Szukaj

Informacje o Toyota Prius IV

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Dla mnie idealne auto. Samochód uniwersalny. Na co dzień do pracy i po mieście jazda tylko na prądzie ładowane ze swojego gniazdka 230V w garażu w nocy. Nie robię więcej dziennie niż 50km i jeżdżę jak elektrykiem tylko na prądzie. Na dalszy wyjazd jazda na benzynie; spalanie wtedy nieosiągalne przez żaden inny samochód. Zasięg bardzo duży nieosiągalny przez elektryka a spalanie benzyny stosunkowo nieduże. Spalanie średnie z trasy od 2,8 l/100km do 4,5 l/100km. W moim przypadku zasięg na baku 43 litrowym około 1200km. Bagażnik nie duży, ale wystarczający dla 3 osobowej rodziny. Starczył nawet na wyjazd na narty wraz z nartami schowanymi w środku (1 tylny fotel położony) bez boksu dachowego.
4,7
~OkPPeter12f
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Kupiłem nowego Priusa do jazdy... w trasie. Nietypowo ale w tym szaleństwie jest metoda. Robię rocznie około 50-60 tys. km (z tego 90% trasa) Potrzebuje samochodu, który jest zawsze gotowy do drogi, nie będzie generował dodatkowych kosztów, w miarę ekonomiczny i tym razem będę mógł nim zrobić bez większych wydatków 200 - 400 tys. km. Jednocześnie nie potrzebuje już auta z dużym bagażnikiem czy 7 osobowego. Na razie mam Priusa 12 m-cy i zrobione ponad 55 tys.km. I tak średnie spalanie z tego przebiegu - 4,5, gdzie w mieście pali 3,5 - 5,0, trasa krajowa 90-110 km/h - 4,0, autostrada tempomat 140 km/h - 6,5 - czego chcieć więcej jeżeli chodzi o spalanie. Do tego zero jakichkolwiek usterek, wg. serwisu klocki hamulcowe przednie zrobią jeszcze spokojnie kolejne 100 tys km. Podsumowując – mam auto z silnikiem benzynowym, które pali trochę mniej niż diesel i do tego nie ma tego wszystkiego co w dieslu po większym przebiegi wymaga wymiany jak DPF, dwumas, wtryskiwacze, turbo… tu nie ma nawet sprzęgła. Plus bezawaryjność Toyoty i Priusa jako modelu, widać to zresztą w Warszawie, jako taxi coraz bardziej popularne są hybrydy, nowe Aurisy i używane Priusy II i III generacji.
4,1
~donulani
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Świetnie dostrojona, niby 122km a wrażenia z jazdy jakby było spokojnie ze 150. Minusem cvt jest oczywiście hałas przy przyspieszaniu, który jest po prostu duży. (Skrzynia biegów)
Średnie spalanie dla Toyota Prius IV
3,7 – 4,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Przesiadłem się z Clk 320 w benzynie, więc emocji podczas rozpędzania brak za to cała reszta na plus. W miastach spalanie między 3 litry a 4.5. Trasa autostradą 140km h przy małym ruchu najmniej 4.9 najwięcej 5.6 ,sprawdzane przy dystrybutorze. Ogólnie trzeba się przyzwyczaić żeby było miło ale nagroda w postaci spalania jest odczuwalna. Zrobiłem 88 tys tym samochodem i póki co nie zamierzam się go pozbyć. Serwis ogranicza się do wymiany oleju z filtrami. Koło 110 tyś przewidywany serwis hamulcowy i to będzie jak narazie większy wydatek jak do tej pory. Wyposażenie jak na mój gust pełne i w pełni użyteczne. (Skrzynia biegów)
4,5
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Posiadam go dopiero ok. 1 miesiąca (zima). Przejechałem nim 1000km. Po zakupie do domu 300km na benzynie spalanie 4,5l/100km. Później cały czas jazda po mieście i do pracy (razem 700km), tylko na prądzie ładowanym z gniazdka domowego. Zużycie średnie z tego miesiąca jakie podaje komputer to 18,3kWh/100km. Ciekawostka: Prius posiada komputer z danymi zużycia benzyny i prądu 2 lata do tyłu (średnie miesięczne zużycie benzyny i prądu). Poprzedni właściciel jeździł prawie cały czas na prądzie, ponieważ wynika z danych, że przez 2 lata zużył tylko 20 litrów paliwa, ja w drodze powrotnej po zakupie dołożyłem kolejne 13,5 litra. Natomiast od nowości samochód spalił tylko ok. 39 litrów benzyny (auto ma 2 lata i 3 miesiące), czyli 5,5 litra spalił przez 3 miesiące, których już nie pokazuje komputer, a wynika to ze średniego spalania i przebiegu od nowości 13100km i 0,3 litra/100km. Natomiast prądu Prius spalał przez te 2 lata do tyłu średnio miesięcznie od 13kWh/100km latem do 20kWh/100km zimą. (Skrzynia biegów)
3,9
Hatchback Plug-in 1.8 Hybrid Plug-in 122KM 90kW
Toyota Prius IV
Samochód bezawaryjny. Jest znakomicie jeśli ktoś może się ładować z gniazdka wtedy spalanie 0 litrów. Ja korzystałem z auta przez 9 miesięcy. Udało mi się nie tankować samochodu przez trzy miesiące ponieważ jeździłem w zdecydowanej większości na prądzie i tak przejechałem 4500 km na jednym zbiorniku paliwa. Prius może pokonać na prądzie max 56 km. Dla mnie to rewelacja bo mam do pracy w obie strony 45 km więc tankuję bardzo rzadko. W trasie bardzo komfortowy ale spalanie rośnie do poziomu 4,9 l/100 km przy prędkości 140 km/h. (Skrzynia biegów)
Toyota Prius IV