Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 T 200KM 147kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Hubert
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Auto kupiłem zadbane niemal full wersja, wszystko w skórach. Miejsca na każdym fotelu jest jak w limuzynie, pozycja z przodu jest niska/sportowa. Fotele manualnie regulowane w każdym kierunku włącznie z regulacją odcinka lędźwiowego. Widoczność w lusterkach jest idealna, w żadnym innym aucie tyle nie widziałem. Mam 183cm i mogę siąść a w ręcz się położyć z przodu i z tyłu ma. Jeszcze z 5-10cm na nogi. Auto jest zaprojektowane na długą trasę. I auto ma 20lat a nic nie skrzypi i nie trzeszczy, fotele z przodu nie latają wogólę na boki co nawet w nowych autach się rzadko zdarza.
4,9
~Markuś
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Jeździłem wieloma autami ale Volvo nie ma sobie równych, za każdym razem jak nim jadę cieszę się że go mam. Jazda bez wysiłku i żyłowania silnika, po mieście praktycznie bez naciskania na pedał gazu tempem innych aut. Fajnie mieć pod nogą trochę mocy bo nie trzeba się prosić przy włączaniu się do ruchu czy wyprzedzaniu, w trasie przy 170-200km/h słychać tylko szum wiatru, można spokojnie rozmawiać czy słuchać cicho radia które potrafi też zaskoczyć mocnym dźwiękiem tak że obraz w lusterkach się zamazuje :). Jak ktoś lubi to można też w miarę dynamicznie i z fajnym dźwiękiem ruszyć spod świateł takim niepozornym cywilnym autem :) Na pochwałę zasługuje też zawieszenie które w zimę robi super robotę ponieważ auto się nie uślizguje i jest bardzo przewidywalne. Pomimo jego wieku nie zamierzam go sprzedawać gdyż daje mi ogromną satysfakcję z użytkowania, to na prawdę fajne auto.
4,9
~Martin
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Bardzo długo szukałem auta dla siebie. Jeżdżę od 2 i pół roku (nigdy jednym autem nie jeździłem dłużej - to moje czwarte). Mam zamiar pojeździć jak najdłużej. Zaskakuje bezawaryjnością przez co jest tańszy w utrzymaniu niż inne marki. A nawet gdyby (odpukać) ceny części na allegro porównywalne z VW czy fordem. Wygoda niesamowita, pomimo upływającego czasu codziennie wsiadam do niego z przyjemnością. Poza tym jest czym poszaleć, lubię powyprzedzać i raz na jakiś czas pokazać wieśniakom z BMW gdzie ich miejsce w szeregu:) miny bezcenne. Ogromny plus za ekonomię jak na pojemność i moc. Blachy pełen ocynk, mój był po małej kolizji więc ostatnio postanowiłem go zakonserwować, pozdejmowałem wszystkie osłony a tam ani kropki korozji (inaczej w BMW czy Mercedesach - tam masakra w tych rocznikach)!! Zawieszenie bez zarzutów-idealne, tylko po naszych drogach felgi prostuję ( a w zawieszeniu nic- nawet stabilizatora czy końcówki drążka) Jak chcesz kupić auto do 30000 to tylko volvo. Następne tylko Volvo... może z jeszcze mocniejszym silnikiem....
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.4 T 200KM 147kW 2000-2010
10,4
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Jakie oszczędne macie 60-tki, moja kopci 14-15 litrów po Warszawie. Przyznam że nie jeżdżę ekonomicznie, często pedał w podłodze i dużo w korkach, wtedy najwięcej pali. Sporo pali po mieście za to w trasie na tempomacie przy 170km/h wskazuje 7,1 l/100km. 200koni zupełnie wystarcza żeby się nie denerwować przy wyprzedzaniu czy włączając się do ruchu. Ogólnie super samochód którego rdza omija szerokim łukiem i to jest olbrzymim plusem. Kolejnym plusem jest naprawdę mocne nagłośnienie, aż miło posłuchać.
9,4
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Nie ma się co oszukiwać, to nie jest oszczędne auto i trochę paliwa musi pójść na rozpędzenie blisko 1,6 tony. W sporym zakorkowanym mieście przedział 12-14 to norma, jak jest luźniej i delikatniej jeżdżąc to 10,5-11 jest osiągalne. Za to poza miastem spalanie jest na poziomie wręcz zaskakującym. Jadąc całkowicie normalnie na dłuższym dystansie, wyprzedzając i hamując przy prędkościach z przedziału 100-120km/h wychodzi średnio 8L/100km, więc bardzo rozsądnie. Przy płynnej i delikatniejszej jeździe jeszcze do 7,5/100 można zejść. Podaję wartości z baku, ale komputer pokazuje podobnie. U mnie się pokrywa. Ewentualne różnice to maks. 0,2L/100km. Minimalne spalanie jakie miałem na dłuższym odcinku to 6,8/100, ale wlokłem się w złych warunkach maks. 80kph na oponach 205/55 R16. To tak informacyjnie, bo nie po to kupuje się 2.4 Turbo, żeby paliwo oszczędzać. :)
10,6
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Jesli mozna mowic o ekonomicznosci ... jesli ktos kupuje blisko poltorej tonowe auto, ktore idzie pogonic w niecale 8 sek do 100 km/h i oczekuje ze wezmie kolo 8 litrow na 100 km to sie myli ;)aczkolwiek idzie zejsc do 6 litrow na trasie przy predkosciach stalych w okolicach 120 km/h. Nie wiem nie badam tego na codzien. Wiem tylko ze na zimowych oponach na 1700 km przy sredniej predkosci 120 km/h na godzine spalilem dwa baki. Ten sam dystans przy sredniej predkosci ponad 160 km/h pochlonal juz ponad 3. Poprostu trzeba pilnowac obrotow i predkosci;]

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I