Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4486 mm
Szerokość 1839 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Wysokość 1632 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2084 mm
Rozstaw osi 2681 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1576 mm
Prześwit 189 mm
Prześwit 4x4 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1049 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1012 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1503 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1491 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1430 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1310 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1655 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 615 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1020 mm
Wysokość bagażnika 620 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 880 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1746 mm
Kąt natarcia 17,4 stopnie
Kąt zejścia 16,4 stopnie
Maksymalna ładowność 500 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~antoneos
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Wpisuję ponowną opinię po 5 latach użytkowania i 80 tys. km przebiegu (pierwsza opinia była po roku eksploatacji). Dotyczy Tiguana w wersji City (Trendline) w automacie, 1,4 ACT moc 150 KM z dokupionym dodatkowym wyposażeniem. Po pięciu latach bez zmian w ocenie samochodu - jestem bardzo zadowolony. Nie mam do czego się "przyczepić". Wszystko działa jak w nowym egzemplarzu, żadnych usterek. Nawet elektronika nie zawiesza się w ogóle. Niczego nie wymieniałem oprócz wycieraczek po 3 latach (o olejach i filtrach nie wspominam, bo to oczywistość). Załapałem się nawet w promocji na pakiet darmowych przeglądów w ASO do przebiegu 60 tys. km. Trudno powiedzieć, czy wszystko robili zgodnie ze sztuką, czy tylko przewietrzali samochód prze 4 godzi na hali warsztatowej (w każdym razie olej w silniku zmieniali, bo to było widać). Samochód jest uniwersalny do codziennego przemieszczania jak i na dłuższe wyjazdy. Bagażnik wystarczający dla 2-3 osób (podłoga w bagażniku obniżona bo zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy, z którego jeszcze nie korzystałem). Na samochodzie w zasadzie nie widać oznak zużycia, zarówno wewnątrz, jak i wewnątrz. A to świadczy o dobrej jakości materiałów i wykonania (plus fakt oczywiście, że jeszcze nikt we mnie nie przywalił nawet lekko, na szczęście, oby jak najdłużej tak było). Miałem wcześniej dużo samochodów, więc mam porównanie.
4,5
~Przemco
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
To mój trzeci VW z DSG i uważam, że w tej cenie to naprawdę dobry wybór. Daję 5 za całokształt, troszkę na wyrost bo oczywiście do czegoś zawsze można się przyczepić, aczkolwiek w tym przypadku naprawdę trudno. Wygląd zewnętrzny auta to kwestia gustu, dla mnie OK, zgrabny, nie za duży, mieści się wszędzie. Wewnątrz wygodnie, miejsca dla kierowcy aż nadto (mam 2m wzrostu i ponad 100kg), kierownica regulowana w dwóch, a fotele przednie we wszystkich kierunkach, co prawda ręcznie, ale bardzo precyzyjnie można go ustawić. Polecam wersję z masażem lędźwi!!! Z "ekstrasów" polecam aktywny tempomat, asystent pasa, asystent awaryjnego hamowania, asystent cofania (wykrywa ruch poprzeczny). ACC działa bardzo poprawnie, aczkolwiek to nie Tesla, więc tak całkiem w samopas puścić go nie można. Przy dużym ruch na autostradzie trzeba mu troszkę pomagać, ale jest naprawdę dobrze. Nie jest to demon prędkości aczkolwiek 170km/h po niemieckiej autobahn'ie można jechać bez żadnego problemu, nieco gorzej z dynamiką, szczególnie przy wyprzedzaniu - 250Nm przy tej masie i gabarycie to jednak ciut za mało. Polecam koła 18" bo są znacznie cichsze niż 17", choć oczywiście opony do nich droższe. Dlatego też używam allseason, które też znacznie lepiej sprawdzają się na błotnistych leśnych duktach. Auto dla każdego kto chce mieć wygodne, podwyższone 4x4 z przyzwoitym wyposażeniem, i to bez konieczności wydania 300k zł. Praktycznie w ogóle nie używam układu start/stop! Uważam że to znikoma oszczędność paliwa czy środowiska, za to na pewno zwiększone zużycie rozrusznika i akumulatora. Poza tym, ma bardzo kiepski soft - silnik się zatrzymuje gdy koła wciąż się obracają, czyli auto potrafi zgasnąć w momencie gdy akurat chcę przyśpieszyć. I to jest ta łyżka dziegciu...
1,0
~Marcin E
SUV 2.0 TSI 230KM 169kW
Volkswagen Tiguan II
Najgorszy samochód jakim jeździłem, może dlatego że po przejechaniu 300 km (trzysta kilometrów) samochód przestał jeździć. Pojawiło sie mase błędów które uniemożliwiły dalszą jazdę. Przy pełnym baku samochód pokazuje rezerw, a w zasięgu możliwych do przejechania kilometrów pokazuje -- nie działa start stop nie działaja czujniki parkowania nie działa system podjazdów pod zniesienie nie działają swiatła oraz wiele innych "udogodnień" jakie nadaje VW. Jednym zdaniem ja nigdy wiecej nie kupie VW.
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV
6,4 – 9,9
l/100 km
5,3 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Poczałkowo obawiałem się spalania w tym aucie z tym silnikiem. Ale jak okazało się po roku użytkowania auta i 15 000 km, okazało się, że nie jest problemem w tym aucie zejście poniżej 6 litrów. Auto służy jako rodzinny wóz i tak: Przy jednostajnej jeździe w okolicach 90 km/h auto pali 5.5 - 5,2 litra. Na autostradzie przy 130-140 km/h jest 6.5-7,5 litrów. Przykładowe Trasy Gdańsk - Wrocław, Wrocław - Warszawa. Wrocław - Zakopane. Ale wystarczy zejść do 120 km/h aby auto spalało w granicach 6 litrów. Najniższe osiągnięte spalanie to 4.8 l. Trasa miała 200 km. Trasa wakacyjna do Norwegii (4000 km), auto średnio spaliło 6 litrów. Na pełnym baku jadąc przez Szwecję autostradą i potem Norwegię auto zrobiło ponad 900 km. Na pokładzie 4 osoby - 2 dorosłych, 2 nastolatków + bagaże zapakowane na full. Ciśnienie w oponach w okolicach 2.8. Miasto faktycznie tu nie ma cudów - w korkach auto pali 8 - 9 litrów. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy, przewidywania, jak komu się spieszy, korków itd. Nie widzę problemu aby palić tym autem zamiast 6 l - 10l i na pewno są osoby które takie spalanie będą miały. Natomiast moje doświadczenia są takie, że to bardzo przyjemne auto z rozsądnym spalanie jak na gabaryty i silnik.
9,2
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Hmmm czytam te raporty spalania i ciężko mi uwierzyć :) mój Tiguan 1.5 DSG spala średnio 10 litrów w mieście (marzec-czerwiec) - jazda mieszana spokojna/dynamiczna. Dodam że jest na felgach 19 cali. W trasie (drogi ekspresowe i autostrady) Zielona Góra- Międzyzdroje przy 120 kmh spala 8 litrów. Przy 140 kmh ok 9-9.5. przy 160 kmh pali jak nic ponad 10 litrów. Spalanie podaje na tempomacie i płaskim odcinku. Tryb źeglowania (2 cylindry) załącza się zazwyczaj z górki więc jakoś specjalnie nie wpływa na obniżenie spalania. Trasa ' wioskowa' Zielona Góra - Szklarska Poręba spalanie 6,7 litra/100 km. Prędkość od 60 - 130 kmh. Tutaj często załączał się tryb żeglowania i spalanie było naprawdę fajne. Ogólnie ile zalejcie tyle spali ;)) Mam nadzieję że pomogłem
7,4
SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Volkswagen Tiguan II
Spalanie w Trójmieście bez korków na odcinku do 3 km to 11-13l silnik zimny. Spalanie przy spokojnej jeździe w mieście, lekki korek 8.5l, łączny odcinek około 10 km. Na odcinku Gdańsk Sopot Gdynia normalna jazda w mieście około 30 km to 7-7.5l. Przy dłuższym zatorze będzie z 9l. Na trasie 5.6-6.2-6.7 w zależności od dynamiki jazdy. Na autostradzie przy 120 km/h bez wiatru 6.5 l, z wiatrem 7.6-7.8 l, sprawdzone na odcinku 550 km. Autostrada 140 km/h bez wzniesienia 8.5l (opory powietrza są znaczne) i wiatru z przodu. Generalnie średnie spalanie głównie po Trójmieście i kilka wypadów na południe Polski to 7.5 l. Uważam, że jak na sporą wygodę podróżowania oraz masę własną około 1540 kg jest OK. Przy lekkiej zimie spalanie średnie wzrosło do 7.9 l. Spalanie jak w większości przypadków zależy od stylu jazdy. Gdy się ciśnie to trzeba doliczyć ze 2 litry więcej;)
Volkswagen Tiguan II SUV