Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-1997

Lata produkcji: 1996 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Filip
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Przejechałem tym autem 50 000 przez półtora roku. Mała masa własna i super silnik = pseudosportowiec z bezawaryjnością starych VW W dzisiejszych czasach bardzo cenione auto, silnik 110 km się nie psuje, ma zwykłą pompę i jest niewrażliwa na polskie paliwo, a w nowych dieslach VW jest masakra... Trudno jest trafić zadbany egzemplarz, większość nich ma już lata świetności poza sobą i przebiegi powyżej 300 000, zajechane przez dresiarzy Auto bezwypadkowe oznacza że "ćwiartka nie była wstawiana" ale malowany był. W porównaniu do nowych VW gdzie koszty serwisu są BARDZO DROGIE, silniki padają po 100 000 km a pompowtryski, koła dwumasowe i turbosprężarki nie wytrzymują nawet 50 000 na ich tle Golf III z silnikiem AFN 110 jest rewelacyjny
5,0
~kipczirczir
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Nie rozumiem niektórych opinii. Ludzie twierdzicie, że golfy to bardzo awaryjne auta. Na jakiej podstawie? Kupujecie golfa za 3 tys. i myślicie że to będzie igiełka. Na dobrego golfa trzeba wyłożyć 8-10 tys. Ktoś jak kupuje wrak ocalony z powodzi czy ruinę po przeróżnych przejściach to później nie ma co się dziwić, że wkłada więcej niż na niego wydał. Tani golf = jakaś ukryta wada. Po drugie nauczcie się normalnie eksploatować auto zwłaszcza diesla. Ja w zimę zawsze zagrzewam silnik. Daje mu z 2 minuty pochodzić na luzie zanim ruszę. Nie katuje go puki się nie rozgrzeje. Niektórzy widzę jak odpalają auto, wyjadą z parkingu i podłoga, później dziwią się, że turbinę co rusz trzeba naprawiać, tak samo po jeździe autostradowej, czy jakiejś innej obciążającej silnik nie należy od razu gasić auta. Przeczytajcie chociaż instrukcję obsługi zanim napiszecie, że co chwila się psuje, tam jest to napisane. Poza tym trzeba wymieniać na bieżąco materiały eksploatacyjne a nie żałować 30 zł na nowy filtr powietrza i jeździć na jednym nie wiadomo ile. To samo tyczy się oleju. Do TDI należy lać tylko spełniający normę VW, a do takich należą pełne syntetyki. Nie wiem skąd wzięło się przekonanie, że wraz z przebiegiem trzeba przechodzić na półsyntetyk a później na mineralny. To chyba od tych mechaników których wiedza zatrzymała się na syrenach i polonezach. Olej mineralny jest zabójczy dla turbiny, jest to nawet napisane w książcze serwisowej. Mój golfik ma nalatane 240 tys. km , cały czas jeździ na syntetyku. Byłem w warsztacie, sprawdzili turbinę i trzyma ciśnienie jak nowa. Jak dbacie tak macie, nauczcie się wpierw jeździć turbodieslami, to już nie są stare W123 które jechały ja wszystkim co im się wlało.
5,0
~pitus333
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
do \"Szynszyla\" kupiles jakis wybrakowany zakatowany 1.4 bez niczego pewnie nawet wspomy tam nie masz skoro masz 185cm wzrostu to glupi byles ze nie sprawdziles czy ma regulacje siedzienia w dol bo wiekszosc golfow ja ma krecie!!!a nie porownoj golfa do opla czy jak ja wole Qupla bo to sa zgnilizny i padaczki ktore pija olej litrami i gnija ogolnie syf!!!wiec jak kupile golfa po zalaniu to nie diw sie kretynie ze gnije!!ogolnie poddaj sie i wroc do tej twojej vectry chyba ze juz lezy na zlomie bo na nic sie to nie zdaje!!!lub zaplac nie 2tys za golfa tylko 6 a zobaczysz czym sie roznia młocie!!!
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-1997
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
spalanie na trasie Katowice-okolice leżajska ok 300 km po wyruszeniu z domu kieruje się na 44 w kierunku Krakowa(wystarczająca dużo płace na ubezpieczenie, paliwo,eksploatacje z tego wszystkiego i tak mają dużo pieniędzy więc z płatnego odcinka autostrady zrezygnowałem). Niedziela rano mały ruch 5 bieg 70-80 km/ autostrada do Rzeszowa 110-120 km/h fragment ekspresówki i dk 19 i dw 875 spalanie z 3 osobami i ok 70kg w bagażniku 4,4/100 lato z klima w korkach trzeb aliczyc ok 6 w zime na zabójczych dla silnika dystansach 4-7 km gdzy temperatura osiąga +/- 70-80 C dochodzi do 7,5 jazda mieszana zima ok 6-6,6 lato 5,3-5,8 pod maskom wszystko sucho dobrze go mam golfa 3 jokera bardzo wygodny z pełna elektryka do full opcji brakuje mi tylko klimatronika i MFA
5,4
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam, jestem bardzo zadowolony z zakupu tego auta:) Szukałem dokładnie modelu GT z 110 dieslem i znalazłem idealnego po 8 miesiacach!! Ale znalazłęm:) Spalanie smieszne, w trasie przy 110km/h spalanie wyniosło 4,8l/100 a w trasie polska-holandia przy predkosci 160km/h spalanie wyniosło 5,7l/100!!! Sprawdzone kilku ktrotnie, dodam ze zbytnio go nie oszczedzam, czestko kreci sie dosc wysoko a nie spalił mi nigdy wiecej niz 6 litrow, jezeli koms tyle pali to ma cos naprawde nie tak albo jezdzi po 120 na 4tym biegu. Polecam te auto z tym silniekiem
5,5
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
1. Spalanie rewelacja!! "prawie" nie zależy od stylu jazdy - dlatego dajcie sobie spokój z eco-drivingien aby oszczędzić 0,5 litra/100 km Średnio pali 5,5 litra przy jeździe mieszanej. 2. Maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7 litrów przy 180 km/h przez 500 km (autostrada u naszych zachodnich sąsiadów). 3 Minimalne spalanie 4,5 litra przy 100 km/h 4. Dużo tanich zamienników, porównywalnie części kupujemy 1/3 taniej niż w nowszych autach. 5. Tani w naprawach. Jedynym tańszym autem do usunięcia usterek był golf I i II - dużo rzeczy można zrobić samemu. Budowa tego auta jest prosta jak budowa cepa

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback