Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Daniel z Łodzi
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Volkswagen Passat B8
Za całokształt 4 gwiazdki - czyli ogolnie ok, nie jest to premium i to czuć (wcześniej miałem A4 z 2011 roku - duża różnica w stosunku do Passeratti). Zatem bez szału, ale porównując do innych konstrukcji w tym przedziale cenowym dosyć porządnie. Na plus: wykonanie wnętrza, ergonomia, klimatyzacja, widoczność, silnik i cena (kupiłem z rabatem 24% - w innych markach nie było mowy o takim upuście) Na minus: skrzynia (trochę tępa) , zawieszenie, wyciszenie, przestrzeń na głową pasażerów z tyłu Podsumowując : Niby ok ale na minus 2 ważne sprawy : skrzynia i zawieszenie
4,4
~wizz36
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Na początek kilka informacji o ocenianym Passacie. Posiadam dobrze wyposażoną wersję highline. Samochód użytkuję od nowości, przez niecały rok. Zbliżam się do 30.000 km. Jest to Passat B8 higline w wersji sedan, kolor mangan. Silnik 1.8 tsi, 320 nm, ze skrzynią ręczną. Z uwagi na niewielki przebieg moją opinię uważam za wstępną w zakresie w jakim dotyczy bezawaryjności. Passat robi bardzo dobre wrażenie. Jakość materiałów we wnętrzu jest naprawdę bardzo dobra. Z zewnątrz jaki jest Passat każdy widzi. W mojej ocenie ma neutralną, ponadczasową sylwetkę. Ale to jest kwestia gustu. Zdecydowanie ma więcej zalet niż wad. Prowadzi się bardzo dobrze, silnik zapewnia spory zapas mocy. Nie pali dużo. Samochód jest funkcjonalny, dobrze zaprojektowany, z dużym bagażnikiem jak na sedana w klasie średniej. Uważam za rewelacyjne, dynamiczne, automatyczne, skrętne reflektory LED. Świetnie oświetlają drogę, dostosowując się automatycznie do warunków na drodze, wycinając fragmenty jezdni by nie oślepiać innych kierowców. Uważam za optymalne rozmiary Passata. Jest w sam raz, ani za mały ani za duży. Samochód użytkuję z dużą przyjemnością. Czytając niektóre opinie dyskredytujące ten pojazd zastanawiam się czym na co dzień jeżdżą "niektóre osoby". Ten samochód nie jest idealny ale należy zachować zdrowy rozsądek, w relacji do charakteru pojazdu i jego ceny, która choć jest wysoka, to nietrudno zauważyć, że samochody są po prostu drogie. W cenie mojego Passata B8 na dzień dzisiejszy mógłbym kupić podobnie wyposażony samochód klasy średniej niższej, przy czym wykonanie nie byłoby nawet porównywalne. W klasie średniej jest bardzo drogo, o premium nie wspomnę.
4,7
~rafal
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Volkswagen Passat B8
Fajne auto, dobrze wykończone w mojej wersji uważam że lepiej wykończone niż nie jedno audi, niestety trzeba przyznać że bagażnik mógłby być większy ale to chyba tylko takie odczucie jak się człowiek przesiada z kombi do sedana. Lakier no cóż to mogło by być lepsze jednak nie spotkałem auta które pod względem lakieru było by lepsze, muszę zrobić mu powłokę ceramiczną żeby tak się nie rysował. Silnika świetnie sobie radzi, fajnie zestrojony ze skrzynią i adaptacyjnym zawieszeniem, w trybie sport może lekko głośno chodzi skrzynia, no ale to tryb sport, ekonomiczny i drive bez zarzutu, może fakt mógłby nie trzymać na tak niskich obrotach silnika zwłaszcza zimą, ale wtedy tryb sport albo manual i zmiana biegów na łopatkach. Polecam każdemu kogo nie boli wydaje 220 tyś :). Nie pozorny ale bestia :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8
5,4 – 11,1
l/100 km
4,6 – 8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Volkswagen Passat B8
Silnik bardzo oszczędny na trasie przy dłuższych dystansach. Na autostradzie przy prędkościach ok 130 km/h pali w zależności od wiatru: 4,9 l/100 trasa Paryż Amsterdam, lekki wiatr w plecy do 6,2 trasa Warszawa-Wrocław (S8) gdzie wiatr cały czas wiał od przodu. Na trasie wakacyjnej 5500 km, średnia prędk.106 km/h, (PL-Hiszpania-Francja-PL) spalił średnio 5,6l /100 przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Na baku za każdym razem spokojnie można było przejechać 1000 km. W mieście na krótkich odcinkach w warszawskim ruchu pali od 7 do 11 l w zależności od korków.
6,3
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Auto ma już prawie 4 lata i póki co kompletnie bezawaryjna jazda. Jeżdżąc z głową (płynnie, wytrącając prędkość a nie hamując, wykorzystując różnicę terenu itd) drogami krajowymi od miejscowości do miejscowości 90km/h bez problemu robię 5,3L/100km (pomiar na odcinkach 300-400km). Gdyby pojechać totalnie eko to 5.0L/100km osiągalne, ale wtedy nie ma to nic wspólnego z normalną jazdą :) ogólnie średnio wychodzi 6,5L/100km gdy się jeździ jak na typowego Kowalskiego - tu szybciej, tu wolniej, tu w peletonie, wiadomo o co chodzi :) jak się włącza ułańska fantazja to i 8,5L/100km pokazuję. U sąsiadów na autobahnie przy stałej jeździe 220-230km/h piję około 13L/100km. Jednak tak niska pojemność silnika pozwala tylko na chwilowe korzystanie z takich magicznych prędkości, gdyż po dłuższej nieprzerwanej kilkugodzinnej sesji motor był by do remontu :) Podobno pod względem technicznym to najlepszy wybór w obecnych TSI, wszystkie wady wyeliminowane - ile w tym prawdy? Nie wiem. Wiem za to, że jak na jedną oś to tej mocy jest ciut za dużo, przy agresywnym ruszaniu koła boksują i na 1ce i na 2ce, a nawet czasami i na 3ce, także motor jest dobry ale do zrywania auta już w trakcie jazdy np przy wyprzedzaniu - do startowania przydał by się 4motion. Jak na jedną oś to 150 koników też wystarczy w zupełności. Pozdrawiam
8,5
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Volkswagen Passat B8
Ten samochód to kwint esencja passata i w wersji którą posiadam wręcz klasa premium, kosztuje sporo jednak komfort, osiągi i wykończenie niejednokrotnie przewyższa to co może zaproponować audi a4, czy nawet a6. Paliwa troszkę sobie pobiera, jednak daje dużo w zamian. NIestey nie ma tu wszystkich parametrów dla tego dodam, autostrada do powiedzmy 140 km to koło 7,5, do powiedzmy 170 jakieś 8,5-9 później to pod 11-12 trzeba liczyć. Miasto teraz jak była zima to dystans raczej w korku jakieś 5-6 km wskazanie między 11-13 litrów, taka jazda pół miejsca i do 50-60 km 11 km trasa to jak się uprę to 6,5-7. Podaje ramy zużycia, bo to auto tak kusi że czasem ciężko się oprzeć pokusie wciśnięcia gazu i przełączenie na tryb sport razem z adaptacyjnym zawieszeniem robi z tego auta agresora. A i uwaga jest o 15mm niższy niby nić ale jednak większe dziury czy krawężniku robią problem, choć auto wygląda znacznie lepiej niż pospolity pasacik. Jest moc jest zużycie paliwa :)
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW od 2015
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak zasilania komputera
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW od 2015
  • instalacja elektryczna
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
pewne go dnia nie mogłem uruchomić samochodu (rozrusznik kręcił w nieskończoność), ale bez efektu. Po jakimś czasie w ogóle nic nie działało. Samochód odholowany do serwisu. Okazało się, że styk zasilania komputera był źle zamontowany i się obluzował odcinając komputer.
brak mocy
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI SCR 240KM 177kW od 2014
  • silnik
  • 40 tys. km
Witam passat 2.0 tdi 240 dsg Czy ktoś może miał podobną usterkę . Na zimnym silniku i jest jak rakieta z pod świateł . ale wystarczy jeden taki strzał i zaczyna go mulić , traci moc, odczekam chwilkę i moc zaczyna wracać , albo jadąc do dechy wkręca się do 140km/h i zaczyna traci moc . Chwilę później przy spokojnej jeździe moc wraca. silnik pracuje równo nie przebiera nie dymi tylko ni z gruszki traci moc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B8