Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.0 i T 180KM 132kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Biszkopt
Volvo S60 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Miałem już kilka samochodów: mniejszych, większych, szybszych, wolniejszych, diesli, benzyn i z LPG. S60 nie mam już od kilku miesięcy - sprzedałem po wypadku, gdyby nie to, to dalej bym nim jeździł. S60 jest całkiem komfortowe, ale S80 z 2006 było dużo lepsze pod tym względem. Fotele bardzo fajne, to na duży plus. Z tyłu mało miejsca, więc jak z dziećmi to z małymi. Zawieszenie dość miękkie, nie ma tutaj szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to trasy spoko. Piszę spoko, bo wyciszenie mogło by być lepsze. Jakość za kasę moim zdaniem OK.
4,0
~prnit
Volvo S60 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Jestem z auta b. zadowolony i raczej nie szybko je sprzedam. Może założe kiedyś do niego LPG aby jazda była troche tańsza. Auto sprawdziło się już kilka razy w naprawde długich trasach jak do Szwajcarii gdzie zrobilismy ponad 5tys km. Jest wygodnie, komfortowo, skóra mięciutka. Auto przez rok nie miało ŻADNEJ usterki, jestem mile zaskoczony Volvo bo tak naprawde kupiłem to auto troche przez przypadek. Mogę polecic je każdemu kto chce miec auto mniej rzucające się woczy aczkolwiek bardzo eleganckie, na 17\'\' oryginalnych felgach i przy delikatnie zaciemnionych szybach moje ciemno bordowe volvo wygląda naprawde nie gorzej niż drożsi konkurenci. Polecam..a te bajki o drogim serwisie itd...wszystkie czesci eksploatacyjne są dostępne w takich samych cenach jak VW/BMW itd, na aukcjach internetowych czesci do volvo są tysiące bo auto jest już wiele lat produkowane wieć nawet tfu tfu jak poleci silnik to mozna taki dostać za naprawde małe pieniadze. Nie bać się i kupować.
4,6
~Marcin
Volvo S60 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Auto komfortowe, dynamiczne , niekłopotliwe w eksploatacji pod warunkiem ze pochodzi z pewnych rąk, a to kosztuje. Dałbym 5 gwiazdek gdyby przestrzen z tylu była większa ( mam 190 cm wzrostu a żona 175- wiec dla nas ciasne)Polecam dla singli lub dla niskich osób.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I