Szukaj

Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014

Informacje o Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Salvi
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Dobre auto z małymi mankamentami. Największy z nich to skrzynia biegów dsg - niby taka zachwalana, miękko zmienia przełożenia, szybkie reakcje - a jednak trochę jej brakuje. Za szybko (przy zbyt niskich obrotach) zmienia biegi i jest za krótka a do tego w trybie D czasem zbyt długo zastanawia się nad doborem przełożenia przy mocnym dodaniu gazu. Pozostałe aspekty w normie - obszerne nadwozie, dobra ergonomia, przyzwoite spalanie i koszty serwisowania. Nie wiem jak z manualem, ale z automatem trochę brakuje do ideału... Co do zużycia paliwa podanego przeze mnie to 6,5l - to zużycie przy jeździe drogami ekspresowymi i autostradami z prędkościami do 140km/h (120-140) i maks 15% drogami krajowymi (lekko naginając przepisy - do 110km/h) 8,0l - zużycie w trybie miejskim (kilka km w jedną stronę, średnie miasto, średnie natężenie ruchu) lub dynamiczna jazda na autostradach (niemieckich ;) - prędkości 170km/h+). W mieście w korkach zimą może dojść do 9l, Autostrada, tempomat na 150 - 7-7,5l 5,5l - to spokojna (ale nie emerycka i eko) jazda po drogach krajowych zgodnie z przepisami. Żeby zejść niżej trzeba by chyba już anielskiej cierpliwości... Co do kwestii ponownego zakupu, to tak, ale tym razem zdecydowałbym się na manualną skrzynię biegów raczej...
Dodane 5 lat temu
4,9
~Serpico86
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Po zakupie przekonałem się w czym tkwi sukces passata. Auto ma bardzo wiele zalet. Jest praktyczne, (schowki, uchwyty, ergonomia, widoczność, pakowność), przestronne, bezawaryjne, oszczędne, dobrze się prowadzi, ma rewelacyjny silnik i skrzynię biegów. Jedyne na co można narzekać to nudna stylistyka i trzeszczące plastiki (nie wiem jak w aucie za 130 tys może coś skrzypieć). Wcześniej jeździłem accordem i nie wiedziałem co to hałas z okolic wnętrza.
Dodane 6 lat temu
4,9
~Maxbike
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Szybki, komfortowy, oszczędny i dobrze wykonany. Brałem pod uwagę Octavię 2.0 TDI 184 KM i Leona z tym samym silnikiem. Jeździłem każdym, wyglądają super, ale jakość wnętrza i ogólne poczucie z jazdy w Passacie jest o klasę wyższe.
Dodane 8 lat temu
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW 2010-2014
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Zużycie ostatnio dość spore, może to kwestia zmiany oprogramowania w związku z aferą dieselgate? Kiedyś (przed aktualizacją) na trasie palił nawet o ponad 1l mniej, teraz żłopie ile wleję do baku. Dla przykładu 6,2l/100km to jazda drogami krajowymi, normalny ruch, bez szaleństw, prędkości do 110km/h, odrobina pseudo autostrady, tak do 140km/h i ciut miasta (dojazd do centrum). Kiedyś było ok.5,8l. Analogicznie 7,2l to w 80% autostrada/droga ekspresowa, prędkość 130-140km/h tempomat, 19% drogi krajowe, 1% to wyjazd z miasta - cała trasa ok 450km (kiedyś mieścił się 6,7l), ta sama trasa, ale już prędkości autostradowe 150km/h to zużycie wychodzi 8,5l (wcześniej nie przekraczał 7,2). Jedynie zużycie w mieście jest zbliżone do tego z przed aktualizacji 8,5-9l/100km przy czym miasto średnie, trasa 7-8km w 1 stronę. Sprawdzałem DPF i jest czysty, inne parametry też w normie... Auto serwisowane w ASO (olej, filtry co 15tkm, olej w DSG zgodnie z zaleceniami co 60tkm, rozrząd wymieniony przy 195tkm). Koła lato 235/45R17, zima 205/55R16. Spalanie bardzo zbliżone na obu kompletach, niezależnie od warunków atmosferycznych. Dziwię się trochę tym wzrostem spalania, tym bardziej, że w zeszłym roku byliśmy w 4 osoby dorosłe, pełen bagażnik plus box na dachu w Chorwacji i przy 80% drogi pokonanej autostradami 130-140km/h spalił 6,5l/100km (średnia z całego wyjazdu, łącznie ok 3000km) !! Może ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie i znalazł przyczynę, ewentualnie odinstalowywał aktualizację i pomogło. Proszę o info w komentarzu lub swojej opinii.
Dodane 5 lat temu
7,3
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
srednio po 5900km spalanie wychodzi mi 7.45 l/100km. Nie jest to wynik z komputera a spisanie tankowania i przebieg rzeczywisty. Komputer przekłamuje ok 0,1-0,2 litra. Opony zimowe Nokian 215/55-16. Nie odmawiam sobie czasem depniecia ale gdzie sie da lubie wlaczac tempomat. Statystyka obejmuje rowniez wyjazd do Zakopca zimą i jazde po górach. Ok 70% trasy to miasto i drogi w okolo miasta. Mam wylaczony w komputerze automatyczne odlaczanie skrzyni przy puszczeniu pedalu gazu oraz zaraz po starcie wylaczam automatyczny "start stop".
Dodane 8 lat temu
6,6
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Spalanie na dobrym poziomie. Do tej pory przejechałem 50.000km. Jeździłem B6 tez 170KM CR 2010 z DSG dystans 180.00km, palił o 0,5l/100km mniej. Ten sam styl jazdy. Widzę po autostradzie przy 160 km/h - obecny B7 bierze 8,5L, poprzednik B6 brał 8 L/100km - jazda na tempomacie. Wersja comfortline ma mniej wygodne siedzenia od poprzedniej generacji, są węższe, cierpnie mi noga na dłuższej trasie. Podsumowując B7 w porównaniu do B6 spala nieco więcej, ma o 2 schowki mniej i głupi budzik na środku deski, siedzenia mniej wygodne. Jak dla mnie poprzednia generacja (B6) była bardziej udana - chociażby doświetlanie zakrętów.
Dodane 12 lat temu
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
Dodane 3 lata temu
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B7 Variant

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów