Szukaj

Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2022

Informacje o Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 222 KM (163 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~tomk
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Samochód praktyczny, solidny bez fajerwerków. Wnętrze przynajmniej w lepszych wersjach dobrze wykończone choć bez wodotrysków. Jest tyle co potrzeba i nic więcej. Jednostka napędowa sprawdzona, bez kombinacji, dobra dynamika i niskie spalanie. Nie wiem jak komuś udało się osiągnąć minimalne średnie spalanie na poziomie 8 litrów. Samochód kupiona na początku 2024 - od nowości (50 tyś km) nie resetowałem licznika i mam średnie 6,7 l/100 km. Jako że dużo jeżdżę proporcje 80% autostrady i S-ki i 20% miasto. Toyota jest dość konserwatywna wiec ergonomia na dobrym poziomie, mimo elektronicznego głównego wyświetlacza i panelu środkowego dużo przycisków i pokręteł. Ten drugi mógłby być ładniej wkomponowany w deskę. Warto tu kupić naklejkę ochronną bo jest błyszczący i widać odciski palców. Prowadzenie dobre, trzyma się drogi, dość twarde zawieszenie co ma swoje konsekwencje zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Jako żę to trzecia Toyota i druga RAV-ka - dobrze trzyma wartość, łatwo znaleźć nabywcę. Kanapa tylna 60/40 bez tunelu. Światła przednie led, dość mocne ale ich zasięg mógłby być większy, tylne mieszane tj ledy ale są też żarówki. Brak HUD niezależnie od wersji. Audio średnie, głośniki łatwo podmienić na Focale. Standardowe biorąc pod uwagę ich wagę i wykonanie i tak grają przyzwoicie. System Toyoty mimo że poprawiony pozostał dość klasyczny i jest pozbawiony jakiejkolwiek finezji, z zalet działa szybko i bez problemów. Carplay bezprzewodowo, AA tylko na kablu. Ogólna ocena - bezawaryjny, solidny i przestronny samochód bez bajerów, który ma swoje braki i specyfikę którą trzeba uwzględnić przy zakupie.
Dodane 3 miesiące temu
4,9
~Spike
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Temat świeży, przebieg niewielki, wybrałem ten model ponieważ użytkuję szczęśliwie poprzednią generację i mam zaufanie do marki i serwisu. Tutaj można powiedzieć, że nastąpił przeskok do innego wymiaru zarówno jeżeli chodzi o komfort jak i pewność prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Znałem opinie na temat głośności pojazdu i już miałem upatrzony zakład specjalizujący się w wygłuszeniach, będąc gotowym na wydanie do 10 tys. na ten cel, a tu bardzo pozytywne zaskoczenie. Jest naprawdę cicho i przyjemnie, nie wiem czy Toyota coś poprawiła (nadkola są zabudowane od spodu bardzo przyzwoicie) czy fakt, że wcześniejsza moja wersja jest wyposażona w silnik wysokoprężny ale dla mnie efekt jest w zupełności zadowalający. Auto świetnie się prowadzi a jazda hybrydą z automatem to niesamowity relaks.
Dodane ponad rok temu
3,1
~Oszukany
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota ma dobry marketing, rzeczywistość nieco inna auto z 2022r Toyota dawała gwarancję ceny to mnie skusiło. Wciągu tego okresu jak że krótkiego 3 razy nie zapalił ( jak się dowiedziałem Toyota ma z tym kłopot w wielu modelach ) właściwości jezdne w porównaniu do rodzinnych kombi lub aut konkurencji b. kiepskie , droga hamowania odczuwalnie dłuższa od innych samochodów ma tendencję do niesamowitego „nurkowania”. jak i do przechyłów ( mam innego suva i tam nie mam kłopotów odbyłem jazy innymi markami i tam jest OK ), Przy 110-140 km/h robi się niewiarygodnie głośno, audio pogłaśniamy, po 20 min wyłączamy, bo szum z zewnątrz + słabe audio są męczące. Samochód przy większych prędkościach niż 120 km/h przestaje być oszczędny pali 2 l więcej niż 2.0 Turbo które mam . Siedzi się trochę jak na taborecie. Teoretycznie fajny na miasto (spalanie, powyższe mankamenty z trasy nie przeszkadzają), ale wysoki i parkowanie/ manewrowanie nie jest fajne. Przeładowany czujnikami, przesadna ingerencja w to co robi kierowca- jak chce wyjechać z postoju czasami „pika” kilka czujek, trudno się zorientować przed czym ostrzegają. Z jednej strony skóra (także na desce, z drugiej tani, tandetny plastik. Plastik w bagażniku łatwo się rysuje. Fajny (moim zdaniem), design mocny silnik to moim zdaniem za mało jak na ponad 200 tyś zł . Samochód imitujący fajne auto użytkowe ja się nabrałem do tego te reklamy na YT i niby posiadacze chwalący jakie to dobre . Ogólnie samochód ten spowodował, ze mniej lubię prowadzić samochód ( tylko Rav 4 ). Kupowałem na bardzo szybko, wszędzie trzeba było czekać na nowe auto miesiącami, a tu gwarancja ceny . Zakup był błędem, auto mocno rozminęło się z moimi oczekiwaniami względem rodzinnego auta za taka kasę. Pośpiech złym doradcą jest. Napęd na tył - wyłącznie elektryczny. Jeszcze jedno, pojechałem zimą na narty . Łańcuchy są wymagane. Toyota nie przewiduje łańcuchów (nie homologację żadnych na rynku). Standardowe się nie mieszczą w nadkolu. Jest jedno rozwiązanie - za ok 2,5 tyś, ale tez formalnie nie akceptowane przez toyotę. Pytania do Toyoty - bezskuteczne.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2022
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Auto zszyte na moją miarę. Bardzo komfortowe siedzenia, wygodna pozycja za kierownicą zachęcająca do spokojnej jazdy. Materiały użyte do wykończenia przyjemne w dotyku. Auto w mieście przy jeździe w trybie elektrycznym bardzo ciche. Prawdą jest, że przy przyspieszeniu jest słyszalny dżwięk silnika, który wpada w ucho po chwili cichej jazdy w trybie elektrycznym. Tylna kanapa - test dwumetrowca zaliczony. Bagażnik - przyzwoity, bez trudu mieści się podwójny wózek dla dzieci, 4 torby podróżne i mnóstwo drobiazgów. Na koniec deserek - spalanie ;) Ta 2,5-litrowa bestia z przyspieszeniem 8sek do setki podczas spokojnej jazdy po mieśnie spala tyle co golf trójka tdi szwagra spod Lublina ;) 5 litrów benzyny na tak duże auto to wynik genialny. Na autostradzie spalanie już tak niskie nie jest - wzrasta do 8,8l. Szczerze polecam.
Dodane 3 lata temu
8,6
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Nigdy nie udało mi się osiągnąć wartości podawanych przez producenta. Przy dość spokojnej jeździe w mieście ok. 7l/100km, w trasie przy 130 nie ma opcji na spalanie mniejsze niż 9l/100km.
Dodane 10 miesięcy temu
8,6
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Nigdy nie udało mi się osiągnąć wartości podawanych przez producenta. Przy dość spokojnej jeździe w mieście ok. 7l/100km, w trasie przy 130 nie ma opcji na spalanie mniejsze niż 9l/100km.
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 26
trzeszczenie - drzwi kierowcy
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam Toyota RAV4 (2019) 2.5 hybrid, automat, 4x4. przebieg 55 tys km. Problem - dźwięk dochodzący z drzwi kierowcy w czasie jazdy (dźwięk - jakby przewód/kostka/spinka stukał/stukała o inny element), dźwięk pojawia się w zależności od nawierzchni po której się poruszam z reguły przy wyższych prędkościach (powyżej 50km/h). Wizyta w Toyota Poznań - dwukrotnie - twierdzą, że naprawione a po wyjeżdzie dźwięk powraca. Z własnych obserwacji - przytrzymam dłonią "boczek" drzwi nad podłokietnikiem - dźwięk ustaje, podobnie kiedy dłonią nacisnę szybę w drzwiach tak jakbym chciał ją wypcznąc ma zewnątrz auta. Ktoś podpowie gdzie jest problem.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota RAV4 V SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów