Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Mam to volvo 13 lat kupiłem z przebiegiem 120 tys, teraz ma 265. Jeździ codziennie, często krótkie odcinki, normalne auto na codzień. Nigdy nic nie nawaliło. Trzeba dbać o podzespoły, co roku wymiana filtrów olejów itd wszystkich! Tak samo reszta, jak coś stuka,puka wymienić i będzie wiernie służyć. Auto wygodne,bezpieczne dobrze trzyma się drogi i dynamiczne. Jak kupowałem to się obawiałem że będzie drogie w eksploatacji ale nic z tych rzeczy. Wszystko robię sam ceny części tak samo jak do innych przeciętnych aut. Z mankamentów to trochę z czasem plastiki skrzypią no ale mój to już prawie 20 latek. Mimo wszystko polecam i nie sprzedaje na razie bo auto sprawne ze znanym przebiegiem i nic mu nie dolega. Kupiłem z 40 tys 5letnie. Dziś za 40 tys mogę sobie kupić coś z podobnym przebiegiem i 10-11letnie w tej klasie, więc nie ma sensu zmieniać.
4,2
~Łukasz
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Samochód przyzwoity. Bardzo wygodny. Fotele wykonane z myślą o długich trasach - jechałem 1500km bez przerwy i nie odczułem dyskomfortu. Silnik przyzwoity pozwalający wyprzedzić bez większych problemów - aktualnie mam chip na 200km 440nm. Zawieszenie skonstruowane do komfortowej jazdy. Skrzynia automat 6 biegów działa bez żadnych problemów. Fabrycznie z DPF - nie ma najmniejszego problemu z zapychaniem filtra. Spalanie w mieście trochę duże, ale taki urok jazdy dieselem 2.4 na krótkich odcinkach.
4,9
~Olej
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Moje miało 6-o biegową skrzynię biegów, i przez pięć lat nie wiedziałem co to jest mechanik. Proste naprawy w zawieszeniu po kilkadziesiąt złotych, klocki, olej (jedyna wada 7l Castrol Edge A5/B5 daje po kieszeni). Przez przedłużone okresy wymiany oleju -25/30 tys. (wskazanie producenta dla tego oleju i Volvo) niestety padła turbina przy 230 tys przebiegu (profesjonalna regeneracja 1240 zł wraz z 7 l. oleju). Sprzęgło tzw. dwu-masa chodziła bez zarzutów w całym okresie użytkowania i dłuuuugo jeszcze pojeździ dlatego nie rozumiem opinii o wymianie przy 180 tys. (tekst handlarzy ukrywających prawdziwy przebieg). Polecam auto dla ludzi chcących wygodnie podróżować choć wsiadanie z "brzuszkiem" kierowcy przeszkadza i z tyłu wiele miejsca nie ma. Bagażnik duży i pojemny
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Mam S60 D5 163 konie,manual z 2002 roku,Gdy go kupilem palil mi jak smok,w miescie okolo 15,na trasie okolo 9,bylem w serwisie Volvo to powiedzieli ze najprawdopodobniej ktos zlozyl zle rozrzad i pogielo zawory,ale ja w to nie wierzylem bo auto mialem od 8 lat i zawsze pasek wymienialem u znajomego mechanika i zawsze bylem przy tym,za naprawa zaspiewali okolo 8 tys zlotych.Wiec sie wkrzylem i pojechalem do nieautoryzowanego serwisu Volvo do Krakowa,i co sie okazalo.Okazalo sie ze tam gdzie jest mixer EGR jest czujnik takzwany "cencion" tak sie nazywa ten cencion wysyla impulcy cencionowe do cencionometra ktory jest w ECU i dawkuje dawaka paliwa.Gdy cencion jest zepsuty potrafi spalic nawet o 10 litrow wiecej,Wiedz koledzy z Krkowa wymienili ten cencion na inny uzywany od anglika i teraz mam spalanie okolo 5 litrow.To podobno jest plapka Volvo nikt o tym niewie.Takze wymiencie sobie cencion jak macie duze spalanie a nie szukajcie igly w stoku siana.
5,8
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Posiadam Volvo s60 163km w manualnej skrzyni biegów, auto rewelacyjnie zbiera sie do 100-tki, a spalanie jest śmieszne , wiele osób mi nie wierzy jak mówie że pięcio garowy silnik spala ok 5l, wtedy im pokazuję film który nagrałem podczas jazdy. Na nagraniu widać chwilowe spalanie ok 4,5l przy prędkości 145, na rozgrzanym silniku i na tempomacie oczywiście. Posiadam również s60 w automacie, autko dla żony. Nie chce innego, Spalanie w automacie ok 7-8l. Ale zaznaczam że żona jeździ tylko po mieście, i robi krótkie trasy ok. 3km. Wiec również jesteśmy zadowoleni ze spalania oraz z jazdy.Przy okazji napiszę o niby wadliwym automacie w tym aucie i ogromnym koszcie naprawy. Jak narazie musiałem wymienić koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem i wysprzęglikiem w s-60 z manualną skrzynią. koszt takiego zestawu z luka. to 3800zł. Koszt naprawy automatu który jest żywotniejszy jeżeli się wymienia olej regularnie to ok 4000zł. Więc porównywalnie.Pozdrawiam.
6,7
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Jeśli chodzi o spalanie to jest bardzo dobrze. Natomiast gorzej z kosztami przeglądów i napraw. Wprawdzie S60 psuje się rzadko i przeglądy olejowe przy zastosowaniu dobrego oleju i filtrów też nie są częste, to jednak koszty są dość duże. Oczywiście mówię o warsztatach poza ASO. Olej + komplet filtrów to koszt około 450-500zł + koszty wymiany. Części eksploatacyjne zamienniki dobrej jakości (zawieszenie , hamulce) są raczej w średnich cenach, ale pozostałe części są po prostu drogie, każdy liczy za nie jak za Volvo.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I