Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Pablo
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Samochód mega komfortowy na długie trasy. Pomimo 140 KM bardzo dobrze zbiera się - moment obrotowy dostępny od samego dołu - przy starcie ze świateł potrafi delikatnie wgnieść w fotel. Podczas wyprzedzania na trasie brakuje już wigoru (typowy krążownik do statecznego pochłaniania kilometrów). Mój egzemplarz raczej był po modyfikacji oprogramowania silnika / skrzyni biegów - na kickdownie zmieniał biegi aż przy 7.5 tys. obrotów. Sama skrzynia biegów o fantastycznych przełożeniach - 100 km/h około 2 tys. obrotów, 140 około 2700, 160 km/h ~3150 obrotów, 200 km/h niecałe 4 tysiące obrotów. Piękny pomruk silnika, w którym można zakochać się. Mega miękkie i komfortowe fotele - nie czuć zmęczenia nawet po 700 km. Kanapa z tyłu to prawdziwa sofa - mega wygodna, jednak dla dwóch osób - trzeci pasażer na środku za karę. Bagażnik bardzo pojemny. Przyjemny dźwięk zamykania drzwi. Przy komplecie pasażerów, pełnym baku i załadowanym bagażniku, tył samochodu nie przysiada. Plastiki czasem wydawały odgłosy, co nie przystoi samochodowi tej klasy. Pomimo 200 tys. km na liczniku wnętrze wyglądało jak nowe, skóry nie były poprzecierane, popękane. Zaznaczyłem, że auto kupiłbym ponownie - tak jakbym trafił na uczciwy, dobrze wyposażony egzemplarz.
4,8
~Radosław
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Trudno o lepszy samochód za takie pieniądze, wygodny, 400km bez żadnych przerw a przy wysiadaniu nie czuje się zmęczenia. Silnik świetny i koniecznie 98 zalewać, przy 95 troche mułowaty ale przy 98 silnik lepiej się zbiera, ciszej pracuje i o dziwo mniej pali. Przy wysokich prędkościach można normalnie radia słuchać lub rozmawiać z pasażerami więc to na co zwracałem szczególną uwagę czyli wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie. Miejsca w środku jest stosunkowo dużo jak i cały samochód jest sporych rozmiarów. Odnośnie rozmiarów to trochę ciężko się parkuje taką kolubryną ale przy S80 jest jeszcze gorzej a różnią się te samochody w sumie tylko gabarytami bo wyposażenie mają prawie że identyczne. Przesiadłem się z poczciwej Carismy na to Volvo i zostanę przy Volvo na dłużej ;)
4,3
~Karol
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
samochód bliski ideału, gdyby nie to wnętrze... nawet zniósłbym przeogromny promień skrętu... co prawda fatalnie się nim parkuje, albo manewruje, ale dla wprawnego kierowcy do przeżycia i do nauczenia się. Ja osobiście i tak nie lubię podjeżdżać pod same drzwi sklepu, albo galerii handlowej... parkuję sobie tam gdzie jest więcej wolnych miejsc. problem robi się faktycznie, gdy trzeba zaparkować nim w zatłoczonym miejscu, ale to tak jak mówię - do przeżycia. Gdy kupowałem wiedziałem, że będę nim jeździł głównie sam, więc miejsce z tyłu średnio mnie obeszło :) fotele są wygodne i siedzi się w nich dobrze. podróże dla 3 osób są ok, ale jednak powinno być więcej miejsca z tyłu... problem to trochę serwis - ja akurat mam prosty silnik, ale mało jest mechaników, którzy mieli jakieś doświadczenia z tym autem.
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
9,3
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Jeśli jedzie się ekologiczne czyli taką prędkością autostrada do 130 i nie zwalnia i rozpędza jednostajną jazdą jest się w stanie zejść do 6,5 l co przy tym silniku naprawdę robi spore wow niewiele osób w to wierzy że potrafi on tak mało spalić owszem jak się bardzo gniecie dynamicznie to spalanie rośnie do 10,6 tyle maxymalnie udało mi się zrobić miasto i co chwilę hamowanie rozpędzanie dynamicznie więc to też jakoś bardzo zły wynik nie jest trzeba pilnować wymian świec itp i nie kupować najtańszych tylko odpowiednie dla danego auta a to oddaje w ekonomii i w pełnym rozrachunku wychodzi taniej niż na tańszych częściach
7,0
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 bi-fuel - CNG Nie ma możliwość wybrać CNG, dlatego wpisuje jako benzyniaka bo spalanie CNG jest podobne do benzyny. Autem zrobiłem jakieś 30tyś. km wiec jakiś pogląd jest. Niestety nie wiem ile pali maksymalnie bo nie jeżdżę nim po mieście, ale mieszana jazda - spalanie jest pomiędzy 7,5-8m3 gazu, przy normalnej jeździe oscyluje bardziej kolo 7,5m3. Do zbiornika mieści się około 23m3 i udaje się zrobić między 300 a 320km. Pierwszy rekord w trasie na 23m3 - 370km, a drugi 31m3 - 520km (aczkolwiek mogło być zatankowane 31,7m3) w każdym bądź razie też spalanie oscylowało kolo 6m3 - była to sama trasa bez większego bagażu, jedna osoba i prędkość max 110. Jeśli chodzi o spalanie samochodu z takim silnikiem i komfortem jazdy to ocena na 5 z plusem, jedno co jest moim zdaniem minusem to zbyt mały zasięg i mały bagażnik w sedanie (dlatego są kombi) jeśli był by to zasięg kolo 450km było by super, jednak bak benzyny na 29l często ratuje sytuacje bo wiadomo jak ze stacjami CNG jest w Polsce. przebieg samochodu 370tyś km i trochę oleju przygarnie (około 2/3 miarki na 10tyś km - 5W/30)
10,7
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Jak czytam, w niektórych komentarzach, że ten samochód pali 9l w mieście to chce mi się śmiać. Realne spalanie w jeździe tylko miejskiej to średnio 13.5 l/100km w lecie i około 15l/100km w zimie. Zaznaczam, że samochód jest w pełni sprawny, silnik jest w świetnej kondycji i nie bierze ani grama oleju. Miasto 450tyś mieszkańców i nie mówię tu o jeździe w godzinach szczytu. W trasie przy wolnej jeździe można zejść do 6.5 l (długa skrzynia biegów), przy normalnej dynamicznej jeździe w trasie 8.5l. Spalanie rośnie bardzo szybko gdy musimy ciągle ruszać ze świateł, przy stałej prędkości dosyć oszczędny.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I