Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz

Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4509 mm
Szerokość 1839 mm
Wysokość 1675 mm
Rozstaw osi 2678 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1569 mm
Prześwit 190 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1655 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 615 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Grzegorz
SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Volkswagen Tiguan II
Odebrałem go niecały miesiąc temu, ale już udało mi się zrobić blisko tyś km. Trochę wcześnie go oceniać, myślę jednak że wystarczająco wiele czasu w nim spędziłem i na tyle świeża jeszcze w pamięci jest moja Meriva (opel), że warto podjąć się próby oceny i porównania do mojego poprzedniego auta. Opel Meriva był autem zakupionym w salonie i używanym przeze mnie i moją żonę przez 8 lat (serwisowany). Jeździło się dobrze. Trochę szwankował układ chłodzenia, ale w końcu zrobiłem nim 140 tyś km i moja żona mocno żałowała jak go sprzedawaliśmy. Mocno żałowała tylko do pierwszej dłuższej przejażdżki Tiguanem. Moja wersja to 4 motion, 190 KM i oczywiście automatyczna skrzynia biegów. To mój pierwszy samochód z automatem. Jestem jak do tej pory bardzo zadowolony z zakupu. Samochód dynamiczny (7,7 s. do setki), jak na tej wielkości samochód z napędem 4x4 powiedziałbym, że również oszczędny (średnio ok. 8,5 l/100km). Fakt, że z tego 1 tyś km, ponad połowę zrobiłem na trasie. Fajnie wyciszony. W jeździe miejskiej właściwie nie słyszy się silnika. Przy 120 km, a nawet 140, można swobodnie rozmawiać nawet z pasażerami z drugiego rzędu siedzeń. Skrzynia biegów genialna. Już nigdy nie przesiądę się na manuala. Stworzona do jazdy w mieście i w korkach. Dzięki widocznym przyciskom Auto Hold i Start Stop, można sprawnie wykorzystywać możliwości tego nowoczesnego auta. Wreszcie nie boli mnie moja lewa noga! Jedyne zastrzeżenie mam do wyposażenia. Jak z cenę, którą musiałem wyłożyć, mogli by w VW dać trochę więcej multimediów. Porównując na koniec moją poprzednią Merivę (lubianą przez nas) do Tiguana, muszę napisać, że... nie ma porównania.
5,0
~wookie2021
SUV Facelifting 1.5 TSI 130KM 96kW
Volkswagen Tiguan II
Bardzo dobre i udane auto. Przyjemność z jazdy po mieście a w szczególności po autostradzie/drodze krajowej jest na wysokim poziomie. Tutaj polecam tempomat adaptacyjny. Najbardziej podoba mi się układ ekranu infotainment, który jest rewelacyjnie wpasowany aby nie wystawać i jednocześnie kratki wentylacyjne nie są za nisko, fizyczne przyciski klimatyzacji. Kierownica bardzo wygodna z przyciskami fizycznymi. Bagażnik do jazdy po mieście w zupełności wystarczy, ale można go też powiększyć poprzez obniżenie podłogi bagażnika (kosztem koła zapasowego) lub przesuwając tylne siedzenia bliżej przednich siedzeń, można również zmieniać kąt nachylenia. Klima działa OK, czujniki parkowania również dobrze (brakuje mi jedynie większego zakresu ściszania), tempomat adaptacyjny i front assist to według mnie super dodatek ułatwiający bezpieczną jazdę, lane assist jest OK, ale zaufałbym w 100%. Podstawowy pakiet świateł działa bardzo dobrze, widać postęp w porównaniu do auta z 2012 roku. Hak jest pomysłowo składany do środka, staje się niewidoczny a wszystko trwa kilkanaście sekund. Całkiem sporo schowków jak na Volkswagena. Zawieszenie dosyć twarde, ale mnie na takim zależało.
4,0
~cenzor
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Byłby niezły ale jakość montażu pozostawia wiele do życzenia. Wyjeżdżam z salonu 200 km przejechane wpadam w niewielką dziurę i zaczyna trzeszczeć kokpit pomiędzy słupkiem a podszybiem. Od nowego stuki w prawym zawieszeniu, lewe cicho. Teraz przy 7 tys. km jakieś brzęczenie wiązki przewodów wydobywa się spod zegarów. W prawych drzwiach stukanie chyba jakieś cięgno nie wiem. Nie reklamuje bo przepychanie się w serwisie nic nie da.
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting
7,0 – 8,2
l/100 km
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
SUV Facelifting 1.5 TSI 130KM 96kW
Volkswagen Tiguan II
Średnia według aplikacji zliczającej (We Connect) od samego początku, w tym głównie jazda po mieście oraz jeden wyjazd Łódź-Wawa-Łódź oraz jeden wypad poza miasto 50km: 7,2 (691km) Tutaj muszę zaznaczyć, że samochód jest nowy (691km), trwa docieranie (max 2500 obrotów) oraz jeżdżę bardzo spokojnie, może delikatne eko. Jeżdżąc normalnie, nie zwracając uwagi na spalanie (szybka/dynamiczna jazda po mieście) doliczyłbym 1-1,5 litra. 1. Po mieście jeżdżąc spokojnie (nie ruszam gwałtownie, ale też staram się nie blokować pasa) oceniam spalanie na ok: 7,5-8,5 (wszystko zależy od ilości zatrzymań oraz długości odcinków bez hamowania) najmniej: 7,5, najwięcej 10,5 2. Na trasie krajowej (prędkość 70-90km/h) ok: 5,5 (Łódź(jazda po mieście) - 50km(wiocha) - Łódź(jazda po mieście)) - NAJMNIEJSZA WARTOŚĆ 3. Na autostradzie (100-130km/h): 6,1 (cała trasa Łódź(jazda po mieście) - Wawa(jazda po mieście) - Łódź(jazda po mieście)) Tiguan II 2021 1.5 130KM
8,7
SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Tiguanem po faceliftingu zrobiłem już 5000 km, przy standardowej jeździe dynamicznej zejście poniżej 10l graniczy z cudem. Najlepszy wynik (5,9) udało mi się uzyskać na 50 kilometrowej trasie praktycznie bez zatrzymywania przez sygnalizację (2+1 na pokładzie). Przy prędkości autostradowej spalanie oscyluje w granicy 9 litrów. Nie mogę wyjść z podziwu jakim cudem poprzednicy dodający raport uzyskują wyniki, które problem ma uzyskać nowe Polo z 1.0 TSI pod maską.
8,2
SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Volkswagen Tiguan II
Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting