Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 48 KM (35 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.4 D 48KM 35kW
Witam, polo mam w posiadaniu od 5 lat, 3 lata temu robiony kapitalny remont silnika. Odkąd ją mam do zawieszenia nie dotykałem się, a mieszkam na wsi i jeżdżę po polnych drogach i dziurawym asfalcie. Kilka dni temu przeszła przegląd, w zawieszeniu nie ma luzów, a amortyzatory przód mają 86 i 80 %, tył po 60%. Silnik nie powala dynamiką, ale gdy trzeba 100 km/h poleci. Najwięcej jechałem nią 160 km/h. Świetne spalanie, często robię trasę 350 km do Puław, prędkość 70-90 km/h koszt przejechania w dwie strony to ok 150 zł. Idealny na pierwsze auto, czy do miasta, bajeczne parkowanie i dobrze grzeje w zimę.
4,9
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.4 D 48KM 35kW
Autko fajnie jeździ i mało pali tylko problemy są z blachą za cienka ;) ale za to auto jest lekkie i można na długiej trasie zejść nawet do 3,8 l/100 a kto ma troszkę manualne umiejętności, spawarkę (ja se naprawiłem spawarką elektryczną co większość ludzi powie że jest to niemożliwe) i czas to nie ma problemu gnije najwięcej pod siedzeniami wiec jest spoko dostęp, poza tym łatwe w obsłudze i się ogóle nie psuje ;) poza łożyskami i stabilizatorem przedniej osi a tak poza tym super autko mam rok i zrobiłem nim juz 40 000 km i jestem bardzo zadowolony poza wymianą oleju filtrów i pierdół typu wężyki z wtrysków to wszytko ok
5,3
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.4 D 48KM 35kW
Vw Polo 1.4D Kombi. Te autko jest SUPER, mamy go już 10 lat!!! Można powiedzieć, że samochodzik jest kompletnie bezawaryjny! Z tego co pamiętam, wymieniane były tylko te rzeczy które normalnie się zużywają i raz uszczelka pod głowicą. Na pewno nie bałbym się teraz wsiąść do polówki i jechać w trasę 1000km-wiem, że na pewno mnie nie zawiedzie! Autko jest bardzo pakowne, jak złoże siedzenia to ładuję pełny bagażnik worków ze zbożem+jeszcze jeden worek jest na siedzeniu pasażera. Prędkość maksymalna to 150km/h z górki, 130km/h pod górkę. Szczerze polecam te VW, ja na pewno się z nim na razie nie rozstanę.

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • układ chłodzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback