Szukaj

Informacje o Volvo S60 III Sedan 2.0 T5 250KM 184kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

W gamie silnikowej nowego Volvo S60 znajdziemy tylko jednostki benzynowe i ukÅ‚ady hybrydowe, wÅ›ród oferowanych jednostek po raz pierwszy nie znajdziemy silnków diesla.
Wersja T5, którÄ… napÄ™dza czterocylindrowy turbodoÅ‚adowany silnik benzynowy o pojemnoÅ›ci 2 l, oferuje moc maksymalnÄ… 250 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. WedÅ‚ug producenta sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 s a prÄ™dkość maksymalna 240 km/h. Odmiana T6, która ma napÄ™d na obie osie, napÄ™dzana jest również przez doÅ‚adowanÄ… jednostkÄ™ dwulitrowÄ…, rozwijajÄ…cÄ… moc maksymalnÄ… 310 KM przy 5700 obr./min. zaÅ› oferowany maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2200 do 5100 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 s, a prÄ™dkość maksymalna ograniczona jest w tym przypadku do 250 km/h.

Wersje hybrydowe T8 napÄ™dzane na obie osie zÅ‚ożone sÄ… z dwulitrowych turbodoÅ‚adowanych jednostek benzynowych poÅ‚Ä…czonych z silnikiem elektrycznym. Wersja T8 Twin Engine AWD dysponuje mocÄ… maksymalnÄ… 390 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 640 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 s a maksymalna prÄ™dkość to 250 km/h. Topowa odmiana odmiana T8 Polestar Engineered AWD osiÄ…ga moc maksymalnÄ… 405 KM i 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/hzajmuje 4,7 s, a samochód może siÄ™ rozpÄ™dzić "tylko" do 250 km/h z racji zainstalowanego ogranicznika.
 

czytaj więcej
Powagosław

S60 byÅ‚ dinozaurem i… jest nim nadal. Z tÄ… różnicÄ…, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźnÄ… minÄ… i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie byÅ‚o tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogÄ™ oprzeć siÄ™ wrażeniu, że nowe S60 ma coÅ› z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widziaÅ‚ kto szwedzkie kiszone Å›ledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale Å›wiat idzie do przodu, granice i różnice siÄ™ zacierajÄ…. A dla S60 wÅ‚oskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje siÄ™ doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,7
~F
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Jestem zadowolony z zakupu. Samochód jest bardzo dynamiczny. Wszystkich zaskakuje ilością miejsca i pojemnością bagażnika. Hamulce są świetne. Inteligentne reflektory robią robotę. Spalanie w trasie z Polski do Chorwacji w dwie osoby z pełnym bagażnikiem 6.5l. Średnie spalanie z 17kkm 8,5l. W mieście na krótkich odcinkach spalanie ok 14l, w mieście na odcinkach ok 8km spalanie spada do 9l. Trasy po Polsce oo 7,4-8.2 l. Napęd awd testowany w górach w zimie świetnie daje sobie radę. Szkoda że android Auto jest przez kabel, system multimedialny jest jaki jest, jedni go pokochają inni znienawidzą.
3,4
~roman199
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Do zakupu przekonał mnie wygląd oraz względne zadowolenie z wcześniejszego S60 II ( super auto, poza tym że wyjechał z salonu z uszkodzonym czujnikiem deszczu - do wymiany szyba przednia. ) O Auto dbam jak tylko mogę( mam świra na tym punkcie, uwielbiam auta) , jest nawet dynamiczne chociaż do osiągów producenta jest mu daleko. Trafiło po 2 tyg do serwisu ze skrzypiącymi drzwiami pasażera, źle spasowanymi plastikami ( ruszały się i skrzypiały przy każdym kontakcie) drzwi tylne nie domykają się ( trzeba mocniej trzasnąć zamykając). Udało się załatwić te sprawy.Po akcji serwisowej auto jak marzenie. Po 9 tyś podczas normalnej jazdy pękła szyba czołowa. Rok wcześniej wypożyczałem na jazdę próbną V60 w którym stało się dokładnie to samo. Czytając fora zagraniczne można znaleźć wiele informacji na temat pękających szyb w nowych Volvo. Dynamiczny silnik AWD 250 km przyspiesza wolniej od np BMW G20 190km ( nie sugerujcie się danymi producenta) , pali od niego więcej, ma mniejszy bagażnik i jest gorzej wykonane. Smutne, bo od wielu lat jeździmy w rodzinie Volvo, ale nowe modele są po prostu słabej jakości. Miałem jakieś klapki na oczach, bagatelizowałem opinie znajomych o awaryjności XC90 / XC60. Nie polecam. Auto za 200 tysięcy złotych , które rozpada się podczas jazdy ? Nie ufam mu, wiem że to nie koniec problemów. Warto rozważyć inne marki w tym przedziale cenowym. Z pozytywów - wygląd, komfortowe siedzenia, kokpit jest najlepiej zaprojektowany w klasie ( jeśli dodatkowo jest dobrze spasowany), wyświetlacz środkowy jest czytelny, intuicyjny. Wady - spasowanie, usterki konstrukcyjne, spalanie, słabe jak na 250km osiągi w porównaniu do konkurencji. Mały bagażnik.
4,5
~Siekier
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Trzeba ją wyczuć. Wyprzedzając należy wcześniej wcisnąć pedał gazu do połowy aby samochod zbił bieg. Wowczas możemy odcisnąć i bardzo szybko wykonać manewr. (Skrzynia biegów)
Åšrednie spalanie dla Volvo S60 III Sedan 2.0 T5 250KM 184kW 2019-2020
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Minimalne, co udało mi się zanotować to 5.8 przy bardzo spokojnej jeździe (nie było warunków do dynamicznej jazdy). Na typowych krajówkach spalanie jest w okolicach 6.5-7.5 litrów, przy czym zazwyczaj poniżej 7. Na autostradach przy normalnej jeździe 130-145kmh z tempomatem 7.8-8.0 litrów, przy czym 7.8l udalo sie osiagnac na trasie prawie 1000km z Warszawy do Niemiec. Jazda tylko w mieście to wynik 10-11 litrów. To nie jest samochód do miasta. Wszelkie opinie o ogromnych wynikach spalaniach wynikają z dwóch powodów: 1. Pałowania samochodu. Często w testach youtubowych jak i opisowych przewija się wątek spalania i mam wrażenie, że konkluzje z tych testów są krzywdzące. Nie jest to dizelek 4.5l na 100km, ale ten samochód ma 250KM, jest relatywnie ciężki, ma automat i na autostradzie przy 140 pali nawet mniej niz 2x slabsze kompakty lub inne male sedany. 2. Jazdy w mieście. To nie jest samochód do poruszania się po mieście. Oczywiście na krajówkach nie da sie uniknąć miast, tylko że w trasie samochód jest rozgrzany i pali mniej niż na zimnym. Dodatkowo kilka miast na dłuższej trasie jest dobrze kompensowane w trakcie jazdy poza terenem zabudowanym, wiec średnie spalanie wychodzi bardzo przyzwoite. Biorąc pod uwagę moc, masę, automat, benzyna+turbo to uważam, że spalanie tego samochodu jest bardzo przyzwoite. (Skrzynia biegów)
7,4
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Na krajowkach przy predkosciach do 100kmh, sporadyczne wyprzedzanie, male miasta po drodze, jazda plynna bez szarpania i bez pałowania jak jakiś uposledzony Seba, który dostal 1x samochod od starego: 6.4-7.0. Da sie zejsc ponizej 6litrow przy spokojnej jezdzie 80-120 na ekspresówce. Przy bardziej dynamicznej jezdzie mozna spokojnie dobic do 10 litrow. Autostrada na tempomacie 140kmh to 8 litrow. Opony zimowe. (Skrzynia biegów)
12,7
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Komentarze o spalaniu jak Covid-19 wszyscy słyszeli nikt nie widział. Auto super. Ale oszczędne nie jest. W mieście przy normalnej / dynamicznej jeździe w T5 z 250KM od maską, wynik to 12/19L. W Warszawskich korkach 14L. W trasy nie jeżdżę, to nie wiem. Jest to moja pierwsza benzyna od 15 lat. Rozpieszczony dieslem jestem "lekko" w szoku. (Skrzynia biegów)
Volvo S60 III Sedan