Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~robson 22056
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Samochód z rynku wtórnego EU. Użytkowany na dojazdy do pracy( 12km) i wakacje Jak, dotąd to zmieniłem opony, klocki, i czujnik ABS w lewym tylnym kole. Zrobione 60.000 km żadnej awarii odpukać.... spalanie jak na tak duże auto bardzo niskie przy naprawdę bardzo dużych walorach przewozowych. Ostatnio coraz częściej uruchamia się procedura dopalania DPF ale nic się nie dzieje. Jednynie co mnie irytuje to powracający błąd PP pasażera sygnalizowane na niesprawny wyłącznik manualny - ale to bzdura.
4,6
~Wozio
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Auto kupiłem z rynku wtórnego z przebiegiem ok. 150000 km. Wersja z wyższym wyposażeniem. Użytkowane na co dzień do dojazdu do pracy oraz na wyjazdy wakacyjne / urlopowe. Przez całe 2 lata auto sprawuje się bez żadnego problemu. Nie dotknęła go żadna usterka poza wymianą łącznika stabilizatora - koszt ok 80 zł. Poza tym szczegółem auto bezawaryjne - tani w eksploatacji. Komfort jazdy na wysokim poziomie. Auto ciche, super tłumi nierówności, dużo miejsca w środku dla i pasażerów, dosyć przyjemny pomruk silnika. Ciekawa opcja fotela pasażera z przodu - umożliwia położenie oparcia na siedzisko dając możliwość przewiezienia długich przedmiotów przekraczających ponad 2 m. Fotel kierowcy moim zdaniem zbyt wysoko usytuowany - brak możliwości opuszczenia do dołu - siedzi się jak na krześle (osoby o wysokim wzroście mogą mieć problem z pomieszczeniem się) Jako ciekawostka przy stosowaniu oleju LongLife i wymianie co 30000 km brak konieczności uzupełniania stanu - przez cały okres bez dolewki!!! Co do dynamiki silnika, to jeżdżąc samemu nie ma tragedii, natomiast przy 3 osobach i zapakowanym bagażniku niestety auto się męczy i zmusza do częstej zmiany biegów powodując szybsze zmęczenie kierowcy. Dodatkowo przy wyprzedzaniu ciężarówki lub szybciej jadącej osobówki należy zachować szczególną uwagę - po prostu brak mocy!!! Mimo zastosowania silnika o szumnej nazwie BLUEMOTION, który ma być wyjątkowo ekonomiczny to niestety nie da się o nim tego powiedzieć. Średnie spalanie z dłuższego dystansu kształtuje się na poziomie ok 6,4 l/100 km więc moim zdaniem rewelacji tu nie znajdziemy. Za pozytyw można uznać, iż pomimo przebiegu blisko 200000 km nigdy nie dał o sobie znać DPF, który często w innych markach jest kłopotliwy i kosztowny (konieczność wycinania i zmiany mapy silnika). Ogólnie auto do polecenia jako podstawowy przyrząd do przemieszczania się. Nie polecam silnika 1,6 l / 105 KM dla rodziny 4 - 5 osobowej bo po prostu nie da sobie rady (za słaby).
4,2
~xe84
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Nie wiem co ludzie widzą w tym aucie. Fotele niewygodne. Fotel kierowcy za wysoko. Fatalna jakość wykonania samochodu. Auto z przebiegiem 75tys całe trzeszczało, na nierównościach pokonywanych z niewielkimi prędkościami słychać było pracę całego nadwozia (ocieranie uszczelek drzwi).
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW 2010-2014
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem w lecie nie ma problemu żeby w mieście osiągnąć wynik 5.5 l/100 km. W trasie po drogach krajowych do prędkości 90 mój rekord 4.3. Dostępność i ceny części na przyzwoitym poziomie. Wtryskiwacze można kupić używane za 300zł/szt. więc problemu nie ma. Jednak ze względu na fakt, że to DIESEL kosztowne naprawy są nieuniknione. Turbo, dwumasa, wtryski, dpf przy przebiegu 200 000 mogą wymagać wymiany a to już są koszty.
5,6
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Ten samochód naprawdę potrafi miło zaskoczyć. Bawiąc się w ecodriving można osiągnąć wynik poniżej 4 litrów nie doprowadzając innych kierowców do apopleksji. Średnio w cyklu mieszanym około 6 i pół litra. Jedynie na autostradzie troszkę słabiej niż myślałem bo około 6.8 do 7 litrów przy prędkości około 150 160 km/h. Ogólnie polecam.
6,8
Volkswagen Passat B7
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Wsiadając do tego auto wrażenie b.pozytywne. Wskazanie komputera też b. pozytywne 4,5-6,0 L/100km w zależności o drogi niestety wizyta na stacji nieco koryguje wskazania komputera ,dodam mam stosunkowo lekką nogę
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Variant