Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowej wersji 1.2 TSI 105KM trochÄ™ brakuje werwy ale już wiÄ™kszy 1.4 TSi 125KM ma niezÅ‚Ä… elastyczność i radzi sobie nawet z zaÅ‚adowanym autem. Z kolei wersja wzmocniona do 150KM dorzuca jeszcze garść emocji. JeÅ›li dużo podróżujesz poza miastem, to diesel bÄ™dzie ciekawÄ… ofertÄ…. 2.0 TDI 110KM to raczej propozycja dla handlowców, ale wersja 150-konna jeździ Å›wietnie, a przy delikatnym traktowaniu maÅ‚o pali.

Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Kemot_7
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Ponieważ kupujÄ…c samochód w dużej mierze bazowaÅ‚em na opiniach innych osób postanowiÅ‚em i ja napisać kilka słów o moim aucie. BÄ™dzie dÅ‚ugo, ale mam nadziejÄ™ że ciekawie. W skrócie, 1,6 105KM, wersja Highline. Aktualny przebieg 18 tyÅ›. Od razu wspomnÄ™, że warto moim zdaniem wybrać najwyższÄ… wersjÄ™ Highline. Bo to nie tylko wiÄ™cej chromu na listwach, ale przede wszystkim inne, znacznie wygodniejsze fotele. Siedzi siÄ™ w nich naprawdÄ™ bardzo wygodnie. Do tego tapicerka ze wstawkami eko-skóry. Bardzo miÅ‚a rzecz to przestronne wnÄ™trze. PorównywaÅ‚em z OctaviÄ… (z 2012 roku) i CorollÄ…. Miejsca dla pasażera z tyÅ‚u bardzo dużo. Widoczność w tylnej szybie przyzwoita (lepsza niż w Superb, którym również czÄ™sto jeżdżę). Czujniki parkowania zaÅ‚atwiajÄ… jednak sprawÄ™. Lusterka boczne również w normie, choć tym razem nie majÄ… co siÄ™ równać z tymi z Superba. Auto bardzo dobrze siÄ™ prowadzi. KtoÅ› pisaÅ‚ o dobijaniu tyÅ‚u. Ja tego u mnie nie stwierdziÅ‚em. Być może nie jechaÅ‚em aż tak obciążonym samochodem. Silnik jak na moje potrzeby w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczajÄ…cy. Te 105KM caÅ‚kiem żwawo rozpÄ™dza Jette. JadÄ…c autostradÄ… (2 osoby, bagażnik napakowany na full + caÅ‚a tylna kanapa prawie po szyby z materiaÅ‚ami na szkolenie) bez przeszkód utrzymywaÅ‚em 150km/h a i chwilowe przyspieszenia, aby kogoÅ› wyprzedzić nie stanowiÅ‚y problemu. Jasne, że to nie to samo co w 160 konnej benzynie z Superb, lecz naprawdÄ™ nie ma co narzekać. Jedyne, gdzie czuje siÄ™ brak mocy, to spora górka i konieczność szybkiego rozpÄ™dzenia siÄ™ powyżej setki. Generalnie jednak do codziennej jazdy w sam raz. Podoba mi siÄ™ bardzo dwustrefowy klimatronic z czuÅ‚oÅ›ciÄ… co 0,5 stopnia. Po kilkunastu sekundach czuć już przyjemny chÅ‚odek. ZimÄ… u mnie ogrzewanie dziaÅ‚aÅ‚o bardzo szybko (mimo postoju auta na dworze). Spalanie… Tutaj niestety jestem trochÄ™ zawiedziony. Może bardziej oszukany przez katalogi VW. Podane tam normy sÄ… absolutnie nierealne. Åšrednia z przejechanych przez mnie 18tyÅ› km oscyluje w granicach 5,2 – 5,3 l/100km. Sprawdzane z przy tankowaniu pod korek a nie z komputera. Mój styl jazdy nie jest absolutnie agresywny, ale też nie można porównać go z „niedzielnym kierowcÄ…”. Można powiedzieć, że trasa jakÄ… głównie jeżdżę (50km do pracy w 1 stronÄ™) to 30% miasto (niezbyt zatÅ‚oczone) i 70% poza (w tym jazda przez teren zabudowany (wioski)). LiczyÅ‚em jednak na wyniki poniżej 5l. Tuż przed napisaniem tego wpisu zrobiÅ‚em maÅ‚y eksperyment. PrzejechaÅ‚em peÅ‚ny zbiornik dość spokojnie. Głównie zmiana biegów na niższych obrotach (w granicach 2000), bez gwaÅ‚townego przyspieszania i wyprzedzania. PrÄ™dkoÅ›ci tak do 110km/h (zazwyczaj 80-95). Spalanie spadÅ‚o do 4,8l. I poniżej to raczej nie da siÄ™ zejść jeżdżąc „normalnie” a nie toczÄ…c siÄ™ po drodze. Do Å›redniego 4,5 jeszcze brakuje sporo, nie mówiÄ…c już, o abstrakcyjnych wynikach „na trasie”. Dodam jeszcze, że Å›rednia na trasie Kielce-Szczecin-Kielce mocno obciążonym autem, jadÄ…c sporÄ… część drogi autostradÄ… zamknęła siÄ™ w 5,4l/100km. Z kolei trasa Kraków-Kielce wieczorem bez szarżowania pokazaÅ‚a na komputerze 4,2 (ale uważam, że on ciut zaniża spalanie) Generalnie nie jest źle, bo to jednak spore auto, tylko po co piszÄ… takie bzdury w folderach. Zapewne wpÅ‚yw na ciut wyższe spalanie ma niefortunne jak dla mnie przeÅ‚ożenie 4-go i 5-go biegu. JadÄ…c w terenie zabudowanym (okoÅ‚o 1/3 codziennej trasy) skazany jestem na wyższe obroty na 4-ce albo mordowanie silnika na 5-tce. Sensowna jazda na piÄ…tce w Jetta to prÄ™dkoÅ›ci od 65-70km/h. Poniżej silnik siÄ™ strasznie mÄ™czy. Nie bÄ™dÄ™ ukrywaÅ‚, że zaraz po zakupieniu auta żaÅ‚owaÅ‚em nawet, że nie doÅ‚ożyÅ‚em do automatu. Teraz już siÄ™ trochÄ™ przyzwyczaiÅ‚em, choć najczęściej jadÄ™ ciut szybciej niż przepisowa 50-tka. Benzynowy Superb jest zupeÅ‚nie inny. Nawet na 6-tce można jechać bez problemu 50km/h. Nie wiem jak u innych ale u mnie bardzo sÅ‚abo (powoli) rozmraża siÄ™ tylna szyba. Zazwyczaj trzeba 2 peÅ‚nych cykli aby wszystko siÄ™ rozpuÅ›ciÅ‚o. W Superb dosÅ‚ownie po chwili przebijajÄ… siÄ™ niteczki. Nie zgadzam siÄ™ z opiniÄ… Janusza2 co do spryskiwaczy reflektorów (poza tym, że pÅ‚yn szybko siÄ™ zużywa, ale to oczywiste). CaÅ‚Ä… zimÄ™ nie dotykaÅ‚em lamp. WczeÅ›niej w Clio trzeba byÅ‚o przecierać klosze nawet co 3-4 dni. Jeszcze słówko do Pana Janusza2. Opony 16 calowe ledwo siÄ™ mieszczÄ… do znacznie wiÄ™kszego bagażnika w Superbie. Ale fakt, zawiasy klapy w Jettcie to dość niefortunny pomysÅ‚. Co jeszcze? Radio RCD 510 ogólnie Å›wietne, lecz do doskonaÅ‚oÅ›ci brakuje mu 2 rzeczy. Pierwsza – muzyka nagrana na karcie SD jest ucinana na poczÄ…tku (okoÅ‚o 0,5 sek., niby niewiele ale jest to naprawdÄ™ bardzo irytujÄ…ce). Raczej nie jest to kwestia karty, bo sprawdzaÅ‚em na kilku różnych i jest tak samo. Druga, tryb losowego wyboru, który sprawdza siÄ™ tylko w przypadku niewielkiej iloÅ›ci utworów. Jak mamy ich, powiedzmy kilkaset, to radio wybiera tylko te z poczÄ…tku (tak mniej wiÄ™cej 1/4). MyÅ›lÄ™, że jest to ogólna wada sprzÄ™tu audio z rodziny VW, gdyż Columbus w Superb dziaÅ‚a identycznie (nie ma natomiast wyżej wspomnianych problemów jak pliki sÄ… zapisane na HDD (w Columbusie oczywiÅ›cie)). JeÅ›li ktoÅ› ma zamiar JettÄ… przewozić wiÄ™ksze pakunki przy zÅ‚ożonych fotelach to może mieć spory problem. WolnÄ… przestrzeÅ„ dość mocno ogranicza wyprofilowane w Å‚uk „plecy” za oparciami. Dodatkowo zÅ‚ożone fotele nie tworzÄ… pÅ‚askiej podÅ‚ogi (ale o tym wiadomo od dawna). Te wszystkie wady czy niedociÄ…gniÄ™cia nie oznaczajÄ… wcale, że jestem niezadowolony z Jetty. WrÄ™cz przeciwnie! Niezwykle podoba mi siÄ™ linia nadwozia tego klasycznego sedana. W Å›rodku również jak dla mnie wszystko sensownie poukÅ‚adane. Tak jak wspomniaÅ‚em na poczÄ…tku, super wygodne siedzenia. Gdybym teraz kupowaÅ‚ nowe auto, myÅ›lÄ™, że jedynie musiaÅ‚bym zobaczyć tylko nowÄ… Octacvie i porównać z VW. Inne marki nie wchodziÅ‚yby w grÄ™.
4,5
~rcj
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Na razie zrobione 10kkm bezawaryjnie, średnie spalanie 6,6 (dużo) po mieście i autostradach z prędkościami bliskimi maksymalnych. Przy spokojniejszej jeździe poniżej 6. Lakier bardzo miękki , zarysować go to żaden problem.
4,7
~mrkomar
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Bardzo komfortowe auto w podróżowaniu! Świetne wyciszenie (mimo, że pod maską diesel), dobre - wielowahaczowe - zawieszenie, bAAAArdzo długa skrzynia biegów (na 5. tym biegu 2 tys obrotów przy aż 115 km/h!) sprawia iż auto jest jeszcze bardziej oszczędne, precyzyjny układ kierowniczy. Po przesiadce z golfa V a więc samochodu poprzedniej generacji, jest fajny progres :) POLECAM
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Jetta VI Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2011-2014
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Baaardzo długie przełożenia (na 5. biegu 2 tys obrotów przy 115 km/h!) skrzyni biegów powodują iż silnik może być bardziej oszczędny. W porównaniu do poprzednika 1.6 TdI czyli 1.9 TdI na pompowtryskiwaczach silnik jest dużo cichszy (na niskich obrotach bardzo dobra kultura pracy, ciężko rozpoznać, że to diesel) i oszczędniejszy o ok. 0,5 litra, natomiast ze względu na DPF często mocniej go cisnę stąd spalanie jest lekko podwyższone. Silnik POLECAM, oszczędny, cichy. Leje zawsze lepsze paliwo, Verva, Ultimate itp. ze względu właśnie na DPF
4,2
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Co do spalanie nie da się tego określić... Po zakupie (pięcioletni samochód) auto paliło na trasie 6,8-7,2 głównie autostrada 140KM/h. Po regeneracji wtrysków ta sama trasa 3,8l /100km. Obecnie dochodzi do 5,4 regularnie rośnie o 0,2l. Jeżdżę tą samą trasę dwa razy w tygodniu. Wtryski regenerowane 40tys. temu (+- 2lata minęły).
4,2
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Co do spalanie nie da się tego określić... Po zakupie (pięcioletni samochód) auto paliło na trasie 6,8-7,2 głównie autostrada 140KM/h. Po regeneracji wtrysków ta sama trasa 3,8l /100km. Obecnie dochodzi do 5,4 regularnie rośnie o 0,2l. Jeżdżę tą samą trasę dwa razy w tygodniu. Wtryski regenerowane 40tys. temu (+- 2lata minęły).

Usterki Volkswagen Jetta VI

Liczba wpisów: 6
Wadliwy łańcuch rozrządu
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Podczas uruchamiania zimnego silnika przy przebiegu poniżej 100 tys.km. słychać było klekot łańcucha rozrządu. Po wymianie kompletu rozrządu przez mechanika terkotanie łańcucha nie ustąpiło. Coś źle ustawił, bo ewidentnie napinacz sobie nie radził. Pojechałem z reklamacją, gość rozłożył ręce. Problem rozwiązało ASO. Zapłaciłem dwa razy za rozrząd ale działa bez zarzutu. Prawdopodobnie istnieje wada łańcucha rozrządu, który się wyciąga a napinacz słabej jakości nie radzi sobie, więc trzeba wymieniać rozrząd jak w przypadku paska.
1 komentarz
Cykanie w podwoziu na wolnych obrotach
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 1.2 TSI 105KM 77kW od 2011
  • inne
  • 10 tys. km
Na tzw. "luzie" słychać było cykanie, jakby coś wprowadzone w drgania. W ASO rozłożyli ręce i powiedzieli, że to typowa praca tego silnika. Okazało się, że to luźne przewody paliwowe przechodzące w pustym kanale.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Tylne drzwi
  • Volkswagen Jetta VI Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW 2011-2013
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Tylne drzwi za kierowcą nie zamykają się, wymieniałem zamek, ale po kilku miesięcy problem wrócił
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Volkswagen Jetta VI Sedan