Szukaj

Informacje o Toyota Prius IV

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Dla mnie idealne auto. Samochód uniwersalny. Na co dzień do pracy i po mieście jazda tylko na prądzie ładowane ze swojego gniazdka 230V w garażu w nocy. Nie robię więcej dziennie niż 50km i jeżdżę jak elektrykiem tylko na prądzie. Na dalszy wyjazd jazda na benzynie; spalanie wtedy nieosiągalne przez żaden inny samochód. Zasięg bardzo duży nieosiągalny przez elektryka a spalanie benzyny stosunkowo nieduże. Spalanie średnie z trasy od 2,8 l/100km do 4,5 l/100km. W moim przypadku zasięg na baku 43 litrowym około 1200km. Bagażnik nie duży, ale wystarczający dla 3 osobowej rodziny. Starczył nawet na wyjazd na narty wraz z nartami schowanymi w środku (1 tylny fotel położony) bez boksu dachowego.
4,7
~OkPPeter12f
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.
4,8
~agraya
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
cichy, tryby jazdy pozwalają dostosować dynamikę jazdy oraz oszczędność spalania do zastałych warunków (Silnik)
Średnie spalanie dla Toyota Prius IV
3,9 – 4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Posiadam go dopiero ok. 1 miesiąca (zima). Przejechałem nim 1000km. Po zakupie do domu 300km na benzynie spalanie 4,5l/100km. Później cały czas jazda po mieście i do pracy (razem 700km), tylko na prądzie ładowanym z gniazdka domowego. Zużycie średnie z tego miesiąca jakie podaje komputer to 18,3kWh/100km. Ciekawostka: Prius posiada komputer z danymi zużycia benzyny i prądu 2 lata do tyłu (średnie miesięczne zużycie benzyny i prądu). Poprzedni właściciel jeździł prawie cały czas na prądzie, ponieważ wynika z danych, że przez 2 lata zużył tylko 20 litrów paliwa, ja w drodze powrotnej po zakupie dołożyłem kolejne 13,5 litra. Natomiast od nowości samochód spalił tylko ok. 39 litrów benzyny (auto ma 2 lata i 3 miesiące), czyli 5,5 litra spalił przez 3 miesiące, których już nie pokazuje komputer, a wynika to ze średniego spalania i przebiegu od nowości 13100km i 0,3 litra/100km. Natomiast prądu Prius spalał przez te 2 lata do tyłu średnio miesięcznie od 13kWh/100km latem do 20kWh/100km zimą. (Silnik)
3,9
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Samochód bezawaryjny. Jest znakomicie jeśli ktoś może się ładować z gniazdka wtedy spalanie 0 litrów. Ja korzystałem z auta przez 9 miesięcy. Udało mi się nie tankować samochodu przez trzy miesiące ponieważ jeździłem w zdecydowanej większości na prądzie i tak przejechałem 4500 km na jednym zbiorniku paliwa. Prius może pokonać na prądzie max 56 km. Dla mnie to rewelacja bo mam do pracy w obie strony 45 km więc tankuję bardzo rzadko. W trasie bardzo komfortowy ale spalanie rośnie do poziomu 4,9 l/100 km przy prędkości 140 km/h. (Silnik)
3,4
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Po początkowym okresie nauki posługiwania się priusem stwierdzam, że jest to super oszczędne auto, osiągnięcie wyniku 3,1 litra na 100 km jest całkiem możliwe, natomiast jazda dynamiczna skutkuje wynikiem nawet ponad 5 litrów, ogólnie bardziej opłaca się kupić zwykłego priusa w stosunku do wersji plug in. Plug in ma niepraktyczny mały bagażnik, możliwosc przewozu tylko czterech osób, a co najgorsze mały udzwig, albo bagaż albo cztery osoby, zastanawiałem się nad wersją plug in i całe szczęście że za namową sprzedawcy kupiłem zwykłą wersję. Plug in musi też rozgrzać baterie co czyni, że faktycznie nie pali tak dużo mniej niż zwykła wersja a kosxtuje z tym samym wyposażeniem znacznie drożej (Silnik)
Toyota Prius IV