Szukaj

Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2009-2011

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2009-2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Przez pół roku zapisywałem zakupione paliwo i przebieg, tak dla siebie, żeby sprawdzić podania komputera. Po przebiegu 15 tys km średnie spalanie wynosiło 6,8 km. Najwięcej spalił na wyjeździe wakacyjnym, 4 osoby z rowerami na haku: 7,7 l/100km. Generalnie w trakcie jazdy na obrotach 1750 - 2450 (czyli w zakresie z maksymalnym momentem obrotowym), to pali wg mnie mało. Powyżej 2500 obrotów (czyli powyżej 140 km/h) zaczyna konkretnie "żłopać". Oczywiście ten silnik nie nadaje się na wyjazdy krótsze niż 20 km. Co najmniej raz w tygodniu na autostradzie (Gliwice-Katowice). Odpalenie na krótszy wyjazd to średnie spalanie na poziomie 10l/100km.
Dodane 8 lat temu
7,0
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Muszę przyznać, że silnik po przejechaniu 50-60tyś km zaczął pracować o wiele ekonomiczniej i przy w miarę normalnej jeździe schodzę ze średnim zużyciem paliwa do poziomu poniżej 7l/100km(nowy zużywał prawie litr więcej) Na autostradzie przy prędkościach do 140-150km/h zużycie utrzymuje się na poziomie 7-7,5L/100km. Powyżej 150km/h rośnie mniej-więcej o 1L/każde 10km/h. Przykładowe zużycie paliwa na wakacyjnej trasie z Krakowa przez Niemcy, Szwajcarię, Alpy Francuskie, Lazurowe Wybrzeże, Włochy, górskie przełęcze Dolomitów wyniosło dokładnie 7.0L/100km (na autostradach do 160km/h,pozostałe drogi wg ograniczeń prędkości). Generalnie im dłużej jeżdę autkiem, tym bardziej sobie go chwalę!
Dodane 15 lat temu
7,1
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
super zawieszenie nie czuć dziur na drodze. jak na tę moc i wagę auta spalanie jest bardzo niskie.dodam że jeżdżę bardzo dynamicznie.silnik jest elastyczny więc można bardo szybko zmieniać biegi żeby spalanie nie było takie duże.ogólnie polecam
Dodane 15 lat temu
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Dodane 10 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Dodane 11 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów