AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Volvo
440
440
Volvo 440
– wybierz silnik
Pokaż silniki:
Benzynowe
Benzynowe LPG
Diesla
Elektryczne
Hybrydowe
Hybrydowe Diesla
Hybrydowe Diesla plug-in
Hybrydowe plug-in
pb
Benzynowe
1.6 i 82KM 60kW (1988-1996)
1.7 102KM 75kW (1989-1996)
1.7 106KM 78kW (1988-1996)
1.7 82KM 60kW (1988-1993)
1.7 87KM 64kW (1988-1996)
1.7 90KM 66kW (1988-1993)
1.7 95KM 70kW (1988-1989)
1.7 Turbo 120KM 88kW (1988-1996)
1.8 90KM 66kW (1991-1996)
2.0 109KM 80kW (1993-1996)
2.0 110KM 81kW (1993-1996)
on
Diesla
1.9 TD 90KM 66kW (1994-1996)
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 281 aut
od ręki
Informacje
o Volvo 440
Lata produkcji:
1988 – 1996
(1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Volvo 440
82–120
KM
Moc silników
1,6–2,0
l
Pojemność silników
165–200
km/h
Prędkość maksymalna
9,0–12,8
s
Przyspieszenie 0-100
Zobacz dane techniczne
Sprawdź najnowsze oferty Volvo
Zobacz 281 aut
od ręki
Oceny
Volvo 440
Liczba ocen:
214
Ogólna ocena
4,1
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(85%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Stosunek jakość/cena
+ Widoczność
Wady
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Wyciszenie
Wybrane
oceny
4,1
~nienazwany
Volvo 440
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Volvo 440 to bardzo sympatyczne i niedoceniane autko. Wiele osób traktuje ja jako gorszego brata kultowych modeli takich jak 850 czy 940. Niestety po części jest to prawda, ponieważ auto nie jest ani tak przestronne, ani tak wygodne ani tak odporne na upływ czasu jak wspomniane modele. Nie ma się co oszukiwać - V440 starzeje się dużo bardziej niż pozostałe modele. Z drugiej strony nie każdy potrzebuje prawie 5 metrowej limuzyny z silnikiem powyżej 150 KM. Volvo 440 idealnie nada się właśnie jako taki mniejszy, lecz zarazem wygodny i bezpieczny środek transportu. Największe zalety tego auta to: bardzo niskie spalanie (diesel); rewelacyjny stosunek mocy do masy; wytrzymały i solidny silnik oraz bardzo niska cena za jaką możemy dostać świetnie wyposażony pojazd (skóra, klima, ABS, wspomaganie, centralny z pilota i mnóstwo fajnych dodatków typu podgrzewane fotele i lusterka). 440 zapewnia komfort znacznie wyższy niż większość dostępnych na rynku samochodów z tej półki cenowej. Sama jazda jest również bardzo przyjemna - oczywiście jeżeli ktoś nie oczekuje 250 konnego bolidu :) Niestety największą wadą tego modelu jest... ogromne zużycie większości dostępnych na rynku egzemplarzy. Szczerze - trudno znaleźć niezajechany i autentycznie zadbany pojazd. Auto również bardzo się zestarzało - o ile taka 940 czy 740 dalej trzyma poziom, to Volvo 440 dzisiaj kłuje w oczy swoją sylwetką. Co więcej, wydaje mi się, że jest dużo mniej wytrzymałe niż pozostałe Volva - większość spotkanych na ulicy 850 wciąż wygląda nieźle, podczas gdy niemal każdy spotkany przeze mnie 440/460 prezentuje się co najmniej kiepsko. Być może przyczyną takiego stanu rzeczy jest przekonanie użytkowników o tym, że tak naprawdę nie jest to \"prawdziwe szwedzkie Volvo\" i katowanie samochodu do granic możliwości. Nie oszukujmy się - 440 nigdy nie była i już nie będzie autem kultowym. Niestety, na pewno sytuacji nie poprawia rdza, która bardzo chętnie atakuje nadkola. Pozostałe elementy karoserii są raczej dobrze zabezpieczone - gnijące drzwi będą na 95 % efektem prac blacharskich. Co by nie było - wydaje mi się, że ten model powoli będzie znikał z naszych ulic, bo po prostu nikt nie stara się utrzymać tego auta na dobrym poziomie. Zaznaczyłem, że nie kupiłbym drugi raz tego auta - po prostu nie wierzę, że mógłbym znaleźć ten model w zadbanym stanie, gdzie nie musiałbym wszystkiego od razu wymieniać. A poza tym zdaję sobie sprawę, że z rdzą nie da się wygrać... Jednakże, ze względu na świetny stosunek ceny do wytrzymałości myślę, że spokojnie można brać to Volvo jako auto \"robocze\" lub dla młodego kierowcy który chciałby przy okazji poduczyć się trochę samodzielnie naprawiać samochód ;)
Dodane
12 lat temu
4,8
~piotrek2581
Volvo 440
Hatchback 2.0 110KM 81kW
Uważam ze seria 400 jest niedoceniana niesłusznie. Posiadałem Volvo 850, komfort jazdy oczywiście na dużo wyższym poziomie, ale mimo posiadania go tylko rok, aż dwa razy spłatał mi figla w trasie. A 440 zawsze dowoziła mnie tam gdzie chciałem. Zamierzam nim jeszcze pojeździć tym bardziej że 400setki to już wymierający gatunek na ulicach. Wciąż można jednak znaleźć zadbane sztuki. Ja osobiście wymieniłem po zakupie tylne amortyzatory, tarcze klocki z przodu i oba tłumiki. Korozji przesadnie dużo niema, na tylnych nadkolach tradycyjnie, a poza-tym cała reszta zdrowa. Części dużo jest na allegro i w przystępnych cenach.
Dodane
12 lat temu
3,9
~cendra2@wp.pl
Volvo 440
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Dobry samochód jak ktoś potrzebuję auta niepozornego. Złodzieje się nim nie interesują, mnie osobiście nie martwią kolejne rysy i opryski na karoserii, po prostu ma to być auto do jazdy. Niestety na dojazdy do pracy po Warszawie nie można mieć auta pięknego bo się zniszczy! Plusy: wygodny, spore wnętrze, tani w zakupie, nie kradną, bezawaryjny. Minusy: słabe światła mijania (tragedia), trzeszczące plastiki (potęguje to jakość polskich dróg), spore zużycie gazu (nawet 13,5l/100km), brak klimy (ale to już skąpstwo poprzedniego właściciela ;) ), brak tylnej wycieraczki (czemu tylko wersje na UK ją miały? ). Ogólnie polecam jak ktoś szuka taniego, środka lokomocji...
Dodane
15 lat temu
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Volvo 440
Liczba raportów:
202
Średnie spalanie dla
Volvo 440
pb
7,3 – 9,4
l/100 km
on
5,9
l/100 km
lpg
8,3 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
LPG
10,1
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Auto nie zachwyca swoimi osiągami, ale jak się chce i potrafi to można coś z niego wycisnąć. Generalnie nie pali jakiś ogromnych ilośći, gdy jeżdżę tylko po mieście zwykle zamykam się w granicach 11 litrów LPG/100 przy spokojnej jeździe. W trybie mieszanym (pół na pół) schodzę do spalania około 9,5-10 litrów. Przy jeździe tylko na trasie udało mi się zejść do 8 litrów. Autko jest naprawdę fajne w prowadzeniu i dobrze się sprawuje eksploatacyjnie- części może trochę trudniej dostać, ale jak się człowiek postara to wszystko jest do zrobienia. U siebie wymieniłem tylko regulator biegu jałowego ponieważ mi padł. Wraz z robocizną kosztowało mnie to śmieszne pieniądze :)
Dodane
10 lat temu
On
5,2
Volvo 440
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Tutaj największe zaskoczenie. Spodziewałem się, że diesel będzie oszczędny, jednak regularne osiąganie spalania poniżej 4,5l w długiej trasie jest dla mnie wręcz szokujące. NIGDY nie zdarzyło się, żeby Volvo wzięło więcej niż 5 w trasie. Cykl mieszany na krótkich odcinkach z przewagą miasta to 5-6 litrów. Najwyższe spalanie jakie kiedykolwiek odnotowałem to ok. 6,5 w sytuacji gdy auta używałem jedynie na kilkusetmetrowych odcinkach po mieście ;) Wyniki wydają się wręcz absurdalne, jednak przez dłuższy czas dokonywałem pomiaru lejąc ropę "pod korek" - dbając o to by pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny. Dość powiedzieć, że ostatnio na niecałych 9 litrach ropy przejechałem grubo ponad 200 km ;) Choć trzeba zaznaczyć, że nie lubię bardzo dynamicznej jazdy i nie należę do osób, które koniecznie muszą wyprzedzić każdego, kto jeździ mniej niż 90! Ceny części są porównywalne do pozostałych samochodów klasy średniej, nie są jakoś specjalnie drogie. Niestety - najlepiej auto naprawiać samemu, ponieważ pomimo prostej jak budowa cepa konstrukcji mechanicy często robią więcej szkody niż pożytku, inkasując przy tym więcej niż za inne auta , "bo to przecież Volvo!".
Dodane
12 lat temu
Pb
6,7
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
Nie jest źle, ale mogło by być taniej. Jak pisałem: 8l w mieście, 6l w trasie przy ciężkiej nodze i wyprzedzaniu. Ceny napraw: w moim przypadku chwila własnej pracy, flaszka dla kolegi z garażem i cena części. NO I CHĘĆ! Rozrząd, sprzęgło, pompa wody (nówki oryginalne) z wymiana (rozrządu się nie podjąłem sam robić) 1100zł. Chłodnica (przerobiłem z 1.8 benzyny z Mercedesa) więc 150zł za chłodnicę i chęć oraz drut spawalniczy (nówka oryginał około 450zł). Klocki hamulcowe przód (tył bębny nie ruszane, bo sprawne) około 80zł komplet. Tarcze nie były zdarte. Lakier i blacha + szpachle do gnijących rantów to jakieś 200zł + chęci do roboty (starczyło i na przerysowany błotnik przedni). Ważna sprawa. Silnik 1.6 i 1.8 (kolegi) nienawidząa PB95. Palą chorendalne ilości (nawet 12 litrów na 100km). Warto lać PB98, bo silnik chodzi lepiej, zbiera się ładniej, pali mniej i przede wszystkim auto prowadzi się inaczej.
Dodane
15 lat temu
Zobacz wszystkie raporty spalania
Dziennik kosztów
Volvo 440
Liczba wpisów:
1 235
Sprawdź wydatki dla
Volvo 440
LPG
19,84
zł
za 100 km
PB
43,76
zł
za 100 km
Zobacz wszystkie dzienniki
Usterki
Volvo 440
Liczba wpisów:
4
predkosciomierz sie zawiesza
Volvo 440 1.7 Turbo 120KM 88kW 1988-1996
układ napędowy
czasami predkosciomierz sie zawiesza i nie pokazuje predkosci a przy wjechaniu w dziure zaczyna dzialac poprawnie i po wjechaniu w dziure znowu nie dziala niewiem co jest przyczyna.prosze o podpowiedz gdzie szukac usterki
Dodane
14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rdzewieją sanki zawieszenia.
Volvo 440
zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak
8
Nie
3
Sprawia wrażenie, że są luzy w przegubach, a do wymiany jest całe zawieszenie, osobiście znalazłam wózek zawieszenia w przystępnej cenie i auto teraz chodzi bez zarzutu, ale przy zakupie warto dokładnie sprawdzić stan korozji, bo to standard w tym modelu.
Dodane
15 lat temu
Bardzo często rdzewieją tylne nadkola.
Volvo 440
części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak
23
Nie
3
Bardzo często rdzewieją tylne nadkola z braku nadkoli plastikowych, które zapobiegały by przed osadzaniem się błota i soli (zimą) na rantach od wewnątrz. Radzę w jak najszybszym czasie to naprawić ponieważ, gdy długo jeździ się z zardzewiałymi... woda dostaje się do progów i wtedy progi też zaczną rdzewieć. Poza tym psuje to wygląd samochodu, który i tak do cudnie pięknych nie należy :) VOLVER
Dodane
16 lat temu
3 komentarze
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
1
4,0
Volvo 440
Hatchback 1.6 i 82KM 60kW
homologacja:
LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja:
LANDIRENZO
przebieg:
50 tys. km
użytkowana przez:
150 tys. km
Zobacz wszystkie opinie LPG
Volvo 440
4,1 (214 ocen)
Wybierz silnik
1.6 i 82 KM
1.7 82 KM
1.7 87 KM
1.7 90 KM
1.7 95 KM
1.7 102 KM
1.7 106 KM
1.7 Turbo 120 KM
1.8 90 KM
1.9 TD 90 KM
2.0 109 KM
2.0 110 KM
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Volvo 440 w pigułce
Volvo 440
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volvo 440
Dane techniczne
Volvo 440
Raporty zużycia paliwa
Volvo 440
Opinie
Volvo 440
Usterki
Volvo 440
Publikacje
Volvo 440
Newsy
Volvo 440
Galerie
Volvo 440
Nasze pomiary
Volvo 440
Filmy
Volvo 440
Ogłoszenia
Volvo 440
Ceny aut używanych
Volvo 440
Dziennik kosztów
Volvo 440
Opinie o instalacjach LPG
Volvo 440
Testy zderzeniowe
Volvo
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Volvo 440
Dane techniczne
202 raporty
zużycia paliwa
214 opinii
użytkowników
4 zgłoszone
usterki
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy