Szukaj

Informacje o Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2401 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,7
~Robert
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Fajny samochod, ale nie dla mnie. Bardzo wygodne auto z super brzmiącym silnikiem i obłędnymi fotelami, ale - niestety - drogie w obsłudze i irytujące pod względem drobnych usterek. Wydaje mi się też mocno niedopracowane. Ogólnie wspominam je miło, ale w serwisie bywałem zdecydowanie zbyt często. Na plus spalanie - 6 l w cyklu mieszanym to śmieszna wartość jak na ten kaliber auta i moc. Na minus - koszty eksploatacji oraz potencjalnych napraw, a także niezdecydowanie pod względem prowadzenia. Nie jest to ani superkanaoa jak Mercedes, ani agresor jak BMW. Taki nijaki kompromis. Do przemieszczania się jak najbardziej, ale zabawy dużo to tu nie ma.
2,8
~Kamil.B
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Ten samochód omal nie doprowadził mnie do rozstroju nerwowego. Przy kupnie myslałem że to mocna wygodna limuzyna z oszczędnym i wytrzymałym dieslem a okazało się że to jeżdząca usterka. Auto notorycznie rozsypuje się część po części i nie miałem egzemplarza po wypadku albo zajeżdzonego. Słynna niezawodność volvo znikneła po modelu 850 i wydaje mi się że nie wróci. Słaby skręt, mało miejsca na tylnej kanapie, zawieszenie jak w taczkach, fatalna jakość plastików i mnóstwo innych negatywnych cech powoduje że odechciewa się do niego wsiadać.
4,5
~Adam
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Ogólnie mam bardzo pozytywne zdanie o tym samochodzie. Jest mega wygodny, cichy, szybkiy i co najważniejsze, nie psuje się. Za każdym razem jak się do niego wsiada, "morda się cieszy", kiedy natomiast podróż dobiega końca, człowiek czuje niedosyt i chciałby sobie jeszcze pojeździć :) Dałem ocenę doskonale, bo tylko dobrze byłoby karcące; do doskonałości brakuje natomiast lepszego spasowania wnętrza, bardziej precyzyjnego układu kierowniczego i trochę miejsca, szczególnie na tylnej kanapie.
Średnie spalanie dla Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi krajowe z autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera
7,0
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi krajowe z autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody bynajmniej nie chińską i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny Ostatnio na trasie do Chorwacji autostradami przez Słowację, Węgry no i Chorwację na tempomacie 130km/h 6,2 litra na 100 km !
7,5
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Autostrada 150kmh średnie spalanie 7.5-8L Cykl mieszany przy sprawnej jeździe ok 7L Miasto w zależności od pory roku 9-11L Wersja z 6 biegowym automatem. Generalnie jak na osiągi auta spalanie akceptowalne choć mogłoby być troszkę lepiej.

Usterki Volvo S60 I

Liczba wpisów: 32
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60 I