Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 2000-2010
10,2
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Powiem tak ... Tym samochodem się nie jeździ tylko płynie. Noo wiadomo wyższa klasa to żadnego kitu nie ma. Ktoś powie że Volvo to drogie w utrzymaniu ... może i tak - ja za wymianę oleju rozrządu i filtrów zapłaciłem 1500zł. Ale za to samochód jest praktycznie bezawaryjny i niezawodny. Nie ma go co porównywać z jakimś fordem czy oplem... Prezencja tego auta jest po prostu niesamowita. Mam go od ponad pół roku i co do spalania mogę powiedzieć że komputer pokazuje średnie spalanie 10.5 , noo wiadomo przy ruszaniu pokazuje 20-30 litrów ale przy jeździe w trasie można zejść do 5 litrów. Mam co prawda zamontowaną instalację LPG w aucie jednakże nie jest ona zbyt często używana. Co do mocy silnika to uważam że jest wystarczająca - można dynamicznie wyprzedzać jak i ruszyć ale to spowoduje oczywiście zwiększone zużycie paliwa. Jedyną wadą tego samochodu jest brak 6 biegu. Przy większych prędkościach trochę mu rośnie spalanie. Skrzynia manualna chodzi tak płynnie i lekko jakby to był automat. JAZDA TYM VOLVO TO SAMA PRZYJEMNOŚĆ. ( Na parkingu nie jest czasem łatwo bo mała widoczność do tył€ i wielkie gabaryty pojazdu utrudniają sprawę ale jak ktoś już wyczuje pojazd to nie ma żadnego problemu.) Ja jestem bardzo zadowolony z kupna i warto było.
10,0
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Spalanie na trasie przy prędkościach do 130 km/h oscyluje na poziomie ok. 8l, miasto 12l,choć te wyniki to raczej indywidualna jazda może cos bliżej określić średnią. Nie korzystam z serwisów ,sam dokonuje wszelkich napraw.Będąc raz w serwisie z modernizacją z działu elektroniki zawiodłem się.Z całym szacunkiem dla Panów z serwisu nie potrafią nic znalęść a dodatkowo wprowadzą klijenta w niepotrzebne koszta, które nie przełożą się na naprawę (oczywiscie poza pojedyńczymi osobami, które rzeczywiscie są specjlistami od danej marki, ale to raczej bym rzekł poza serwisami)
9,8
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Fajne wygodne autko spalanie nawet nawet tylko szkoda ze tych 170 km nie czuc.)przejechalem 50tys km i wymienilem klocki oleje teraz ma 200tys najlepiej jezdzic 80-100 wtedy jest ekonomicznieczyli 8,5 albo 9 .)

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I