Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 75KM 55kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Maćko
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Samochód kupiłem z rok temu. Przez cały czas użytkowania jestem zadowolony z samochodu. Samochód jest kosmicznie tani w częściach i eksploatacji. Auto bezawaryjne jeszcze w tej wersji silnikowej , brakuje mi tylko klimatyzacji ale posiadam szyberdach. Przy tej mocy szalonych 75km wystarcza na dojazdy do pracy, ale przy każdym wyprzedzaniu trzeba się zastanowić z dwa razy. Sądzę że silnik przejedzie spokojnie 500tys km. Mankament tego auta jest korozja która bierze się z znikąd co roku trzeba walczyć z korozją. Ogólnie auto godne polecenia , polecam wersję z mocniejszym silnikiem i szukać wersji z klimatyzacjia. Auto najlepiej trzymać w garażu. Ale auto za tą cenę jest godne polecenia, ale przy zakupie trzeba uważać na korozję i szczegółowo go obejrzeć. Progi są lubią sobie gnić.
4,5
~Tomek
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Auto ogólnie... nie do zdarcia :) realne 650 tys km, od 200 tys w moich rękach. jedyna awaria przez 4 Lata - uszkodził się immobiliser - naprawa 150 zł ( niby czyszczenie itp) do dziś śmiga. Oleje i wszystkie filtry wymieniam co 20 tys km + inne części eksploatacyjne. Auto się nie psuje, pali 9 l gazu ( tak 9 l, w trasie mogę zejść spokojnie do 8) - nie jeżdżę jak dziadek, ruszam zawsze dynamicznie. Czasami 1 bieg potrafi chrupnąc przy wrzucaniu - lecz jeździ to po co grzebać na siłę. W wyposażeniu mam klima, podgrzewane siedzenia, poduszki, 4 el szyby. Auto tak proste w obsłudze że klocki z tarczami zmieniłem w jednej wieczór. O auto zbytnio nie dbam, jeździe codziennie - ok 50 tys rocznie. Myślę zmienić na ile... Lecz po co? Mam tu dobre wyposażenie, wygoda jazdy średnia, zawieszenie dość miękkie - choć dla mnie to na plus. Mimo 650 tys przebiegu silnik chodzi idealnie, nie bierze grama oleju. Plany na przyszłość? Dobić do 1 mln bez remontu :) wiem, dla innych może być to trochę szalone lecz wierzę że golf podoła :) polecam wszystkim młodym kierowcom którzy szukają dobrego auta za mała kasę i niskie koszty eksploatacji.
4,2
~kezmannn1111
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Szukałem auta które będzie w miarę tanie w utrzymaniu i przede wszystkim bezawaryjne. Polecam młodym (mającym chociaż odrobinę rozsądku w głowie) osobom, dla których będzie to pierwsze auto. Znaleźc zadbany egzemplarz to jak w wygrac w lotta, ludzie z reguły golfów w dobrym stanie nie chcą się pozbywac. Mój został sprowadzony z Włoch także blacha trzyma się bardzo dobrze, a i zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Golf niestety ma opinie w naszym kraju taką jaką ma, w większości dzięki amatorom agrotunigu, dla których montaż tuby basowej jest ważniejszy niż wymiana oleju czy rozrządu - temat nie wymaga komentarza. Jeżeli ktoś użytkuje auto zgodnie z zaleceniami i zdrowym myśleniem to posłuży na długo. Kupiłem na chwilę, ale zostało na dłużej i dopóki będzie sprawowało się tak jak obecnie to zostanie jako kolejne auto w rodzinie :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 75KM 55kW 1991-1997
8,6
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Witam Chciałem podzielić się swoją opinią mam golfika 3 1.8 75 km benzyna 96 rok Kupiłem go w Niemczech więc w moich rękach już jest 20 lat bardzo od niego dbam możecie mi wierzyć uwierzyć przez 20 lat Nigdy w życiu mi się w samochodzie nic nie zepsuło nigdy Jedyne co to zrobiłem tylko rozrząd No i posypało mi się 2 lata temu podłoga ale mój kolega jest mechanikiem więc po znajomości za 1500 zł podłogę mi całą zrobił nową wymieniłem amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu więc jeżeli chodzi o samochód to naprawdę jest bardzo bezawaryjny Oczywiście wyszło trochę Rudego tutaj tutaj Ale wszystko porobiłem stadion sportowy światła z tyłu Wstawiłem sportowy światła z przodu spoiler sportowy i naprawdę wygląda pięknie a co do spalania nie wiem skąd niektórzy z was mają takie spalania 10 l 12 l przecież takie spalanie to mają samochody z bardzo dużymi silnikami i też w silniku wymieniłem nie dlatego że było trzeba tylko po prostu żeby dbać o samochód kupiłem bardzo dobrej klasy świece z górnej półki nie tanie kupiłem bardzo dobrej klasy przewody kopułkę i palec i co najważniejsze zawsze Dałem mu silnik jeżdżę tyle lat innego oleju nie wlewam jest to olej Motul 4 litrowa bańka kosztuje po rabatach w intercarsie 160 zł i uważam osobiście że jest to najlepszy olej A co do spalania mogę przysiąc z ręką na sercu ale to naprawdę przy bardzo oszczędne jeździe czyli 80 maksymalnie do 90 km bo ja jeżdżę cały czas trasa miasto trasa miasto, czyli cykl mieszany to przy oszczędnej jeździe udało mi się uzyskać spalanie 6.3 litra na 100km oczywiście latem a jeżeli bym jeździł tylko po mieście samo miasto to w granicach 7.5 litra tylko zimą trochę więcej pali zimą tak samo przy jeździe oszczędnej pali w granicach 9 litrów Wszystko zależy jak się dba o samochód jeżeli jeździ się na tanich świecach na tanich przewodach i na niskiej klasie oleju A olej jakoś oleju ma bardzo dużo do spalania No i oczywiście opony dużo też zależy od jakości opon Dzięki jest bardzo dużo czynników które nakładają się na spalanie
7,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Jeżdżę Golfem od 2 lat, także trochę razem przeżyliśmy ;). Poprzedni właściciel mówił, że spala mu między 10-12 l, gdzie głównie jeździł w cyklu mieszanym, z pracy z miasta do domu na wieś (ok. 30 km). Przeraziło mnie to, ale okazało się, że niepotrzebnie. Mimo, żem baba (jak poprzednia właścicielka), to moje spalanie NIGDY nie przekroczyło 9 l (nawet w zimie i w mieście). Sporo jeżdżę, zarówno w trasie jak i po wiecznie zakorkowanym mieście, jednak staram się jeździć oszczędnie, chociaż w trasie zdarza się mocniej wcisnąć pedał gazu. Raport uwzględnia spalanie z ostatnich 6 tys. kilometrów (czyli jakieś ostatnie 2-3 miesiące), po wymianie rozrządu. Autko marzenie ;)
9,2
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
W zimie tragedia, dojazdy do szkoły 2 km przy mrozach to i 15 litrów na 100 potrafił chapnąć, a czasami nawet więcej. W lecie sytuacja bardzo się zmieniała, ta sama trasa- 7l. Jeżdżę normalnie, ani oszczędnie ani super dynamicznie. Czasami jednak depnę mu trochę to spalanie wzrasta, ale to przecież normalne. W trasie przy normalnej jeździe, czyli do 100km/h jadąc samemu to poniżej 6l lekko można zejść. Jednak trochę mocy brakuje temu silnikowi, no ale wiedziałem co kupuję. Podsumowując: w lecie spalanie jak najbardziej akceptowalne, w zimie mogłoby być mniejsze, ale w trasie w zimie nie jest źle.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback