Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1391 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 78,7 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~UzytkownikTegoGowna
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Auto kupiłem jako swoje pierwsze, myślałem że volkswagen to w miare niezawodny samochód, patrzyłem też przez pryzmat kosztów utrzymania bo byłem wtedy jeszcze uczniem i nie zarabiałem. Ale to, co ten złom pożarł pieniędzy w naprawy (oby tylko jechał) - to bym już inny, lepszy samochód kupił. Najgorzej wyapda silnik, co nóż było do zrobienia, nie chce mi się nawet wypisywac co bo to bardzo słaba jednostka. Mimo że mam instalacje LPG to spalanie też nie jest małe, mimo że połowe instalacji już wymieniłem. Na blachę nie narzekam, bo udało mi sie kupic go sprowadzonego z włoch, więc jest ok. Ale odkąd pracuje to sprzedaję ten złom zaraz na wiosne, podziękuję za te auto w tej wersji silnika i odradzam.
3,5
~Nataliano
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Podsumowując. Rzeczy, które mi OKROPNIE przeszkadzają w moim golfie: 1. Brak wspomagania 2. Brak lampki rezerwy paliwa 3. Brak obrotomierza. Miło zaskoczyła mnie karoseria, o której wspomnę poniżej. Golf nie jest dobity, silnik jest jaki jest, jak ktoś chce śmigać niech kupi lepiej 1.6 i wyżej, bo 1.4 55KM nie polata. Trzeba mieć miejsce żeby się nim dobrze bujnąć. Chcę dodać, że wiele ludzi naklnie się na golfy. I może mają rację, bo często zżera je rdza, a silniki są katowane. Miałam duuuużo szczęścia, że trafiłam na ten egzemplarz. Wg mechnika moja golfina pojeździ jeszcze ładnych parę lat i myślę, że zostanie z nami do końca :)
3,5
~gigi
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Ogólnie auto dobre dla początkującego kierowcy,nie sprawia większych problemów o ile się o niego dba,tani w eksploatacji,ogrom części zamiennych,prostota wykonania sprawiają że auto jest nie zawodne.Jedyną wadą jest moc silnika która jest stanowczo za mała choć do przemieszczania się z miejsca na miejsce wystarcza
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
7,5
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Jedyny minus tego samochodu - nie wspominając o dynamice, ale czego tu wymagać od 1.4... - uważam, że jak na taką jednostkę napędową pali sporo. Średnio 7 litrów. Na trasie spali powyżej 6 przy jeździe oszczędnej - 90 km/h. Spalanie podaję naprawdę BARDZO ORIENTACYJNIE ze względu braku lampki rezerwy - porażka, nawet maluch ja miał. Jeśli chodzi o części naprawy śmiesznie tanie, ze względu dużej ilości tego pojazdu na szrotach :P Części nowe w przystępnych cenach.
8,0
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Całość przeciętnie. Zużycie nawet przy instalacji LPG nie jest zbytnio zadowalające. Trasa kalkuje się jeszcze w przystępnych cenach, jednak miasto potrafi ogołocić młodociane portfele. Zużycie jednak rekompensują koszty napraw. Mimo tego, że jest to dość wadliwy samochód zamienniki i sama robocizna należy chyba do grupy dość tanich.
8,3
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 55KM 40kW
Jak na takie auto to jestem zawiedziony! Nie wiem czy z moim modelem jest coś nie tak ale spalanie na poziomie 8 litrów to niedopowiedzenie... Aby jeździło się przyjemnie no mniej nie spali tylko może więcej...

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback