Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 2.0VVT-i Multidrive S 158KM 116kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 268 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~leśnik
Toyota RAV4 III
MPV 2.0VVT-i Multidrive S 158KM 116kW
Samochód po 9 latach i 280 tys.km przebiegu wygląda jakby wyjechał z fabryki (praktycznie niezużyty środek), a jedyną awarią jaka miała miejsce była regeneracja maglownicy koszt 520 zł z robocizną. Samochód spełnia moje oczekiwania, nie jest limuzyna oraz nie jest samochodem sportowym, ale jako samochód na co dzień użytkowany w lekkim terenie jest nie do zdarcia (tylko raz wymieniałem sworznie i końcówki). Dzieki CVT nie brakujue mocy na stromych podjazdach , nie potrzeba reduktora a spalanie na poziomie 8,5/10 to bajka ponieważ diesle więcej palą, po gorskich serpentynach wystarczy wcisnąć przycisk SPORT aby pojawił się banan na twarzy od 4tys obr. rakieta :)
4,9
~Maciej
Toyota RAV4 III
MPV 2.0VVT-i Multidrive S 158KM 116kW
Super samochód, tylko tankowac i jeździć, należą się podziękowania dla toyoty za fajny silnik i cvt, może nie jest to rakieta ze startu ale już od 40 km/h autko fajnie przyspiesza do 160km/h ,180km/h to juz trochę bryła suva zaczyna być odczuwalna . Ogólnie smiga się bezawaryjnie i bezpiecznie, a na alpejskich podjazdach bardzo umila jazdę tryb sport zwiększający czułość nogi na gaz.
4,9
~Maciek Komanski
Toyota RAV4 III
MPV 2.0VVT-i Multidrive S 158KM 116kW
Smiesza mnie opinie na temat sztywnosci zawieszenia w zakretach i duzym spalaniu! Auto jak na swoja wielkosc i wysokie opony a zakretach prowadzi sie rewelacyjnie, to nie jest sportowe coupe tylko rodzinny suv. Co to spalania to tez reweja a osiagi wcale sie nie odbiegaja od przednionapedowych osobowek 160km/h na budziku podczas wyprzedzania to moment.
Toyota RAV4 III MPV