Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Cross

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris IV Cross – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4180 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1595 mm
Rozstaw osi 2560 mm
Rozstaw kół - przód 1490 mm
Rozstaw kół - tył 1485 mm
Prześwit 175 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 449 l
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Adam
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo dobre auto żeby znienawidzić motoryzację. Oprogramowanie jest dziurawe jak ser szwajcarski, np: sygnał ostrzegającego pikania włącza się przy każdej możliwej okazji np. zamykasz samochód to czasem za tobą piknie bez przyczyny, wsiądziesz po myciu w myjni automatycznej to włącza pikanie żeby powiadomić, że kluczyki znowu znalazły się w aucie. Asystent głosowy najlepiej radzi sobie z wypowiadaniem frazy o nie zrozumieniu polecenia. Asystent parkowania potrafi tylko wyświetlać komunikat o braku wystarczającej ilości miejsca do automatycznego zaparkowania bądź wyjazdu z miejsca, mimo, że miejsca jest tak normalnie. Rozpoznawanie znaków drogowych i dostosowywanie do nich limitu prędkości działa tylko na automatycznym tempomacie, na limiterze opcja nie jest dostępna. Nawiew automatycznie przełącza się w obieg otwarty gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni dzięki czemu stojąc w korku można nawdychać się spalin. Klimatyzacja w zimie przy obiegu wewnętrznym kiepsko sobie radzi, szyby parują. Spalanie przy minusowych temperaturach nie należy do najniższych, osiągnąłem 9l/100 km jeżdżąc po dużym mieście z pracy, 4 z przodu jest osiągalne raczej przy podmiejskich trasach. Przy śliskiej nawierzchni ogranicza moc na koła i nie pomaga wciskanie pedału gazu do końca, przez co raz chcąc włączyć się szybko do ruchu wyjechałem na ulicę, a auto pozwalało mi się toczyć max 5km/h przez około 2 sekundy dzięki czemu zajechałem drogę jadącym samochodom. Przy toczeniu się w korku i rozpięciu pasa aby ściągnąć kurtkę zaciąga hamulec ręczny i jazda jest zablokowana aż do momentu wrzucenia skrzyni w położenie P. Wiele razy zawiesiło mi się oprogramowanie z podłączonym Iphonem i pomagało tylko ponowne uruchomienie auta.
3,5
~Dariusz
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Od zakupu niesprawny system nawigacji - komunikat brak połączenia. W serwisie nie potrafią podać przyczyny tego problemu, zwłaszcza, że czasami działa. Nie ma reguły. Mają monitować sprawę u producenta. Niewiarygodne wskazania systemu MyT - np. pokazuje, ze auto jest zamknięta, kiedy jest otwarte lub przy próbie łączności wyświetla komunikat o błędzie. Czasami łączy się z dużym opóźnieniem - rekord ok. 20 minut. Ogólnie - mam wrażenie, że technika przerosła producenta. Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to poza głośną pracą silnika nie mam zastrzeżeń.
4,9
~Addi
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo udane autko. Należy pamiętać, że jest to reprezentant klasy B, a nie lux premium. Przesiadka do TYC z Bentleya, czy innego Lamborgini nie może mieć negatywnego wpływu na ocenę tego auta. Jeśli nie jesteś wybredny, znajdziesz w TYC wszystko co jest potrzebne do niezłej i zwinnej jazdy. Nie zawiedziesz się. Pamiętajmy, że TYC nie jest autem wyścigowym, ani Rolls-Roycem. Generalnie bardzo solidne auto i do tego bogato wyposażone. Cena, w porównaniu z konkurencją segmentu B i crossoverów, do przyjęcia.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris IV Cross
5,0 – 6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Miasto - 7l, Trasa - drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne do 110km/h - 6l; do 90km/h 5,5l; do 70km/h 4,8l. Prędkości autostradowe do 140km/h ok. 7-7,5l. Mi w trybie mieszanym 50/50 wychodzi 6,3l bez autostrad. Auto zaskakująco żwawe biorąc pod uwagę wolnossący silnik bez turbo - nie ma problemu z brakiem mocy w zakresie 2-4tys. obrotów. Ogolnie rzecz biorąc w tym zakresie jest się wstanie wszystko wyprzedzić. Silnik wpada w lekkie wibracje podczas przyspieszania poniżej 2 tys. obrotów, trzeba trochę osłuchać silnik, żeby wiedzieć w jakich przedziałach czuje się najlepiej (akustyka i dynamika), jak dla mnie jest to 2,5-4 tys. Wtedy też brzmi najlepiej.
4,0
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Dzień dobry Jest to moja pierwsza hybryda i jestem mile zaskoczony oszczędnym silnikiem w zeszłym roku średnie spalanie było na poziomie 3,6 litra w sezonie letnim w okresie zimowym było 0,9 litra wyższe w roku bieżącym średnie spalanie jest na poziomie 4 litrów
3,6
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Jak się umie operować pedałem gazu w hybrydzie przy skrzyni CVT (tzw pompowanie) to nawet przy dynamicznej jezdzie nie da sie wejsc powyzej 4.5... A w trasie (pozaautostradowej) to jadac spokojnie (np po Kaszubach) to i 2.9 da radę.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 19
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 61
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
23 komentarze
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
3 komentarze
Toyota Yaris IV Cross