Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~MaxM
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Posiadam najbogatszą wersję. Zakupiona jako 10 latek w 2008. Po za paroma mankamentami bardzo fajny samochód. zgrabny i pojemny. Silnik skrzynia biegów i elektryka praktycznie nie do zajechania. Prosty w obsłudze i w naprawach. Wiele elementów przy odrobinie samozaparcia można z powodzeniem zrobić samemu. Roztropność oryginalnych części jak i zamiennikow w sensownej cenie powoduje ze jest to dość wdzięczne auto. A przy odrobinie miłości ze strony właściciela odwdziecza się bezproblemowa obsługa. Nawet gdy cos zawiedzie auto jest wstanie o własnych siłach dojechać do mechanika. Oczywiście nie jest pozbawione wad. Niemcy zadbali o bezawaryjna prace silnika i podzespołów mechanicznego elektrycznych ale na czyms musiano zaoszczędzić co spowodowało ze karoseria jest podatna na rdzę. Wyjątków upierdliwym mankamentem są nietrwałe i wrażliwe na warunki zimowe zamki w drzwiach. W późniejszych latach trzeba zadbać o tylne hamulce bembnowe nie warto ich regenerowac lecz od razu wymieniać a to juz większy koszt.
3,5
~Maciekityle
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Jest dobrze ale wiadomo nie idealnie. Jeżdżąc np. ford\'em escort\'em kombi fakt ma silnik 1,6 ale za to jest większy i cięższy jakoś lepiej się prowadził więc jeśli miałbym wybierać między VW polo a np. Ford\'em Focus\'em czy nawet Escort\'em to wziąłbym Ford\'a nie wiem czy to przez nieobiektywną fascynację tymi autami... ale chyba jednak są lepsze. Escort ojca ma już 20 lat i jeździ nadal (zobaczymy czy VW tyle wytrzyma;) nieznaczna rdza w paru miejscach hehe nawet wnętrze mi się bardziej podoba hehe no ale to o polówce mam pisać. Jeśli chodzi o wygląd z zewnątrz auto b. ładne ale wnętrze jest naprawdę koszmarne mimo, że jest z 98r. to jednak widziałem ładniejsze deski rozdzielcze aut w tej klasie i z tego roku. Kończąc... jeśli ktoś chce w miarę tani, źle nie wyglądający samochód a nie stać go na nowy to polecam poszukać zadbanej starej dobrej polówki lub forda
3,3
~d.kunikowski@poczta.fm
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Srodze się zawiodłem na jakości VW. Może to był tylko taki egzemplarz, ale niesmak pozostanie. Specjalnie szukałem Polówki, choć mogłem wybrać inne auto, bo myślałem, zę kupię najlepsze auto za takie pieniądze. Najlepsze wrażenie pozostawił silnik, choć spalanie było trochę zbyt wysokie (nie mam cięzkiej nogi) oraz układ jezdny. Oczywiście Polówka nie miała wspomagania, wiec kręcenie na ciasnych parkingach to był koszmar. Za taką cenę mogli chociaż dodawać ten element wyposażenia, a nie kazać sobie płacić za dosłownie wszystko duże pieniądze.Ceny części to koszmar, całe szczęście że jest sporo zamienników.Najwieksze zaskoczenie to korozja na zgrzewach drzwi, nadkolach z tyłu i progu. Tego bym się nigdy nie spodziewał po VW. Wszyscy robili wielkie oczy jak im to pokazywałem, mówili, że Golfy II, które mają ponad 10 lat tak nie wyglądają. Reasumując jeśli jeszcze kiedyś VW to tylko taki, który będzie montowany w Niemczech, ale ceny nowych i ich wyposażenie podstawowe stawia VW daleko w tyle. Dobrze że nie każą sobie płacić za kierownicę i "wajchę" zmiany biegów.Niech wezmą przykład ze swojej siostry SKODY. Efekty już widać po sprzedaży nowych VW, podczas gdy inne marki korzystają ze wzrostu sprzedaży nowych aut, to VW sporo traci. Sam sobie winien. Może Golf V generacji coś zmieni, ale wątpię, żeby cena była adekwatna do wyposażenia...
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo III Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
7,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Jestem właścicielem samochodu od 2 lat. Przejechałem nim 30tys km. Jest to dobry samochód miejski z dużym bagażnikiem. Silnik niestety nie jest dynamiczny i przydałby się minimum 100 konny na taką "budę". Średnie maksymalne spalanie jest wynikiem krótkich 3km odcinków do pracy w zimę przy 5 osobowej załodze. Minimalne spalanie w trasie wyszło mi 5.6l/100km nie przekraczając 90km/h lecz nie uwzględniłem go, ponieważ to nie była jazda lecz toczenie się(dla testów). Samochód ma 145tys przebiegu i jeszcze długo pojeździ. Ważne żeby dbać o samochód i naprawiać usterki na bieżąco. I z dala od niedoświadczonych mechaników popijających piwo w pracy, przez których będziemy mieli dodatkowe wydatki.
9,3
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Tak jak mówiłem, założyłem gaz IV generacji (sekwencyjny) i muszę powiedzieć, że jestem zadowolony, choć spalanie do najmniejszych nie należy. Za średnie spokojnie należy przyjąć 9,5l gazu na 100km (8,8 osiągnąłem jeżdżąc poniżej 90 km/h), a mam na czym się opierać ponieważ przejechałem już ok 8 000 km na tej instalacji. Mały silnik szybko osiąga temperaturę odpowiednią do pracy na gazie, komputer sam wtedy przełącza auto na gaz, jest to praktycznie niezauważalne (żadnych szarpnięć). Najlepsze jest jednak to, że nie odczułem żadnej straty mocy (co jest ważne przy i tak mizernych osiągach tego silnika). Zauważyłem tylko, że gdy szybko nacisnę pedał gazu to silnik nie reaguje od razu, tylko z opóźnieniem i nagle (jakby zbierał moc i nagle ją uwalniał) jednak nie przeszkadza to zbytnio gdy się przyzwyczaimy i odpowiednio będziemy operować gazem. Polecam, jeżdżenie jest o ok 45% tańsze niż na benzynie, a koszt instalacji (1900 zł) zwróci się po ok. 12 000 km.
7,7
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Po zatankowaniu pod korek (do drugiego odbicia) do następnego, identycznego tankowania przejechałem 566,1 km, a wlałem 44 litry benzyny (95). Trasa mieszana, dziennie głownie trasa 40 km plus miasto (stosunek moim zdaniem to 60% trasa, 40% miasto) i spalanie wyszło 7,76 l/ 100 km. Jeździłem w miarę oszczędnie, rzadko przekraczałem 100, od czasu do czasu dawałem mu trochę w gaz, więc 8 l spokojnie można uznać za średnie... Co mogę powiedzieć - jak na takiego malucha to trochę pije, benzyna idzie w gorę... Więc w następnym tygodniu zakładam sekwencje i zdam relacje po testach.

Usterki Volkswagen Polo III

Liczba wpisów: 72
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Sedan