Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta V 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Tutaj najlepszym kompromisem bÄ™dzie benzynowy motor 1.4TSI. MaÅ‚y, podwójnie doÅ‚adowany, podejrzanie wysoko elastyczny, caÅ‚kiem oszczÄ™dny i do tego dostÄ™pny w kilku wariantach mocy. 122KM to minimum, które zupeÅ‚nie wystarcza, 140KM potrafi podnieść ciÅ›nienie, a 160-170KM zabić. W nieodpowiednich rÄ™kach oczywiÅ›cie. Wszystkie żwawo wchodzÄ… na obroty i pracujÄ… cicho, a mocniejszy bÄ™dzie już tylko 2.0TSI, lub jak kto woli – TFSI, bo ma jednÄ… turbosprężarkÄ™ i moc 200KM. Z tÄ… jednostkÄ… auto dosÅ‚ownie lata, bo pomimo tego, że turbina napÄ™dzana jest gazami spalinowymi, to i tak zaÅ‚Ä…cza siÄ™ odczuwalnie szybko. Pewnie dużo osób bÄ™dzie też myÅ›laÅ‚o nad wersjami wolnossÄ…cymi. 2.0l 150KM to w sumie aż nadto do tak niedużego auta, a najtaÅ„szy 1.6FSI 115KM lub zwykÅ‚y 1.6 102KM można podsumować dwoma sÅ‚owami – nic specjalnego. Z tym, że ten pierwszy jest elastyczniejszy i zrywniejszy. WÅ›ród diesli znalazÅ‚ siÄ™ poczciwy 1.9TDI 105KM. Przy odpowiednim serwisowaniu jest nieÅ›miertelny, dlatego jeÅ›li zależy wam na niskim spalaniu i niezawodnoÅ›ci, to warto nad nim pomyÅ›leć. JeÅ›li nie – to sÄ… nowsze jednostki. Delikatny, ale równie oszczÄ™dny i o wiele dynamiczniejszy 2.0 TDI 140KM, a jeÅ›li to maÅ‚o – jego wzmocniona wersja ma 170KM. Ten motor bardzo chÄ™tnie wkrÄ™ca siÄ™ na obroty, a 1.9TDI to przy nim relikt. Szczególnie, jeÅ›li chodzi o sposób pracy.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

2,5
~Arczi
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Samochód użytkuję od nowości, aż do teraz 215000km. Używam auto codziennie na długich dystansach i jest moim koszmarem. Moja opinia jest rzetelna, nie tak jak zafascynowanych świeżym zakupem chłopków. Ludzie czy wy naprawdę nie potraficie spojrzeć krytycznie na swoje pojazdy? Przewertujcie fora, co inni piszą o tym, co się dzieje w ich samochodach z silnikami 1,4 TSI z grupy VW. Literatura jest bardzo bogata i obszerna, ta w ASO, napisana przez producenta, dotycząca typowych usterek również! Nie rozumiem czemu zamazujecie faktyczny obraz tego badziewia! 1,4 TSI Kategorycznie NIE!
4,7
~as
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto bez zarzutu, chyba pierwsze przy którym do niczego nie mogę się przyczepić. Oczywiście większe auto z dieslem bedzie sie lepiej nadawać do gonitwy po autostradach, ale do miasta i na szose jetta jest super. Oglałęm też inne auta, ale konkurencja była niewielka biorąc pod uwagę kryteria: (długość<4,5m, promień skrętu<11m, bagażnik>400l, poniżej 10sek do setki i średnie spalanie poniżej 8l. Civic i C4 były brzydkie z zewnątrz, Corolla z wewnątrz (w ogóle ciasna z tyłu), magane nawet mi sie podoba ale do reno nie mam zaufania a opla i fiata żona zabroniła nawet oglądać. Rewelacyjna jest przede wsztystkim pozycja za kierownicą. Niewiele jest aut z tak dużą możliwośćia regulacji. Kierownica, podłokietniki, dzenia, wszystko pasuje jak ulał. Początkowo zastanawiałem sie nad dieslem, ale nie lubie tego klekotania i cieszę sie, że silnik 1.4 okazał się strzałem w 10-kę. Nie bez powodu juz kilka lat z rzędu wygrywał jakieś laury jako silnik roku w swojej klasie. Gdybym wsiadł do tego auta i nie wiedział jaka to pojemność to bym go oszacować na 1.8 - 2.0. Ma niemęczący dzwięk i bardzo harmonicznie ciągnie już od niskich obrotów. Po za tym skrzynia biegów, sprzęgło i reakcja na gaz są tak przyjemnie zgrane, że nawet nie tęsknię za automatem.
4,9
~Zbyszek
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Silnik ma różne opinie i przed zakupem 3 lata temu trochę miałem obawy, ale zupełnie nie potrzebnie. Z samochodem nie działo się nic a przejechałem prawie 110 tys. km. Auto jest w miarę dynamiczne. Spalanie dość duże jak się jeździ dynamicznie ale przy oszczędnej jeździe można zejść do 6 litrów. Kupiłbym ponownie taki samochód chociaż aktualnie jestem w trakcie poszukiwań Octavii 3 z silnikiem 1.6 TDI.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Jetta V 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Informacje o których pisze producent, można sobie między bajki włożyć. Nie wspomnę o tych, co tu brednie wypisują! Oszukują samych siebie. Wygląda na to, że oni jeżdżą tylko i wyłącznie z góry i siiiilnym wiatrem. Bo mój samochód jakoś nie chce w mieście spalić mniej niż 10L/100km, a średnie spalanie jakie pokazuje komputer na 10000km (bo jakby ktoś nie wiedział, to jest taki przycisk na manetce, który niestety mówi prawdę i przelicza ile samochód średnio pali na długim dystansie i to jest wiarygodne, a nie spalanie chwilowe, a w dodatku chyba na postoju), to 8,2L/100km! Tych którym ten samochód schodzi poniżej 5,8L/100km proponuję zgłosić do nagrody Nobla. Cudotwórcy!
7,7
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Jetta przez 3 lata przejeździła 50,000km. Jedyna awaria jaka miała miejsce to awaria dmuchawy która działała tylko na 4 biegu (usunięcie awarii na gwarancji). Samochód jest dynamiczny, nie pali dużo przy umiejętnej jeździe. TSI uwielbia hamowanie silnikiem i wtedy można w mieście zejść do 8L/100km. Miasto: Normalny styl jazdy bez myślenia o ekonomicznej jeździe 9,5L - 11L (Lublin w dużych korkach). Trasa: Lublin-Kraków przy bardzo spokojnej jeździe REKORD 5,3L. Normalnie 5,7 - 6,3L Kraków-Chorwacja (SPLIT) - 6,3L przy jeździe ~120km/h z użyciem 6 biegu. Autostrada + drogi krajowe (4 osoby + bagaż po dach). Berlin-Lublin - trasa ostra, 4 os. + dużo bagażu, na autostradach 150-170kmh (+ sprawdzenie v-max 210kmh) spalanie 8,5L/100km. Berlin, autostrada do końca, Radom, Lublin. Paliwo: Zwykła benzyna 95 Nie ściemniam tutaj, podaję realne spalanie gdyż osobiście traktuje dane z tego portalu bardzo poważnie i sam dbam o to by moje wpisy były odzwierciedleniem 100% rzeczywistości. Wyniki uzyskane w lecie z klimą. W zimie spalanie nie różni się bardzo w trasie. W mieście +0,5L. Pozdrawiam wszystkich właścicieli VW Jetty z silnikami TSI :) W razie pytań można pisać: victor89@o2.pl
8,2
Volkswagen Jetta V
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Witam, Nie wiem jak jeżdżą ci co wypisują te brednie o spalaniu tego auta, ale moje pali w mieście 10l/100km (jazda w korkach po Warszawie). Na trasie najniżej co udało mi się zejść, to 6,7l/100km (średnia prędkość 65km/h, na odcinku 300km). Autostrada - prędkość 150km/h (licznikowa), to spalanie 7,8-8,2l/100km. O to rzetelne dane. Ludzie nie czytajcie tych bredni powyżej, bo po zakupie tego auta naprawdę się rozczarujecie!!!!! Uważam, że ci co tak wypisują, próbują sobie udowodnić, że dobrze ulokowali swoje pieniądze. Normalne zachowanie, ugruntowane w psychologii. Ten co zszedł do spalania 5,5l/100km powinien otrzymać nagrodę Nobla.

Usterki Volkswagen Jetta V

Liczba wpisów: 14
Boczne drzwi siÄ™ nie zamykajÄ…
  • Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 285 tys. km
Witam. Mam taki problem kupiłem auto wczoraj i przy zamykaniu auta z pilota nie zamyka mi prawej strony auta chodzi o zamek centralny ale kurwa stronę zamyka bez żadnego problemu po wciśnięciu na pilocie żeby zamknelo dzwi słychać że zamyka ale one są nadal otwarte A jak je otworzę to mruga światłami awaryjnumi gdzie szukać problemu w elektryce w zamku centralnym czy s jakichś silownikach pomocy może ktoś miał taki sam problem
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Psują się światła LED
  • Volkswagen Jetta V 1.6 102KM 75kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Psują się LED-y w światłach tylnych i kierunkowskazach w lusterkach bocznych. Masowa wymiana całych świateł po 10 latach, które są nierozbieralne, duże koszty. Wadliwe mocowania Led-ów w płytkach. Można je rozkleić i polutować nóżki Led-ów, sprawa trudna techniczne i czasochłonna
Psują się światła LED
  • Volkswagen Jetta V 1.6 102KM 75kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Psują się LED-y w światłach tylnych i kierunkowskazach w lusterkach bocznych. Masowa wymiana całych świateł, które są nierozbieralne, duże koszty. Wadliwe mocowania Led-ów w płytkach. Można je rozkleić i polutować nóżki Led-ów, sprawa trudna techniczne i czasochłonna
Volkswagen Jetta V