Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B4 Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1994 roku czwarta generacja Volkswagena Passata (symbol: B4) była tak naprawdę dogłębnie zmodernizowaną wersją poprzednika. Jednakże mając na względzie rozmiar zmian, stał się odrębną generacją. Zmiany stylistyczne względem poprzednika nie były rewolucyjne. Odmieniono jednakowoż pas przedni, tylne światła oraz kokpit kabiny. Volkswagen Passat B4 był także nieznacznie większe od modelu B3. Produkcja Passata B4 zakończona została w 1996 roku.
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Karol
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
4+. Samochód jest dobry, ale nie bardzo dobry. Solidny, to chyba najlepsze określenie na niego. Jest to typowy samochód do tyrania, jest wyjątkowo zwyczajny, niczym się nie wyróżnia, ale jeździ i nie sprawia kłopotów. Taki niemiecki polonez. Wydaje mi się, że obecnie jest to jeden z najtańszych w utrzymaniu samochodów. Prosta konstrukcja powoduje i bardzo niskie ceny części generuje niskie koszty. Spalanie niewysokie, a duży, 70 litrowy bak pozwala na przejechanie 1200-1300 km. Passata mam od ponad 4 lat. Kupiłem go przy przebiegu 270 000 km, teraz jest 321 000. Przez ten czas wymieniłem wszystkie łożyska w kołach, zrobiłem zawieszenie, rozrząd, pompę wody, tylne amortyzatory, teraz muszę naprawić rozrusznik i uszczelnić pompę wtryskową. Byliśmy nim w Chorwacji w 2009 r. Przejechał3500 km bez zająknięcia, spalając na autostradzie średnio 6 l/100 km, przy przelotowych rzędu 130-140 km/h. Wielki bagażnik pozwala na zapakowanie praktycznie wszystkiego. Teraz mam budowę więc passat dzielnie służy jako holownik przyczepy. Myślę, że na tym etapie mojego życia jest to idealny samochód i jako taki każdemu bym go polecał. Poradzi sobie jako auto dla rodziny, czy dla ekipy budowlanej, choć nie wzbudzi zazdrości sąsiadów i znajomych. Bo taka jest jego rola - poczciwego woła roboczego.
4,2
~Karol
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
4+. Samochód jest dobry, ale nie bardzo dobry. Solidny, to chyba najlepsze określenie na niego. Jest to typowy samochód do tyrania, jest wyjątkowo zwyczajny, niczym się nie wyróżnia, ale jeździ i nie sprawia kłopotów. Taki niemiecki polonez. Wydaje mi się, że obecnie jest to jeden z najtańszych w utrzymaniu samochodów. Prosta konstrukcja powoduje i bardzo niskie ceny części generuje niskie koszty. Spalanie niewysokie, a duży, 70 litrowy bak pozwala na przejechanie 1200-1300 km. Passata mam od ponad 4 lat. Kupiłem go przy przebiegu 270 000 km, teraz jest 321 000. Przez ten czas wymieniłem wszystkie łożyska w kołach, zrobiłem zawieszenie, rozrząd, pompę wody, tylne amortyzatory, teraz muszę naprawić rozrusznik i uszczelnić pompę wtryskową. Byliśmy nim w Chorwacji w 2009 r. Przejechał3500 km bez zająknięcia, spalając na autostradzie średnio 6 l/100 km, przy przelotowych rzędu 130-140 km/h. Wielki bagażnik pozwala na zapakowanie praktycznie wszystkiego. Teraz mam budowę więc passat dzielnie służy jako holownik przyczepy. Myślę, że na tym etapie mojego życia jest to idealny samochód i jako taki każdemu bym go polecał. Poradzi sobie jako auto dla rodziny, czy dla ekipy budowlanej, choć nie wzbudzi zazdrości sąsiadów i znajomych. Bo taka jest jego rola - poczciwego woła roboczego.
4,4
~silosz
Volkswagen Passat B4
Sedan 1.9 TDI 75KM 55kW
Na wstępie chciałem zaznaczyć, że ten silnik to nie TDI, a TD. To dość istotna różnica. A co do samochodu to jestem pewien, że zawsze dojadę do celu. Tani w eksploatacji. Daje znać, że coś go boli odpowiednio wcześniej. Silnik osiąga temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Bez problemu odpala przy -20 po całej nocy na parkingu, a ogrzewanie nagrzeje nam kabinę w 5 minut.
Odma silnika.
  • Volkswagen Passat B4
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 3
Passat 1,9 Tdi 16.02.2009 Witam Posiadam Passata B4 1996r 1,9 TDI, z niewyjaśnionych przyczyn pękł tłok który został wymieniony na oryginalny i nominalny, głowica też zrobiona wszystko poskładane, zrobiłem po remoncie 1 tys. km i nic wszystko było w porządku nie dolałem ani grama oleju. od pewnego czasu oleju zaczynało ubywać, wymieniłem turbo bo faktycznie było już na wykończeniu i nadal ubywa olej dużo mniej ale ubywa. jakieś 100ml na 200km. Mechanik powiedział bym wymienił sobie odmę czyli to odpowietrzanie silnika, lecz po zdjęciu tej odmy tam nic nie ma, nic nie zatkane i nie wiem co robić. Pomocy, co z tą odmą?? co zrobić aby ją sprawdzić??
3 komentarze
Zamarzające zamki.
  • Volkswagen Passat B4
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
Typowa dolegliwość. Nadchodzi zima, otwieramy drzwi bez problemu a przy próbie zamknięcia - zonk. Drzwi odskakują bo rygiel nie chce się zamknąć. Problemem jest wilgoć zalegająca pod plastikową czarną osłoną zamka. Szybka naprawa: ściągamy plastikową czarną osłonę zamka (jest na wcisk) i odnajdujemy od spodu małą wystająca śrubkę. Natryskujemy ją i okolice lekkim penetrującym olejem. W dolnym narożniku osłony wiercimy na wylot otwór fi 5mm w celu lepszego odprowadzania wilgoci i zakładamy osłonę. Oczywiście najlepiej zrobić to przed zimą...
13 komentarzy
Nie działający mechanizm tylnej szyby elektrycznej.
  • Volkswagen Passat B4
  • instalacja elektryczna
Wszystkie szyby chodzą oprócz tylnej za kierowcą. Często okazuje się że główne przewody zasilające które przechodzą przez drzwi są po prostu zerwane dlatego szyby nie reagują . Należy sprawdzić jaki jest stan przewodów w osłonie z gumy w drzwiach, oraz sprawdzić stan złącza w drzwiach. Czasem wystarczy wyczyścić ,( połączyć zerwane kable, są grubsze od innych) i jest OK. Jeśli szyba w przednich drzwiach pracuje ciężko należy sprawdzić cały mechanizm szyby, korpus który trzyma cały mechanizm ulega zużyciu i pęka co prowadzi do wyhaczenia mechanizmu. Mechanizmy przednich i tylnych drzwi różnią się budową.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B4 Sedan