Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW 2015-2018
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Ten samochód to kwint esencja passata i w wersji którą posiadam wręcz klasa premium, kosztuje sporo jednak komfort, osiągi i wykończenie niejednokrotnie przewyższa to co może zaproponować audi a4, czy nawet a6. Paliwa troszkę sobie pobiera, jednak daje dużo w zamian. NIestey nie ma tu wszystkich parametrów dla tego dodam, autostrada do powiedzmy 140 km to koło 7,5, do powiedzmy 170 jakieś 8,5-9 później to pod 11-12 trzeba liczyć. Miasto teraz jak była zima to dystans raczej w korku jakieś 5-6 km wskazanie między 11-13 litrów, taka jazda pół miejsca i do 50-60 km 11 km trasa to jak się uprę to 6,5-7. Podaje ramy zużycia, bo to auto tak kusi że czasem ciężko się oprzeć pokusie wciśnięcia gazu i przełączenie na tryb sport razem z adaptacyjnym zawieszeniem robi z tego auta agresora. A i uwaga jest o 15mm niższy niby nić ale jednak większe dziury czy krawężniku robią problem, choć auto wygląda znacznie lepiej niż pospolity pasacik. Jest moc jest zużycie paliwa :)
7,3
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Rozbieżność spalania od 4,5 do 11l / 100 km. Przy pełnym ogniu na autostradzie oraz butowaniu w mieście średnie spalanie 9-11l/100 . Przy normalnej jeździe do 130 da się zejść do około 6l/100, przy emeryckim stylu operowania pedałem gazu na drogach krajowych można zejść nawet poniżej 5l/100. Dane z komputera pokładowego ( długookresowo, 7000 km.) - 7,5l/100. Ogółem jak na swoje osiągi i napęd 4x4 spala małe ilości paliwa.
9,7
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW
Auto spala średnio 10 l. Na trasie około 8,5. W mieście około 13. Jaka ktoś piszę, że auto spala 7 l to piszę bzdurny!
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Limousine