Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Volvo S60 II Sedan Facelifting 1.6 D2 115KM 85kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 - 2015
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Autodiagnoza Volvo S60 II

Liczba wpisów: 22
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
dodał: ~Janusz, 2 lata temu
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania...
Brzęczenie styków przekaźnika w ogrzewaniu lub klimie.
dodał: ~Zibi, 8 lat temu
Objawy pojawiające się i znikające w postaci migotania styków jakiegoś przekaźnika w systemie klimy lub ogrzewania. Generalnie za słabo grzeje ogrzewanie jak na pojazd z zimnej Szwecji.
głośny szum w aucie podczas jazdy, mruczenie jakby z zawieszenia
dodał: skorpion, 8 lat temu
w zasadzie od początku jak kupiłem (2009) rok sądziłem że to wina opon, zmienione na zimowe i jest to samo. Zmieniona piasta na przodzie (podejrzana w trakcie wizyty w serwisie) nadal jest to samo. Sprawdzone wszystkie koła i zawieszenie - jest wszystko ok. i nadal ten szum bardzo słychać. Jak skręca się w prawo ...znika i pojawia się ponownie podczas jazdy na wprost

Dane techniczne Volvo S60 II Sedan Facelifting 1.6 D2 115KM 85kW 2013-2015

Podstawowe parametry Volvo S60 II Sedan Facelifting 1.6 D2 115KM 85kW
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Volvo S60 II Sedan Facelifting 1.6 D2 115KM 85kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Volvo S60

Newsy o Volvo S60

Volvo S60 II Sedan Facelifting