Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4300-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Rajmundski
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Absolutnie rewelacyjny samochód. Elegancki, a zarazem terenowy. Cos jak limuzyna na terenowych kolach. Jazda to przyjemnosc i ten pomruk przy docisnieciu gazu :) W zasadzie to mozna porownac to auto takze do czolgu. Czuc duza mase pojazdu, ale 173 km robi swoje... :)
4,1
~aswd
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Po przesiadce ze stałego napędu 4x4 i pomruku silnika 2.5 subaru trochę słabo.
4,6
~Andrzej
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Toyota RAV4 V
Przesiadłem się z Toyoty Verso 2014 i wiele rzeczy jest na minus.

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 3
Skrzypienie / ocieranie sie blizej nieokreslonych elementow
  • Toyota RAV4 V 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW od 2018
  • zawieszenie
  • 15 tys. km
Praktycznie od nowosci - pierwszy raz uslyszalem ten dzwiek 3 lub 4 tygodnie po wyprowadzeniu samochodu z salonu, pojawia sie w losowych momentach skrzypienie dochodzace z okolic przodu lub przedniego zawieszenia. Pojawia sie zawsze w trakcie jazdy ( nigdy postoju ) i nie ma zwiazku z nawierzchnia - tak samo skrzypi na autostradzie jak i na nierownych nawierzchniach. Salon Toyoty w Radomiu juz dwa razy podchodzil do tematu i ciagle nic ... , nawet jak uslyszeli w koncu, to i tak nie wiedza co to moze byc. Dziek / skrzypienie jest intensywne i slyszalne na tyle, ze kazdy jadacy samochodem reaguje i pyta sie co sie dzieje. Hm .... Moze trzeba RAV4 rozebrac na czesci i zlozyc od nowa ? :-)
Oczekuje na rozwiązanie
W ciągu bm. (wrzeień 2019) drugi raz po dobie bezczynności rozładował się akumulator. Konieczna była pomoc drogowa.
  • Toyota RAV4 V 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po raz drugi w tym miesiącu rozładował się akumulator tak ,że bez pomocy drogowej nie dało się ruszyć . Samochód w serwisie TOYOTY Samochód kupiłem w majy br. Ostatnio miałem krótkie trasy codziennie po ko20km. Ale to chyba nie może być przyczyną .
4 komentarze
Delikatny lakier
  • Toyota RAV4 V 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Lakier (dokladnie Tokio Red) jest piekny ale bardzo bardzo delikatny. bardzo latwo go nawet paznokciem porysowac. A ptaki... HICZKOK! Nie wjem jak jest z innymi kolorami , ale Tokio Red jest do d... pod tym wzglendem. Prosze uwazac na ten moment, wybrac chyba jakis inny kolor (bialy?)
Toyota RAV4 V