Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Oceny Toyota RAV4 V

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~tomk
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Samochód praktyczny, solidny bez fajerwerków. Wnętrze przynajmniej w lepszych wersjach dobrze wykończone choć bez wodotrysków. Jest tyle co potrzeba i nic więcej. Jednostka napędowa sprawdzona, bez kombinacji, dobra dynamika i niskie spalanie. Nie wiem jak komuś udało się osiągnąć minimalne średnie spalanie na poziomie 8 litrów. Samochód kupiona na początku 2024 - od nowości (50 tyś km) nie resetowałem licznika i mam średnie 6,7 l/100 km. Jako że dużo jeżdżę proporcje 80% autostrady i S-ki i 20% miasto. Toyota jest dość konserwatywna wiec ergonomia na dobrym poziomie, mimo elektronicznego głównego wyświetlacza i panelu środkowego dużo przycisków i pokręteł. Ten drugi mógłby być ładniej wkomponowany w deskę. Warto tu kupić naklejkę ochronną bo jest błyszczący i widać odciski palców. Prowadzenie dobre, trzyma się drogi, dość twarde zawieszenie co ma swoje konsekwencje zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Jako żę to trzecia Toyota i druga RAV-ka - dobrze trzyma wartość, łatwo znaleźć nabywcę. Kanapa tylna 60/40 bez tunelu. Światła przednie led, dość mocne ale ich zasięg mógłby być większy, tylne mieszane tj ledy ale są też żarówki. Brak HUD niezależnie od wersji. Audio średnie, głośniki łatwo podmienić na Focale. Standardowe biorąc pod uwagę ich wagę i wykonanie i tak grają przyzwoicie. System Toyoty mimo że poprawiony pozostał dość klasyczny i jest pozbawiony jakiejkolwiek finezji, z zalet działa szybko i bez problemów. Carplay bezprzewodowo, AA tylko na kablu. Ogólna ocena - bezawaryjny, solidny i przestronny samochód bez bajerów, który ma swoje braki i specyfikę którą trzeba uwzględnić przy zakupie.
Dodane 3 miesiące temu
3,1
~ololula
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Samochód porażka pod względem komfortu jazdy. Wóz drabiniasty. Skandal żeby w samochodzie za prawie 200 tyś. nie było praktycznie wyciszenia. Drzwi mają tylko blachę i wewnętrzne boczki i przy prędkości 100 km + dobrze jest mieć z pasażerem hełmofony do pogadania. Głośniki fabryczne to puszka po paprykarzu szczecińskim. Po zakupie tego pseudo suva niby z wyższej półki od razu wizyta u fachowców w celu wyciszenia drzwi, nadkoli, sufitu i obligatoryjnie wymiana głośników. Do ceny należy od razu doliczyć ok. 8-10 tyś. zł bo inaczej jazda to udręka. Hybryda działa tylko do 50 km/h, później już tylko benzyna. W mieście można zmieścić się 6,5 l, natomiast trasa 130-140 km/h to już 11-12 l. Brak podświetleń przycisków funkcyjnych na drzwiach! Przyspieszenie na przyzwoitym poziomie.
Dodane 3 miesiące temu
4,9
~Paweł
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Fajne, ładne, duże, wygodne, dobrze przyspiesza i mało pali 6,5 L przy normalnej jeździe jak na poj 2.5 Litra to dla mnie rewelacja!!! jest bezawaryjny, w końcu po lift doczekał się nowych multimediów tj. dobrej jakości nowy większy wyświetlacz centralny i wirtualne zegary wygląda to o niebo lepiej niż wersje przed liftem! dodatkowo super aplikacja! możliwość sterowania autem na odległość, między innymi można sobie zimą ogrzać wnętrze tak jak webasto lub latem wychłodzić dla mnie bardzo przydatne po około dwóch lat użytkowania nadal cieszy oko :) POLECAM!
Dodane 5 miesięcy temu

Raporty spalania Toyota RAV4 V

Liczba raportów: 218
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V
5,1 – 7,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Założyłem instalację gazową KME wtryskiwacze BARRACUDA. Toyota spala średnio 1,3l benzyny na 100km w cyklu mieszanym. Przy jezdzie do 100km/h w trasie spalanie gazu jest na poziomie 7,5l/100km, na autostradzie do 130km/h oraz trasa powyżej 100km/h, ale bez szaleństw 8,5l/100km, autostrada 150km/h 9,5l/100km gazu. Wyniki spalania pozytywnie zaskakują. Toyota ma skrzynię manualną, napęd na 4 koła. Jak na tak duże auto wynik uważam za rewelacyjny, w całości rekompensuje niezbyt dynamiczną za to bezawaryjną jednostkę napędową.
Dodane 9 miesięcy temu
6,8
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Samochód mojej mamy. Będę opisywał wartości spalania z komputera pokładowego. Wokół komina w małym miasteczku 7,6 litra z trasami rzędu 2-20 km po odpaleniu, nie mam porównania jak w mieście, ale w trasie o długości 200 kilometrów w tą i z powrotem dwukrotnie uzyskałem wynik w granicach 5.5 litra! Jazda zgodnie z zasadami ecodrivingu, tempomat ustawiony na 115 km/h, bez klimy bo trasy zrobione zimą. Rewelacja!
Dodane 18 dni temu
6,6
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Samochód to 2.0 manual AWD. Samochód posiadam od 2019 r. przejechane 40700 km. W mieście przy korkach częste zatrzymywanie się i ruszanie spalanie 9l. W trasie poza miastem z prędkościami w granicach 70-90 km/h spalanie na poziomie 6-7l. Autostrada do 140 km/h spalanie nie przekracza 9l. Przy prędkościach 120 km/h ok 7.5-8l.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 26
trzeszczenie - drzwi kierowcy
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam Toyota RAV4 (2019) 2.5 hybrid, automat, 4x4. przebieg 55 tys km. Problem - dźwięk dochodzący z drzwi kierowcy w czasie jazdy (dźwięk - jakby przewód/kostka/spinka stukał/stukała o inny element), dźwięk pojawia się w zależności od nawierzchni po której się poruszam z reguły przy wyższych prędkościach (powyżej 50km/h). Wizyta w Toyota Poznań - dwukrotnie - twierdzą, że naprawione a po wyjeżdzie dźwięk powraca. Z własnych obserwacji - przytrzymam dłonią "boczek" drzwi nad podłokietnikiem - dźwięk ustaje, podobnie kiedy dłonią nacisnę szybę w drzwiach tak jakbym chciał ją wypcznąc ma zewnątrz auta. Ktoś podpowie gdzie jest problem.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota RAV4 V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów