Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI

Lata produkcji: 2011 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (opatrzona przydomkiem NCS – New Compact Sedan) produkowana od 2011 roku. Nowa Jetta została wystylizowana zgodnie z obowiązującą koncepcją VW i szczególnie wyglądem pasa przedniego upodobniła się do innych aut marki. Choć model wciąż dzieli platformę podłogową z VW Golfem (VW A5, symbol PQ35), oba samochody nie są tak blisko spokrewnione ze sobą, jak w przypadku poprzednich generacji. W części krajów Ameryki Płd. Jetta VI oferowana jest pod nazwą Vento.

czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz

Volkswagen Jetta VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~RD
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Opinia po 4 latach i przejechaniu 55tys km. średnie spalanie 5,7 l /100km. Trasa/miasto 50/50. Na rogach krajowych (80-100km/h) spalanie poniżej 5l a nawet kilkukrotnie w okolicach 4,2 l/100km. Autostrada 140-150km/h spalanie 7l/100km drogi ekspresowe 5,5 l/100km. Super oszczędne auto. Zero problemów. Autem podróżuję z rodziną (4 osoby) + zawsze bagaż. Serwis w ASO (dość drogi). Olej wymieniam co roku a nie jak wskazuje komputer co 2 lata lub 30tys km. Silnik pomimo małej pojemności bardzo żwawy (o wiele lepiej się zbiera niż w Astrze 150KM). Polecam. Auto bardzo niedoceniane.
4,8
~Daro999
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Rozumiem dlaczego amerykanie tak kochają Jette. Bo to Passat i Golf w jednym. Do zakupu Jetty, skłoniła mnie poprzednia generacja Jetty którą miałem 10 lat i nigdy mnie nie zawiodła. Szósta generacja po liftingu oferuje jednak o wiele więcej niż poprzednia. Jest większa, przez co mamy więcej miejsca w środku i wygląda bardziej dostojnie. Teraz większość ludzi myli ją z Passatem a nie z Golfem. Plastiki w środku są przyjemne, kierownica ma elegancką skórę, a fotele są bardzo wygodne (dużo punktów ustawień) i dobrze trzymają w zakrętach. Mam silnik 1.4 TSI 150 km ze skrzynią DSG, co sprawia że autem można jeździć bardzo dynamicznie i z umiarkowanym a nawet niskim spalaniem. Normalnie na co dzień pali ok 6 l ale da się zejść nawet poniżej 5l. Przez 10 tyś km auto nie wzięło setki oleju. Zawieszenie jest twarde, powiedziałbym że nawet półsportowe ale dobrze trzyma w zakrętach i prowadzi się pewnie nawet na dziurawej/krzywej drodze czy przy dużych podmuchach wiatru na autostradzie. Zapewnia jakiś tam minimalny komfort który dla przeciętniaków wystarcza w zupełności.
4,8
~Moras
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Szybki, wygodny i komfortowy samochód. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przewidywalny, silnik bardzo przyjemnie rozpędza auto - praktycznie z każdego biegu potrafi wcisnąć w fotel. Jest dość dobrze wyciszony, ma sporo schowków, duże kieszenie w drzwiach z przodu i tyłu, dwa wygodne podłokietniki, duży i pakowny bagażnik - sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Z wad - łańcuch rozrządu miał być niewymienny, a trzeba na niego uważać, ulega rozciągnięciu i potrafi przeskoczyć niszcząc motor. Po 100 tys km dla spokoju trzeba zmienić i łańcuch i wariator - dość droga sprawa. Generalnie jestem zadowolony i mogę spokojnie polecić.
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta VI
5,7 – 9,0
l/100 km
5,2 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Spalanie w mieście Kraków z Start-Stop: 6,4 l/100km (dystans 48km, srednia z 5 pomiarów). Spalanie w mieście Kraków bez Start-Stop: 6,8 l/100km (dystans 48km, średnia z 6 pomiarów). Spalanie na trasie przy: 70 km/h - 5,1 l/100km 90 km/h - 5,4 l/100km 120 km/h - 6,2 l/100km 140 km/h - 6,9 l/100km 160 km/h - 7,6 l/100km Samochód z DSG bardzo oszczędny i jestem zadowolony. 150 KM wystarczająco nawet dla osób preferujących dynamiczną jazdę, turbo załącza się płynnie i szybko na niskich obrotach. Wadą Jetty jest stosunkowo twarde zawieszenie i nie za tani serwis ASO. Pozdrawiam
6,0
Volkswagen Jetta VI
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Dobry silnik do Jetty. To zupełnie inna konstrukcja niż poprzednie 1.4 TSI. Tym razem rozrząd mamy na pasku. Jak na razie auto przejechało 85 tys. km i żadnych problemów. Spalanie oceniam na doskonałe biorąc pod uwagę gabaryty auta. Zapewne dużo pomaga tu dobra aerodynamika. Ale na trasie z Warszawy do Mikołajek w obie strony - jadąc po części drogami ekspresowymi i drogami krajowymi udało mi się osiągnąć średnie spalanie 4,6 l (z włączoną klimatyzacją). Na prawdę ciężko jest przekroczyć 8 litrów. Moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie i nisko jak w silniku diesla, więc nie ma potrzeby nadmiernego kręcenia silnika na obroty.
6,5
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI Hybrid 170KM 125kW
Auto średnio pali 6L-6.5L zarówno w mieście jak i na trasie drogami międzymiastowymi do 120km/h. Na autostradzie przy 140km/h wychodzi około 7.5L-8L/100km. Wynik 5L jest do zrobienia w trasie, ale trzeba jechać jak zawalidroga wykorzystując maksymalnie baterie i trzymać prędkość przelotową w okolicach 90km/h
Volkswagen Jetta VI