Szukaj

Informacje o Toyota Prius III Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2011

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Moc dwóch serc – układ hybrydowy składa się z benzynowego silnika spalinowego 1.8l i elektrycznego. Razem oferują 136KM. I choć jednostka spalinowa jest większa, niż w poprzedniej generacji, to auto i tak jest oszczędniejsze – napęd mniej męczy się, a przez to sięga po mniej paliwa. Do tego na drodze spisuje się całkiem nieźle – Prius reaguje z opóźnieniem na polecenia prawej stopy, ale za to silnik elektryczny dodaje nieco elastyczności podczas przyspieszania – auto chętnie wyprzedza i sprawdza się na co dzień.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mietekk
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Hybrydę kupiłem na taksówkę, jeżdżę po Trójmieście. Zakupiłem ją bezpośrednio w Toyocie Knedler Elbląg w programie Toyota Pewne Auto. Moim zdaniem nie ma lepszego auta to miasta niż Prius :) Wahałem się między II. i III. generacją, jednak zwyciężyła druga opcja: większy silnik, przyciski na desce rozdzielczej zamiast dotykowego ekranu, nowszy wygląd oraz trochę większa "buda". Kupiłem wersję Prestige. Skrzynia E-cvt powoduje, że praktycznie niepotrzebna nam jest lewa noga i lewa ręka. Przyspieszenie zadziwiająco duże, wielu ludzi nie podejrzewa, że tak "mułowato" wyglądający samochód może mieć takie odejście. Jednak mimo wszystko najlepszy jest tryb "eco", który zmniejsza czułość pedału gazu, dzięki czemu można osiągać bardzo dobre wyniki spalania: mój rekord przy jeździe miejskiej z włączoną klimą 4,8L/100 km, bez większego starania. Niektórzy mówią o wyjącym silniku: faktycznie, jeśli chce się być pierwszym na kolejnych światłach i zarzynać auto, to silnik może dać się słuchowo we znaki. Jednak przy zwykłej jeździe, na niskich obrotach, silnika benzynowego nie słychać bardziej niż klasycznej jednostki. Wnętrze auta jest spore - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ogromnie dużo miejsca na nogi z tyłu, pomaga płaska podłoga. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale bez problemu zmieszczą się w nim 2 duże walizki lotnicze + 2 podręczne. Jak na razie nic mi się w nim nie popsuło, no, może z wyjątkiem elementów zawieszenia, ale to jedyna rzecz, która może podlegać destrukcji i jestem tego świadomy ;) Co do innych podzespołów - wystarczy wymieniać olej i filtry na czas, a auto będzie nam służyło długo. Jedyna wada, jaka przychodzi mi do głowy, to niestety bardzo szerokie słupki A, które są przyczyną sporego martwego pola z przodu. Aczkolwiek można się do tego przyzwyczaić. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, mnóstwo bajerów, ciekawy wygląd (szczególnie na alufelgach 17"), no i przyjemność z jazdy, zarówno psychiczna, jak i ekonomiczna.
4,7
~Leex
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Świetny samochoód. Świetna skrzynia bezstopniowa. Płynność od staru do końca. Jak mu przycisnąć ze świateł to wszyscy zostają daleko ztyłu. Poniżej 3sek do 50/godz.. Wystarczy sprawdzić przebieg momentu na wykresie. W momencie startu system hybrydowy generuje 460 Nm. Potem spada. Spalanie w cyklu mieszanym miasto i podmiasto 5,5 l zima przy -15. Tylko po mieście poniżej czterech nawet.Bez jakiegoś oszczędzania. I to przy 140 KM. Zawsze byłem przekonany do technologii hybrydowej. Ale po zakupie wrażenia są jeszcze bardziej pozytywne. Rozładowana bateria potrafi się naładować do fula czekając na światłach dwie zmiany.
4,3
~bacaj b
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Auto trochę za "twarde". Jakość plastików we wnętrzu nie najlepsza :/ Bdb przyspieszenie od "zera"... później jest gorzej. Auto do miasta oraz na zwykłe drogi ... na autostradzie pali jak zwykły benzynak.
Średnie spalanie dla Toyota Prius III Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW 2010-2011
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Prius jest wygodnym i zaawansowanym autem. Dość twarde zawieszenie rekompensuje niskim kosztem eksploatacji. Moj pali od 3,7 gdy jade spokojnie na drogach poza miastem a ok 5,5 przy mocniejszej nodze i klimie. Co jakies kilka lat czyszczenie chlodnicy EGR i kolektora ssacego by silnik pracował rowno. Bateria po 243000km wymagala regeneracji i wymianie ok 7 ogniw i po zbalansowaniu jest znow dobrze. Gdy bateria trakcyjna padnie mozna sie ratowac resetem, ktory trwa ok 5-10 minut ale to juz znak że trzeba zmierzyc ogniwa baterii. Ogólnie to przyjemny woz i pełno w nim gadzetow. :)
4,1
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Priusem przejechałem w 15 miesięcy 25 tys. km, auto na oponach 215/45/17, silnik zalany olejem 0W/20. Codzienne dojazdy do pracy na dystansie 13 km z czego 80% małe miejscowości, reszta droga podmiejska - 4,2l. Zimą przy ujemnych temp ale bez śniegu wzrasta o ok. 1 litr. Autostrada tempomat 140 km/h - 6,0l. 120 km/h - 5,0l. Droga krajowa ok 4,3l. Min. uzyskane spalanie: 3,2l. - drogi podmiejskie i małe miejscowości, styl jazdy - na prądzie ok 55 km/h przez ok 2-3 km potem 3-4 km w tempie 65-70 km/h żeby podładować baterie.
4,4
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Mieszkam w USA kupilem Priusa z przebiegiem 47800 mil za $17000.Samochod uzytkuje w pracy w firmie kurjerskiej. Obecnie mam na liczniku 156 tys mil. Z napraw wymienilem jedna tyna tarcze chamulcowa z powodu dostania sie wody na jedna ze szpilek co zpowodowalo ze nie odbijal jeden klocek i przegrzal tarcze zdarl sie niemal do zera.koszt tarcza $30 kaplet klockow na tyl $45.innych usterek brak :)Spalanie zima w zalenosci od mrozow przy - 20 C 5-6l/100km -5 C 4,8-5,5l/100km wiosna lato 4-5l/100km miasto od 3.2 do 4,5l/100km
Toyota Prius III Hatchback