Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1450-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W wersji ze skrzynią automatyczną moc maksymalna przy 5100 RPM oraz moment obrotowy ograniczony do 250Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Jacek
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Auto kupiłem w programie Das Welt Auto w salonie skody w Bydgoszczy. Mając złe doświadczenia z kupna innych wcześniejszych np. SuperB. Wybrałem opcję salonową Plichta używane. 83 tyś, teraz 127 tyś. Zero problemów. w międzyczasie zrobłlem chiptuning 243 KM , Jadąc normalnie spalanie ok 7l w/g wskazań komputera. Poniżej 6 l, żaden problem, powyżej 9, 10 jak chcesz pokazać, że masz dziadkowoza z 243 KM nie problem. Ogólnie mm wersję Comfortline, bez niestety świateł Led, Polecam! Świetne auto!!! Gdybym miał te Ledy to dopiero byłbym w pełni zadowolony, ale tak auto petarda!
4,9
~Tomasz Adamczak
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Komfortowe, dopracowane i solidnie wykonane auto z małym apetytem na paliwo biorąc pod uwagę dynamiczność i gabaryty. Auto kupiłem w najwyższej wersji wyposażenia i była to dobra decyzja zważywszy na liczne systemy poprawiające komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa a na szczególną uwagę zasługuje aktywny tempomat, który sam przyspiesza i hamuje, rewelacyjny i w mieście i na autostradzie oraz warte dokupienia top ledy dzięki którym jazda w nocy to zupełnie inna bajka ( moje poprzednie auto miało ksenony) Następnym wyborem będzie więc prawdopodobnie passat.
4,4
~wizz36
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Na początek kilka informacji o ocenianym Passacie. Posiadam dobrze wyposażoną wersję highline. Samochód użytkuję od nowości, przez niecały rok. Zbliżam się do 30.000 km. Jest to Passat B8 higline w wersji sedan, kolor mangan. Silnik 1.8 tsi, 320 nm, ze skrzynią ręczną. Z uwagi na niewielki przebieg moją opinię uważam za wstępną w zakresie w jakim dotyczy bezawaryjności. Passat robi bardzo dobre wrażenie. Jakość materiałów we wnętrzu jest naprawdę bardzo dobra. Z zewnątrz jaki jest Passat każdy widzi. W mojej ocenie ma neutralną, ponadczasową sylwetkę. Ale to jest kwestia gustu. Zdecydowanie ma więcej zalet niż wad. Prowadzi się bardzo dobrze, silnik zapewnia spory zapas mocy. Nie pali dużo. Samochód jest funkcjonalny, dobrze zaprojektowany, z dużym bagażnikiem jak na sedana w klasie średniej. Uważam za rewelacyjne, dynamiczne, automatyczne, skrętne reflektory LED. Świetnie oświetlają drogę, dostosowując się automatycznie do warunków na drodze, wycinając fragmenty jezdni by nie oślepiać innych kierowców. Uważam za optymalne rozmiary Passata. Jest w sam raz, ani za mały ani za duży. Samochód użytkuję z dużą przyjemnością. Czytając niektóre opinie dyskredytujące ten pojazd zastanawiam się czym na co dzień jeżdżą "niektóre osoby". Ten samochód nie jest idealny ale należy zachować zdrowy rozsądek, w relacji do charakteru pojazdu i jego ceny, która choć jest wysoka, to nietrudno zauważyć, że samochody są po prostu drogie. W cenie mojego Passata B8 na dzień dzisiejszy mógłbym kupić podobnie wyposażony samochód klasy średniej niższej, przy czym wykonanie nie byłoby nawet porównywalne. W klasie średniej jest bardzo drogo, o premium nie wspomnę.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Autostrada okolice 160-180 spalanie 10-12 litrów, miasto dynamiczna jazda 10-12 litrów, bardzo spokojna jazda w trasie bez wyprzedzania potrafi zejść do 6,5. Średnia z okolicy 70kkm to jakieś 9-9,5litrów. Mam dość bogatą wersję - skóra, wentylacja foteli, felgi 18, DCC, aktywny tempomat itd. Więc samochód dość ciężki. Ogólnie silnik fajny, dynamiczny ale swoje spali. Mam wrażenie że 2.0tsi 220 paliłby mniej przy tej samej jeździe bo jednak ten trzeba trochę kręcić na obroty i słabsza wersja dsg zabiera trochę momentu obrotowego.
6,9
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Na co dzień jeżdżę w trasie (ok. 70 km w jedną stronę), zatłoczoną DK, co chwilę obszar zabudowany. Po mieście kilkanaście do kilkudziesięciu km raz, dwa razy w tygodniu. Na letnich oponach najlepszy wynik na jednym tankowaniu to 6,3/100. Średnie spalanie według dziennika kosztów Autocentrum to 6,7 l/100 km. Często korzystam z trybu eco, ale w życiu bym tego nie nazwał deffence driving - jadę ok. 100 km/h - jak coś jedzie przede mną wolniej to wyprzedzam bez obczajki. Samochód jest naprawdę ekonomiczny. Nawet przy agresywnej jeździe na DK lub szybkiej na autostradzie (160-180 km/h) nie zdarzyło mi się przekroczyć w trasie 8l/100km. W pierwszych miesiącach użytkowania palił więcej (ok. 7,5/100) - trzeba się nauczyć pracy gazu i skrzyni DSG, wtedy łatwiej osiągnąć dobry czas mniejszym kosztem paliwa. Jak dla mnie przy tym spalaniu klekoczący diesel nie ma sensu. Dla porównania dodam, że mam w tym samochodzie takie samo spalanie jak w Golfie VI 1.6 MPI 102 KM (przy tej samej trasie i ogólnej charakterystyce jazdy), a różnica w mocy jakby jest...
7,0
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
To jest najlepszy samochód benzynowy który ma najlepszy stosunek mocy i przyspieszenia do spalania jest bardzo dynamiczny,do setki rozpędza się w 8 sekund i średnio spala 7 litrów benzyny na 100 km po przejechaniu ok 10 tysięcy kilometrów.Kiedy trzeba to jedzie jak samochód prawie sportowy wtedy spalanie oczywiście rośnie do ok.9 litrów średnio a kiedy chcesz zaoszczędzić to nie spali więcej niż 6 litrów . Jestem z niego bardzo zadowolony,posiadam pakiet stylistyczny RLine.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Limousine