Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 2.9 VR6 Syncro 190KM 140kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 - 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera trzeciej generacji Golfa rozpoczęła się w 1991 roku. Wygląd auta zupełnie odmieniły owalne reflektory i unowocześniona, opływowa sylwetka. Po raz pierwszy Golfa oferowano również w wersji kombi (Variant), zaś wersja sedan otrzymała nazwę Vento (w USA utrzymano nazwę Jetta). W porównaniu do poprzednich modeli, Golf III cieszył się mniejszą popularnością, do roku 1997 znalazł „jedynie” 4,8 miliona nabywców. W tym samym roku gotowy był jego następca, Golf IV.
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Golf III Hatchback 2.9 VR6 Syncro 190 KM 140 kW

Ogólna ocena
4,08
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Ergonomia - Koszty utrzymania - Karoseria

Dane techniczne Volkswagen Golf III Hatchback 2.9 VR6 Syncro 190KM 140kW 1994-1997

Podstawowe parametry Volkswagen Golf III Hatchback 2.9 VR6 Syncro 190KM 140kW
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2861 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Volkswagen Golf III Hatchback 2.9 VR6 Syncro 190KM 140kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5

Autorentgen Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 156

Kłopotliwa eksploatacja gaźnika Pierburg 2EE.

dodał: ~FIKO, 9 lat temu
Gaźnik sterowany elektronicznie, zbyt duża ilość mechanizmów powoduje ze ma się co psuć a niestety nasze golfy nowe nie są, w każdym wypadku awaria któregokolwiek mechanizmu tego gaźnika jest bardzo uciążliwa a naprawa kosztowna i równie upierdliwa.

Awarie mikrowłączników w drzwiach.

dodał: ~korba6, 9 lat temu
Zaczynają obracać się wkładki zamków - zarówno kierowcy jak i pasażera. Poznałem kolesia, który wchodził do auta przez bagażnik... Naprawa: psują się zazwyczaj dwa elementy: takie aluminiowe podkładki wewnątrz wkładki. Ja kupuję każdą w Skodzie (do Octavii) i pasuje. Można naprawić jedną wkładkę za max 20zł.

Gibające się koło pasowe na wale korbowym.

dodał: ~Artur, 8 lat temu
Śruba mocująca koło pasowe rozrządu do wału korbowego jest zbyt słaba, wydłuża się jednocześnie klin w kole jest zbyt mały, przez co wyrabia się. Koło pasowe zaczyna się chybotać na boki, jeśli w porę nie zauważy się tego gibania czeka nas wymiana wału razem z kołem i śrubą (najlepiej kupić zestaw od tdi na pompie, tam jest inne rozwiązanie, nie ma klina). W najgorszym przypadku, jeśli kierowca zignoruje problemy z odpalaniem (kopcenie na biało, brak mocy, kulawa praca silnika) usterka ta prowadzi nieuchronnie do urwania się koła pasowego, bądź ścięcia klina, w obu wypadkach prowadzi to do...

Publikacje o Volkswagen Golf

Newsy o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf III Hatchback