześwit 125 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 452 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Robert
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
Wersja 1,6 PRESTIGE, skrzynia manualna. Bardzo dobry i komfortowy samochód z typowymi mankamentami dla Toyoty, które albo się akceptuje, albo kupuje inny samochód. Mowa oczywiście o relatywnie słabych silnikach z dużym apetytem na benzynę przy dynamiczniejszej jeździe, niektórymi archaicznymi i niskiej jakości wykonania elementami wnętrza (np. plastikowa klapka ukrywająca przełączniki podgrzewania foteli z lat 90’) I trzeszczącym zawieszeniem. Nie zmienia to faktu że Corolla XI w tej konfiguracji nadaje się spokojnie do miasta jak i na dłuższe trasy. Szczegóły poniżej
4,9
~Tomasz
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
Auto od nowości. Dlaczego Toyota? Po dwóch przygodach z innymi markami i silnikami turbo, wyleczyłem się z tego wynalazku. Dla mnie najważniejsze to dowieźć rodzinę z punktu A do punktu B i z powrotem, bez przygód. Wybór padł na jednostkę wolnossącą która swoje możliwości ma w zakresie wyższych obrotów powyżej 4000 obr/min. Ponieważ do tego dochodzi 6 stopniowa skrzynia biegów, musimy przy wyprzedzaniu redukować bieg. Tego wymaga fizyka i należy o tym pamiętać (nie można przeciążać silnika). Nie ma tu problemów z braniem oleju i wielu innych które występują w innych modelach. Zero problemu z osprzętem silnika. Moja ocena auta odnosi się do ceny zakupu. Nie ma w niej wielu ciekawych rozwiązań i jakości materiałów jaką można spotkać w autach premium, ale to też nie jest ta półka cenowa. Jeżeli dla użytkownika dla którego priorytetem jest niezawodność i jazda w granicach przepisów, nie musi się pod światłami ścigać i nie ma kompleksów związanych z udowodnieniem swoich umiejętności z jazdą na granicy przyczepności, to auto jest idealne. Dla rodziny 2 + 2 w sam raz. Bagażnik 450 litrów jest pojemny i wiele się mieści. Jadąc na wakacje, nie zabieram ze sobą pół biedronki czy lidla. Spalanie zależne od stylu jazdy. U mnie na trasie 70km (jednopasmowa) + 50 km Ska (120km/h) i + 80 km autostrada (130-140 km/h) spaliło 6.8l/100km (odczyt komputera). Powrót 7l /100km Auto bardzo komfortowe, podgrzewane fotele są świetnym dodatkiem w zimowe dni. Klima dwu sterfowa również spełnia swoje zadania latem. Multimedia spełniają moje wymagania. Głównie słucham muzyki przez bluetooth. Auto do normalnej jazdy jest dobrze wyciszone. Dopiero słychać hałas powyżej prędkości 120km/h i to głównie związany z oporami powietrza. Gdy kupowałem auto dopiero pojawiały się pierwsze wersje Android Auto. Tego tu brakuje, ale dzisiejsze telefony maja duże wyświetlacze (5.5"-6,5") i można przez bluetooth zestawić połączenie. Ważne jest też to, że w serwisie nie udzielają Ci korepetycji, że gdy auto pali 0.95l oleju na 1000km, to jest to w normie, a jak pali 1.05 l to już nie. Tu tego problemu nie ma.
4,7
~Balcer
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Toyota Corolla XI
Do Corolli przesiadłem się z Avensis T25 1.6 rok 2006. Toyotę kupiłem w salonie jako auto po leasingu, z gwarancją po pełnym serwisie. Jestem bardzo miło zaskoczony dynamicznością tego silnika, mimo niewielkiej mocy, w codziennej jeździe, przyspiesza równo i płynnie. Oczywiście po przekroczeniu 110km/h nie jest już tak żwawo. Musiałbym zaznaczyć, że do tej pory jeździłem samochodami 10-15 letnimi, przesiadka do 4-letniej Corolli w moim przypadku, to wręcz przeskok o epokę motoryzacji. Jestem zauroczony jej wnętrzem (uwaga mam 30lat także nie jestem typowym dziadkiem z Toyoty), tak naprawdę jest ciekawe, panel multimedialny dodaje nowoczesności, niebieskie podświetlenia wpadają w oko. Materiały wewnątrz są przyjemne, nie ma zimnego plastiku, skórzana multimedialna kierownica bardzo ładnie się komponuje. Dodatki jak kamera cofania, asystent ruszania pod wzniesienie, awaryjny system oświetlenia przy hamowaniu itd. pokazują, że Toyota ma co zaoferować. Spalanie 5-5,5l znacząco obniża koszty utrzymania. W tej kwocie pod uwagę brałem Skodę Rapid bądź Octavie, jednak design Toyoty i jej sprawdzona niezawodność wygrywa. POLECAM, bardzo przyjemny samochód dla rodziny.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XI Sedan
6,3 – 7,1
l/100 km
5,3
l/100 km
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Toyota Corolla XI
Jeżdżę głównie po Warszawie w korkach, a spalanie na poziomie 5,3 to bardzo miłe zaskoczenie. Ten silnik niestety dynamiką nas nie zaskoczy ale nie można go za to winić to jednak 1,4cm3. Skrzynia bez rewelacji ale poprawna, przełożenia dość krótkie przy 110km/h, 6bieg krzyczy do nas gdzie jest moc? Trasa i 4,5 osób z bagażem jest męcząca właśnie przez brak mocy, wyprzedzanie bez anioła stróża na etacie jest ryzykowne, zawieszenie poprawne ani sztywne ani miękkie, fotele bardzo wygodne choć z ograniczoną regulacją, układ kierowniczy dość precyzyjny jak na elektryka. Wnętrze jak we wszystkich autach w tym segmencie choć od Toyoty oczekujemy więcej, a dostajemy twarde plastiki, sztywną wręcz niemiłą tapicerkę, wyświetlacz radia wieje latami 90tymi opakowany w nowy design. Osobiście jak bym miał wydać coś 74000 i dostać "golasa" w promocji wyprzedaży roczników 2017 poszedł bym w innym kierunku niż salon Toyoty, może Kia 7lat gwarancji, Hyundai, wykończenie o niebo lepsze, no i zostaje nam kilkanaście tyś. na doposażenie, a w tych ramach możemy się pokusić nawet o automat. Więc po za niskim spalaniem nie dostajemy nic prócz znaczka ze stajni legendarnej niezawodnej Toyoty która już dawno zmieniła osobowość i jest po prostu przeciętna. Ale to Toyota ;-)
6,8
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
Jak wspomniałem, po mieście mógłby palić nieco mniej. Z doświadczenia z Aurisami wiem, że koszty przeglądów w Toyocie nie są porażające. A dotychczasowe wydatki eksploatacyjne w Aurisie poza paliwem, to jedynie żarówka w tylnych światłach pozycyjnych. Jest natomiast coś innego. Corolla którą jeździłem miała jasne kremowe obicia tapicerki i jasne wykończenie deski rozdzielczej. Sami serwisanci byli zdziwieni, że taką wersję auta przeznaczono na samochód zastępczy. Ale nawet kupując Corollę nie zdecydowałbym się na jasne obicia. bardzo szybko się brudzą. na te kilka dni zainstalowałem z tyłu fotelik dziecięcy, na którym przywoziłem wnuczka z przedszkola. musiałem dobrze zabezpieczyć oparcie przedniego fotela i kanapę na której stał fotelik przed fikającymi nóżkami, które obute w przybłocone buciki narobiłyby dużo szkody na tak jasnej tapicerce. Na szczęście udało się tego uniknąć. Kupując auto z taką tapicerką trzeba uwzględnić koszty jej częstego czyszczenia.
6,4
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
Trzy poprzednia auta to były diesle, więc na początku spalanie "bolało". Ale to i tak jeden z oszczędniejszych silników benzynowych, moim zdaniem. Spokojna jazda (2 dzieciaków) do 110km po Polsce - nawet 5,3l. Autostrada 130km - 7,0-7,5l. W mieście nie wyszło mi poza 8,0. Bardzo dużo hamuję silnikiem i takie tam pro-eko. Moment obr. słaby - niestety. Bardzo często redukcja do trójki by wyprzedzić na trasie. Rozważyłbym w przyszłości powrót do diesla, ale tragedii nie ma. Bardzo podoba mi się kultura tej benzyny (bardzo cicha), sprężyste zawieszenie (po 40tys km nadal czuje się je "jak nowe"). Parę osób już mi powiedziało jadąc ze mną "to auto płynie". Silnik na łańuchu, zero turbin, rozsądne spalanie, legendarnie trwałe zawieszenie, ładny design na zewnątrz i wewnątrz (choć plastiki na drzwiach nieco tanie), deska rozdzielcza w pionie, taki "klif" (super to wygląda), spory bagażnik. Czego chcieć więcej?

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,5
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Jestem super zadowolony z instalacji gazowej. Dawno mi się zwróciła. Do pracy jeżdzę 60km w obie strony dziennie. Wydobywam się przez miasto potem jadąc drogą ekspresową aż do miejsca pracy więc cykl jak najbardziej mieszany. Miesięcznie (pracując od poniedziałku do piątku) na przejazdy płacę zaledwie ~200zł. Jest to fantastyczna sprawa. Te opinie co tu widzę są jakieś...
5,0
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 66 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze. Szybko przełącza się na gaz (500-700m) . Po kilku dniach po montażu też miałem podobny przypadek jak kolega (gaśnięcie podczas pierwszego przełączania na gaz po nocnym postoju. Podjechałem do serwisu i po wyregulowaniu problem zniknął. Spalanie gazu średnio 9l/100km do tego ok. 0,5l/100 benzyny (rozruch i dotrysk). Sterownik...
3,0
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla XI
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 57 tys. km
Główna wada jest gaśnięcie silnika przy przełanczaniu na gaz na wolnych obrotach. usterka występuje w określonych warunkach samochód stoi powyżej 8h i temperatura spada poniżej 10 stopni
Toyota Corolla XI Sedan