Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Tiguan II

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Przemysław K.
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Daję tylko trzy, ze względu na stosunek ceny do jakości. Zapłaciłem za samochód 40 tyś, euro (mieszkam w Irlandii) i wymagałbym lepszego spasowania elementów wnętrza, a nie denerwować się ciągłymi trzaskami z kokpitu, głównie z tylnej klapy i kratek nawiewów, najbardziej pasażera. Jest to nie do zniesienia. Najedziemy na lekki dołek, a kratkę słychać tak jakby się łamał jakiś plastik. Dodatkowo też co jakiś czas słychać pstryknięcie obudowy licznika, tak jakby sprężynkę, nawet na gładkiej drodze. Mam też zastrzeżenia do jakości lakieru na karoserii, jest bardzo delikatny na odpryski. Strzeli w maskę czy to zderzak drobny kamyczek i już jest odprysk, mimo nałożonej powłoki ceramicznej 9h. Samochód ma też dużo zalet, prowadzi się praktycznie jak osobówka, jest bardzo stabilny w zakrętach i przy dużych szybkościach. Z minusów co do jazdy samochodem jedynie jest głośne tylne zawieszenie, tzn. bardzo czuć dołki, ale poprzednio miałem passata b8 i miałem podobnie. Dodam do plusów jeszcze bardzo dobre nagłośnienie w standardzie. Mimo wielu plusów jakie ma ten samochód dałem tylko trzy ze względu na okropne spasowanie elementów kokpitu. Jak czasami się zdarzy że nic mi nie trzeszczy to jazda tym samochodem jest obłędna, bardzo komfortowa jako jazda w mieście, jak i na trasie
3,3
~Luk
SUV 2.0 TSI 230KM 169kW
Volkswagen Tiguan II
Jeśli chodzi o wygląd samochodu z zewnątrz to mi się podoba. W środku dużo miejsca, zarówno z przodu i w drugim rzędzie. Niestety jeśli chodzi o bagażnik to jest mizernie. Producent piszę o pojemności 615 l pod warunkiem przesunięcia tylnej kanapy maksymalnie do przodu i nawet po tym wcale nie ma dużo więcej miejsca. Jeśli chodzi o silnik, pali dużo w mieście około 12,5 - 14 l w zależności jak się przyciśnie, ale ma duże opóźnienia w reakcji na gaz. Trzeba mu wcisnąć gaz do podłogi po czym namyśla się 2 sekundy i wtedy przyspiesza. Jest to moim zdaniem wina automatycznej skrzyni biegów DSG, źle dopiera przełożenia i do tego czuć lekkie poszarpywania jak zmienia biegi. Do tego ustawienia profilu kierowcy działają jak chcą. Jak się przełączają fotele na inny profil kierowcy, raz nie, muzyka raz gra radio, raz z płyty. Już były dwie akcje serwisowe. Pierwsza jak samochód ledwo wyjechał z fabryki, z salonu mieli zakaz wydania mi samochodu bo jest potrzebne nowe oprogramowanie silnika i nie wiadomo kiedy będzie. Jak zażądałem auto zastępcze, żeby opłacili mi pierwszą ratę Leasingową i pakiet darmowych przeglądów to nagle po 3 godzinach już był nowy program. Druga akcja serwisowa to wgranie nowego programu do systemu Park Assist. Ogólnie rozczarowany jestem.
4,4
~piernik87
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
W miarę ciche w mieście, na trasie, od ok. 100-110 robi się głośniej. 120 jest jeszcze w miarę, przy 140 jest już za głośno. Opinia subiektywna, dla kogoś może to być super cicho (jak przesiadł się z Tico). Spalanie chyba normalne, nie wiem. Po 4000 km głównie w dużym zakorkowanym mieście średnio 9,2l. Odcinki w mieście to często 12l nawet latem i 8km czy dłuższe (oczywiście klima non stop, żadnego otwierania okien - nie po to się ma w miarę wyciszony samochód żeby słuchać terkotania starych diesli obok i to wdychać). Na trasach, autostrada bądź krajówki może być poniżej 6l, z reguły 6-7l - chyba okej. Pozycja za kierownicą okej, miejsca dla w miarę wysokich sporo (186cm) z przodu i z tyłu. Klima z tyłu trochę biednie chodzi. Prowadzanie - nie mam pojęcia, bo wieloma nie jeździłem - do spokojnej jazdy okej. Widoczność bardzo dobra w każdą stronę. Systemy wspomagające dobre, nie wyobrażam sobie już jazdy bez blind spot monitora. Lane assist to taka ciekawostka, nieraz się totalnie gubi na rozwidleniach (powierzchnie wyłączone z ruchu) i prowadzi na śmierć. Na autostradzie działa bardzo dobrze. Rozpoznawanie znaków totalnie do dupy. ACC ekstra. Kamera cofania jest okej, jakość w porządku. Kręcenie kierownicą wygina linie prowadzące (niby oczywiste, ale nie w Toyota). System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu to genialna sprawa. Wyjazd z ciasnego parkingu tyłem na drogę gdzie jedzie się 70 albo szybciej - o niebo bezpieczniejszy. Samochód potrafi się zatrzymać kiedy Ty nawet nie widzisz potencjalnej przeszkody/auta - parę razy się przydało. Klima działa dobrze. Dźwięk standardowego systemu audio bardzo zwyczajny, ani tragiczny, ale na pewno nie dobry. Silnik - ciągnie od dołu, można ruszać bardzo dynamicznie. Powiem inaczej, ciężko nie ruszyć dynamicznie. Pierwsze 20km/h trzeba bardzo delikatnie muskać gaz, inaczej rusza dość wartko. Automat jest dość powolny przy nagłym wyprzedzaniu, depnięciu gazu. Jak DSG jest takie szybkie (tak słyszałem), to aż strach co jest u innych. Nieraz od wdepnięcia gazu do zrzucenia biegów i ruszenia mija 1-2s. Ogólnie dynamika okej, powyżej 100 też w miarę rozsądnie można przyspieszyć (tzn. na autostradzie). Bagażnik wydaje się okej, ale to 600 coś litrów to jakaś bajka. Wygląda raczej na 350-380l. 600 litrów to wartość kiedy przesunie się tylną kanapą maksymalnie do przodu (wtedy pasażerowie muszą być bez nóg). Nawigacja jest dość słaba w porównaniu do Google Maps. Ale to chyba każda. Virtual Cockpit jest okej, ale w zasadzie... trochę bezużyteczny. Cały czas i tak patrzę na to samo. Jedyna przydatna opcja, to strzałki nawigacji (ale nie Google Maps!) na ekranie, ale do tego nie trzeba virtual cockpit. Na 1 rzut oka wydaje się super, po paru miesiącach - uważam że szkoda kasy.

Raporty spalania Volkswagen Tiguan II

Liczba raportów: 77
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II
6,5 – 10,6
l/100 km
5,4 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Model VW Tiguan 2.0 TDI 4 MOTION (AWD) - comfortline 2018 r. Rewelacja Po 3 tys km - 85 % trasa 15 % miasto - żrednie spalanie 5.1 l/100 km (komputer) - ok. 5.5 l na podstawie podsumowania tankowań Przy płynnej jeździe bez szaleństwa - na drodze szybkiego ruchu przy prędkości 120 m/h - ok. 5.3 l/100 km Przy płynnej jeździe w mieście - do 6 l/100 km Na drogach zwykłych (przy prędkości 90 - 110 km - do 5 l/100 km Zakup trafiony. Przedtem jeździłem 140 tys. km Oplem Mokka AWD 1.4 turbo 140 KM - benzyna - średnie spalanie latem - 6.8 - 7 l/100 km zimą 7.0 - 7.3 l/100 - ale to znacznie mniejszy i mniej komfortowy pojazd.
5,4
SUV 2.0 TDI 115KM 85kW
Volkswagen Tiguan II
Mój raport opiera się na 8000 km. Jak na SUV średniej wielkości to jest bardzo dobrze. 115 KM nie robi wrażenia , ale jednak daje radę i mam wrażenie że się nie męczy. Pewnie zimą spalanie trochę się zwiekszy, ale to też norma w każdym aucie. Wygodny , pojemny , praktyczny. Narazie bezawaryjny i oby tak dalej. Ogrzewanie i 3 strefowa klima działa świetnie. Bardzo pozytywnie też działają systemy bezpieczeństwa, prowadzi się gładko i przyjemnie. Uśredniajac spalanie u mnie wychodzi 5.5 - 6 l 100 km. Przy czym często się spieszę i cisnę na maksa , a czasem lubię jechać spokojnie i oszczędnie. Jako zwykłe auto rodzinne bardzo polecam.
7,8
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Można przedłużyć gwarancję nawet do 5 lat oraz w bardzo atrakcyjnych cenach zakupić pakiet serwisowy na 4 lata dzięki czemu przeglądy nie będą dodatkowo już nic kosztowały, w tym zawarty jest koszt oleju, świec, filtrów itp. Koszt serwisu VW nie był nigdy najdroższy, a przy takim pakiecie stał się jeszcze bardziej przewidywalny. Fajna sprawa. Ten silni naprawdę przewidywalnie pali, jeśli jeździmy spokojnie to nawet mniej niż się spodziewamy (5,8L-6,4L). Natomiast w dużych korkach na krótkich odcinkach lub piłując go ostrym przyspieszaniem przy dużych prędkościach powyżej autostradowych 140km/h spali powyżej 10L. Natomiast średnie spalanie na odcinku 6tys km wyszło u mnie 7,9L
Volkswagen Tiguan II