Szukaj

Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Auto kupiłem jako 3latka z przebiegiem 80k po cenie jak życie pokazało okazyjnej. Po pierwszym właścicielu (państwowej spółce), wersja bardzo dobrze wyposażona (w 2016 roku bazowa wersja 80-90k, na konfiguracji tego widniała suma 230k). Jak dla mnie świetny samochód, w zasadzie bezawaryjny (1 usterka przez 4 lata użytkowania, historia w ASO nie wskazuje również na usterki wcześniej) przy odpowiedniej eksploatacji. Spalanie do 6, może 6,5 gdy przeważa duże miasto i wysokie prędkości autostradowe. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie można zamknąć się w 5L. Dynamika nie jak w sportowym samochodzie, jednak spokojnie V-max i 0-100 z katalogu da się nawet przebić, więc jest satysfakcjonująco. Wspomniana wyżej awaria to pęknięcie wtryskiwacza Ad-blue
Dodane 2 lata temu
3,2
~Paweł
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Piękny samochód, kupiony w salonie w marcu 2019 roku. Wersja Highline , silnik 2,0 TDI 190 KM, 4Motion. Miłość od pierwszego wejrzenia. Po 10tys. km. czar prysł. Usterka czujnika AdBlue : świecąca kontrolka - diagnoza ASO to zła jakość płynu AdBlue, zbiornik nie może być zalewany płynem innym niż zakupionym w sieci VW; ewidentna bzdura,ponieważ AdBlue to 32,5% wodny roztwór mocznika o takim samym składzie czy byłby kupiony od VW czy na stacji Orlen. Usterka skasowana, płyn oryginalny - kontrolka znowu się zapaliła: diagnoza ASO to przelany płyn o 3 litry! Pytam gdzie się ten nadmiar zmieścił - odpowiedź w przewodach odpowietrzających.Kolejna bzdura. Kiedy kontrolka zapaliła się po raz trzeci wymogłem wymianę czujnika na nowy - problem na razie znikł. Przebieg 10800 km: - samochód ściąga na lewą stronę przy ustawionym kole kierownicy do jazdy na wprost: X ustawienie pełnej geometrii za 300 zł., po 20 km. samochód ściąga w prawo- ponowne ustawienie geometrii - samochód ściąga w lewo. ASO nie chce przyjąć reklamacji, jazda próbna w obecności kierownika serwisu, który stwierdził, ze przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost samochód może ściągać i to jest normalne!!! Po dzikiej awanturze i powiadomieniu centrali VW wykonano przekładkę przednich kół i kalibrację czujnika kąta skrętu - samochód jechał idealnie prosto. Tu niespodzianka - próba wyjazdu z serwisu nieudana - silnik nie odpala!!! Zażądałem pełnej diagnostyki, która ujawniła spadek napięcia w baterii kluczyka keyless. Wymieniona - samochód odpala i jeździ. Następnego dnia 75 km. bezproblemowej trasy, za 12 godzin nieudana próba odpalenia samochodu, rozrusznik nie kręci, próba uruchomienia awaryjnego nieudana. Wezwanie VW Assistance, laweta na horyzoncie i tu cudowne uzdrowienie - grat zapalił. Powrót z potężną dawką adrenaliny , wyjazd na autostradę i znowu niespodzianka....Ten wynalazek ściąga znowu na prawo!!! Aktualnie stoi w ASO i czeka na diagnozę. Podsumowanie ostatnich 30 dni życia Passata to 20 dni unieruchomienia w serwisie. Zalety: Solidnie wykonany na zewnątrz i wewnątrz. Wady: Poza wymienionymi powyżej zaletami oceniam , że ten samochód to najgorsze ścierwo w ciągu 25 lat mojego obcowania z łącznie 16 samochodami, w tym okresem eksploatacji PF 126p i samochodów kolekcjonerskich sprzed 50 lat. Droga przez mękę , samochód za 200 tys. zł.nafaszerowany elektroniką, warty wywalenia na wysypisko śmieci po 11000 km. Teraz loteria jeśli chodzi o diagnozę i następną usterkowość nowego pojazdu. Serwis ASO cechuje buta, robienie idioty z klienta, wchodzą do palcu gdy kupujesz, później praktycznie żadnej odpowiedzialności za badziew, który sprzedali i powinni serwisować z największą starannością. Wnioski: Nigdy więcej żadnej współpracy z VAG tzn. VW, Audi, Skoda, Seat - to g... jednym ch... podszyte niewarte funta kłaków. Z wieloletniego doświadczenia twierdzę, że bardziej niezawodny był maluch. Odradzam kupno tego samochodu nawet największemu wrogowi. Pomimo mojego negatywnego nastawienia do określeń typu wieśwagen czy szmelcwagen - po przeżyciach, które zafundował mi nowy samochód i serwis autoryzowany twierdzę, że jest to określenie trafione w dziesiątkę.
Dodane 5 lat temu
5,0
~Piotr
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Świetne auto. Jazda nim to czysta przyjemność. Pewne w prowadzeniu, szybkie i wygodne. Mam problemy z plecami - tym autem zrobiłem jednym "ciągiem" 820km i nic - zero bólu. (!!!) No i ten silnik - 190 KM robi robotę. Auto bardzo dobrze przyspiesza przy równoczesnym bardzo małym spalaniu. Podróżowanie w trzy osoby i sporym bagażem ze stałą prędkością 130-140 km/h daje wynik poniżej 5 litrów ON na sto km. Jazda bocznymi drogami z mniejszą prędkością ale zmienną oscyluje w granicach 5.2 litra. Wydaje mi się, że jak na tak duże i mocne auto są to świetne wyniki. Przesiadłem się do tego auta z dużego amerykańskiego suwa z silnikiem 5.7 HEMI i takie wyniki spalania mnie po prostu szokują :)) Następna fajna rzecz to digital cockpit - żadne analogowe zegary. Auto zyskuje na nowoczesności i użyteczności. Nawet się nie zastanawiajcie. Wnętrze zyskuje od razu i w aucie robi się naprawdę nowocześnie. No i światła ledowe. W nocy to po prostu szok. To trzeba zobaczyć bo nie da się tego opisać. Polecam takie auto.
Dodane 5 lat temu
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Autem przejechałem 40000 kilometrów. Auto jest oszczędne nawet przy prędkościach przelotowych 160-200 spala poniżej 8 litrów. Na 2 pierwszych biegach przy ostrym starcie na nowej oponie nie ma trakcji przy tym momencie obrotowym mógłby być napęd na 4 koła do którego nie dopłaciłem. Przy normalnej jeździe po drogach regionalnych 80-140 bez problemu mieści się w 6,0-6,5 litra na 100 km. Przy bardzo delikatnej jeździe na aktywnym tempomacie za ciężarówką bez problemu schodzi poniżej 5 litrów tylko kwestia cierpliwości kierowcy bo przypuszczam że nawet do 4 litrów by zszedł.
Dodane 7 lat temu
5,5
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Świetny samochód. Silnik bezawaryjny. Duży pojemny w środku jak i bagażnik w mimo wszystko waga golfa w Kombii. Spalanie autostradowe przy 160km/h niesamowicie niskie 6,6l i to przy skrzyni 6 DSG która uchodzi za bezawaryjną. Dojazdy do pracy lekkie obrzeża miasta 4,8l. Samo miasto plus korki 7l. Moment obrotowy super. Jazda dynamiczna a przy tym nie boli przy tankowaniu. Części tanie. Polecam
Dodane 4 miesiÄ…ce temu
4,7
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Samochód naprawdę dynamiczny a jego spalanie to "śmiech". Przy jeździe do 140km/h spalanie wynosi 4.9l, a powyżej maksymalnie 5.8l. Gorąco polecam ten samochód!!!
Dodane 4 lata temu

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 27
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
Dodane 9 miesięcy temu
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8 Limousine

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów