Szukaj

Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Filip
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Samochod w wersji komfort z pakietem style. Zrywny, mocny samochód bez usterek jak dotychczas. Ciężko się do czegoś przyczepić... poza niewygodnymi siedzeniami zwłaszcza jeśli dziennie nie spędza się 30 min. ale np 2 godziny, więc komfort tylko z nazwy. Przyczyną jest brak regulacji odcinka lędźwiowego to trochę słabo jak na tej klasy samochód. To oczywiscie drobiazg, ale życie z nich się składa. Przynajmniej w roczniku 2021 było podgrzewanie w wersji comfort - co za szczęście- teraz już nie ma... no cóż komfort nie musi oznaczać ciepła w zimie... walczymy o klikmat
Dodane 2 lata temu
3,5
~Prawdziwy uzytkownik
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Zaczne od tego co zle: Silnik jest glosny a auto slabo wyciszone jak na tak glosny silnik, poprostu jest glosny. Brak poprawnego wyciszenia, zero wyciszenia w drzwiach, bagaznik jest zrobiony z plastiku co po czasie wszystko zaczyna trzeszczec cos czego nie bylo w zadnym Avensisie od 2009 roku. Deska rozdzielcza wibruje na nierownosciach czego nawet nie bylo w Hyundai Accent. Firma Toyta powinna sie wstydzic za takie ciecie kosztów. Zawieszenie auta jest po twardej stronie raczej nigdy nie czuje sie aby plynnie pokonywalo nierownosci. Fotele przednie twarde i niewygodne na dluzsza trase, tylna kanapa cieniutka i malo wygodna, sa lepsze materialy niz gabka na siedzenia.
Dodane 2 lata temu
4,7
~Mariola
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Jak nie chcesz jechać za ciężarówką a ją wyprzedzić to auto powinno mieć powyżej 200KM bo jest za ciężkie i posiadać napęd 4x4. Wady: światła drogowe i mijania LED, Q1 w dowodzie rejestracyjnym, brak oświetlenia przycisków na podsufitce oraz w drzwiach, brak światła w schowku, pióra wycieraczek nie zbierają przy wyższych prędkościach, wytarcia lakieru przy klamkach, pokrywa w bagażniku za cienka, ślizga się przy dociskaniu gazu bez napędu 4x4, montaż haka wyklucza możliwość otwierania bagażnika nogą, Zalety: wielkość w środku imponująca, w BMW X4 kierowca nie ma gdzie kolan ułożyć, tempomat adaptacyjny dobrze utrzymuje dystans za poprzedzającym pojazdem, klocki hamulcowe nie zużywają się,
Dodane 2 lata temu
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Bardzo ciężko osiągnąć niskie spalanie. Serwis Toyota jak im powiedziałem o spalaniu na autostradzie przy 140-150 km/h w wymiarze 10l/ 100 km powiedziała, że to jest duże auto i mocny silnik więc może tyle palić i reklamacji nie przyjmują, Nawet jak im powiedziałem, że mieście ani ja ani żona nie jesteśmy w stanie zejść poniżej 7,2/ 100 km to dla nich to nie jest problem ani powód do reklamacji...
Dodane ponad rok temu
6,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
nie jest to auto do deptania pedalu gazu. w miescie i na wolnej trasie do 100km/h moze spalic 5 litrow. w korkach hybryda miod. na trasie wszytko zalezy od predkosci. 140-150 moze dac nawet do 8 litrow. zalezy od uksztaltowania terenu i wyscigowych zapedow kierowcy.
Dodane 3 lata temu
5,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Genialnie auto do jazdy po mieście oraz po normalnych drogach. Przy zwykłej jeździe potrafi zaskoczyć niskim spalaniem. W korkach radzi sobie super. Za to na autostradzie to już normalne auto, spalanie 7,5 jest przyzwoite, jednak to nie 5,0. Mocniej przyciśnięte potrafi pokazać pazurki. Rawka bardzo pozytywnie zaskakuje
Dodane 5 lat temu

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 26
trzeszczenie - drzwi kierowcy
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam Toyota RAV4 (2019) 2.5 hybrid, automat, 4x4. przebieg 55 tys km. Problem - dźwięk dochodzący z drzwi kierowcy w czasie jazdy (dźwięk - jakby przewód/kostka/spinka stukał/stukała o inny element), dźwięk pojawia się w zależności od nawierzchni po której się poruszam z reguły przy wyższych prędkościach (powyżej 50km/h). Wizyta w Toyota Poznań - dwukrotnie - twierdzą, że naprawione a po wyjeżdzie dźwięk powraca. Z własnych obserwacji - przytrzymam dłonią "boczek" drzwi nad podłokietnikiem - dźwięk ustaje, podobnie kiedy dłonią nacisnę szybę w drzwiach tak jakbym chciał ją wypcznąc ma zewnątrz auta. Ktoś podpowie gdzie jest problem.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota RAV4 V SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów