Szukaj

Informacje o Volvo S60 III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Volvo S60 zbudowane jest na tej samej platformie podłogowej (SPA) co m.in. modele serii 90, ma za to lepsze proporcje niż flagowy sedan S90,  jest od niego o 20 cm krótszy, co sprawia, że tylna część pojazdu wygląda zgrabniej.
Długość nadwoziawynosi 476,1 cm, szerokość 185 cm, a wysokość 143,1 cm. Rozstaw osi wynosi 287,2 cm, a bagażnik oferuje 442 l pojemności.
 

Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Volvo S60 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo S60 III

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~F
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Jestem zadowolony z zakupu. Samochód jest bardzo dynamiczny. Wszystkich zaskakuje ilością miejsca i pojemnością bagażnika. Hamulce są świetne. Inteligentne reflektory robią robotę. Spalanie w trasie z Polski do Chorwacji w dwie osoby z pełnym bagażnikiem 6.5l. Średnie spalanie z 17kkm 8,5l. W mieście na krótkich odcinkach spalanie ok 14l, w mieście na odcinkach ok 8km spalanie spada do 9l. Trasy po Polsce oo 7,4-8.2 l. Napęd awd testowany w górach w zimie świetnie daje sobie radę. Szkoda że android Auto jest przez kabel, system multimedialny jest jaki jest, jedni go pokochają inni znienawidzą.
3,9
~Krzysiek
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T4 190KM 140kW
Samochód ładnie się prezentuje, ilość miejsca jest w środku też jest do zaakceptowania, szczególnie biorąc pod uwagę model poprzedniej generacji, jednakże posiada trochę wad, które wpływają na moją ocenę. Materiały wykończeniowe w większości są dobrej jakości, jednakże znajdują się też twarde i tandetne plastiki - np. schowek. Niestety sposób montażu wnętrza pozostawia sporo do życzenia - niepożądane dźwięki wydaje tunel środkowy, konsola środkowa, a także któreś z elementów mocowania pasów bezpieczeństwa. Serwis już dwukrotnie nie dał rady tego poprawić (a może po prostu nie chciał). Przy samochodzie aspirującym do bycia tzw. Premium nie powinno mieć to miejsca.
3,4
~roman199
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Do zakupu przekonał mnie wygląd oraz względne zadowolenie z wcześniejszego S60 II ( super auto, poza tym że wyjechał z salonu z uszkodzonym czujnikiem deszczu - do wymiany szyba przednia. ) O Auto dbam jak tylko mogę( mam świra na tym punkcie, uwielbiam auta) , jest nawet dynamiczne chociaż do osiągów producenta jest mu daleko. Trafiło po 2 tyg do serwisu ze skrzypiącymi drzwiami pasażera, źle spasowanymi plastikami ( ruszały się i skrzypiały przy każdym kontakcie) drzwi tylne nie domykają się ( trzeba mocniej trzasnąć zamykając). Udało się załatwić te sprawy.Po akcji serwisowej auto jak marzenie. Po 9 tyś podczas normalnej jazdy pękła szyba czołowa. Rok wcześniej wypożyczałem na jazdę próbną V60 w którym stało się dokładnie to samo. Czytając fora zagraniczne można znaleźć wiele informacji na temat pękających szyb w nowych Volvo. Dynamiczny silnik AWD 250 km przyspiesza wolniej od np BMW G20 190km ( nie sugerujcie się danymi producenta) , pali od niego więcej, ma mniejszy bagażnik i jest gorzej wykonane. Smutne, bo od wielu lat jeździmy w rodzinie Volvo, ale nowe modele są po prostu słabej jakości. Miałem jakieś klapki na oczach, bagatelizowałem opinie znajomych o awaryjności XC90 / XC60. Nie polecam. Auto za 200 tysięcy złotych , które rozpada się podczas jazdy ? Nie ufam mu, wiem że to nie koniec problemów. Warto rozważyć inne marki w tym przedziale cenowym. Z pozytywów - wygląd, komfortowe siedzenia, kokpit jest najlepiej zaprojektowany w klasie ( jeśli dodatkowo jest dobrze spasowany), wyświetlacz środkowy jest czytelny, intuicyjny. Wady - spasowanie, usterki konstrukcyjne, spalanie, słabe jak na 250km osiągi w porównaniu do konkurencji. Mały bagażnik.
Średnie spalanie dla Volvo S60 III
8,2 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Volvo S60 III
Sedan 2.0 B5 Mild Hybrid 264KM 194kW
W porównaniu do wersji T5 (2020 r.) , wersja B5 (2021 r.) może zadowolić się nieco mniejszą ilości paliwa. Przy spokojnej jeździe wyniki rzędu 6-7 litrów benzyny na 100 km są jak najbardziej możliwe. Pozytywnym zaskoczeniem jest też średnie spalanie na pokonanej jednego dnia trasie (drogi krajowe, autstrady) ponad 1.000 km - wynik 8,1. Częste korzystanie z osiągów w oczywisty sposób wartości te mocno podnosi. Średnie spalanie na dotychczasowym dystansie około 7.000 km to 7,7 l/100 km. Dla porównania wersja T5 na dystansie około 17.000 km miała średnią 8,2.
12,7
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T6 310KM 228kW
Posiadam wersję Inscription, masa własna 1836kg po instalacji moda Polestar na 326km. Średnio przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym, włączając w to zrywanie ze świateł pali 13-14 litrów. Na krótkich dystansach w samym mieście komputer pokazuje 15-18 litrów w zależności od odcinka (zimą). Dynamiczna trasa wychodzi około 10-11 do 140km/h, bardziej ekonomiczna 9-10. Zejście poniżej 9 litrów jest możliwe, ale wymaga delikatnej przepisowej jazdy na tempomacie najlepiej w trybie eko, muskania gazu, unikania wyprzedzania itp. Powyżej 140km/h w trasie spalanie wyraźnie wzrasta, 160 na tempomacie to 12-13 litrów.
7,8
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Minimalne, co udało mi się zanotować to 5.8 przy bardzo spokojnej jeździe (nie było warunków do dynamicznej jazdy). Na typowych krajówkach spalanie jest w okolicach 6.5-7.5 litrów, przy czym zazwyczaj poniżej 7. Na autostradach przy normalnej jeździe 130-145kmh z tempomatem 7.8-8.0 litrów, przy czym 7.8l udalo sie osiagnac na trasie prawie 1000km z Warszawy do Niemiec. Jazda tylko w mieście to wynik 10-11 litrów. To nie jest samochód do miasta. Wszelkie opinie o ogromnych wynikach spalaniach wynikają z dwóch powodów: 1. Pałowania samochodu. Często w testach youtubowych jak i opisowych przewija się wątek spalania i mam wrażenie, że konkluzje z tych testów są krzywdzące. Nie jest to dizelek 4.5l na 100km, ale ten samochód ma 250KM, jest relatywnie ciężki, ma automat i na autostradzie przy 140 pali nawet mniej niz 2x slabsze kompakty lub inne male sedany. 2. Jazdy w mieście. To nie jest samochód do poruszania się po mieście. Oczywiście na krajówkach nie da sie uniknąć miast, tylko że w trasie samochód jest rozgrzany i pali mniej niż na zimnym. Dodatkowo kilka miast na dłuższej trasie jest dobrze kompensowane w trakcie jazdy poza terenem zabudowanym, wiec średnie spalanie wychodzi bardzo przyzwoite. Biorąc pod uwagę moc, masę, automat, benzyna+turbo to uważam, że spalanie tego samochodu jest bardzo przyzwoite.
Volvo S60 III